Banansplitt
Blir kjent med forumet
Jeg er førstegangs så aner ikke hva jeg går til. Så tenker at jeg ser det an, går det fint uten er jo det helt supert, men vil ha alle muligheter åpne 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Samme her!Jeg er førstegangs så aner ikke hva jeg går til. Så tenker at jeg ser det an, går det fint uten er jo det helt supert, men vil ha alle muligheter åpne![]()
Samme her!Vanskelig å vite når man ikke har vært gjennom det før, forhåpentligvis har man litt tid på å bestemme seg så man kjenner om smertene er uutholdelige og man vil ha epidural, eller om man tenker at man klarer seg uten... Jammen meg spennende, dette vi har i vente!
![]()
Jeg anbefaler på det sterkeste å gå til fødselen med åpent sinn.
Sist ønsket jeg ikke epidural, og takket nei hver gang jordmoren nevnte det. Da jeg tilslutt takket ja tok det over en time før anestesilegen kom, fordi det var mange akuttsaker som måtte fikses først. Det var en time i helvete. Jeg vet at det ikke hadde blitt vaginal fødsel uten epiduralen, det hadde rett og slett ikke gått. Jordmor var også veldig klar på det. jeg presset i en og en halv time, og var helt borte i en egen smerteverden. Jeg fikk absolutt kjent på smerter selv om jeg også fikk hjelp av epidural.
Det er egentlig veldig sårt å høre i ettertid alle som "skryter" av fødsel uten smertelingdring, og at vi er "skapt til å takle smerten". Nei vet du hva, ingen fødsler er like!
Synest det er fint at folk skryter over at de har greid fødselen uten smertelindring! Det er jo helt fantastisk at noen faktisk har født en gang uten smertelindring og velger å ikke bruke smertelindring både to og tre ganger etterpå!
Men synest og det er topp folk som gir posetive tanker rundt epidural evt annen smertelindring for å vise at det faktisk går ann å "bedøve" smertene litt uten å mislykkes som kvinne!![]()
Jeg fødte i badekar på Ahus på mandag!Man kan føde i badekar i Norgevet om flere som har gjort det. Jeg er fra et mindre sted, og det tilbys på sykehuset her
![]()