Smertefull eggløsning

PrøverLykkeNr3

Forelsket i forumet
Januarlykke 2020
Er det noen som har opplevd veldig smertefulle eggløsninger? Hvor det er blitt behov for sterke smertestillende?
Jeg hadde vist det nå i helgen, trodde det var noe riv ruskende galt! :wideyed:
Ble sendt til sykehuset i dag, der så de at jeg har iløpet av helgen hadd en blødende eggløsning, som mest sannsynlig var årsaken til smertene. Var så vondt at jeg gråt bare jeg måtte løfte gutten på 2 år. Aldri opplevd noe lignende..
Har noe sammenvoksninger i magen som nok gjorde det hele en smule værre enn det skal være.

Skulle egentli hadd eggløsning rundt 30.november, så hadde ingen tanker om at dette var en eggløsning.

Dem to siste EL jeg har hatt har vært så vonde at jeg har grått i smerte. Og det er ikke normalt for meg. Så spent på neste EL hvordan den blir

Første eggløsningen jeg hadde etter MA var veldig vond, så jeg måtte ta smertestillende og ha varmeflaske på magen. Blødde også litt da. Men ikke opplevd det før eller siden

Hei, min erfaring med smertefulle eggløsninger er når det i tilegg er en cyste som sprekker. Eller etter sa/ma når det har vært rester igjen som det ofte er etter både en og to menstruasjoner. Ellers kan det jo være hormonelt?

Jeg personlig synes det var veldig rart og få slik vondt av eggløsning, men gynokologen sa at det er slett ikke uvanlig. Han sa han så en veldig stor folikkel på høyre eggstokk, og at det lå blodrester i den folikkelen, men at eggløsningen var over. Derfor smertene har avtatt fra i går kveld.

Hvor stor/liten er sjangsen for og bli gravid nå når vi ikke har hadd «sengehygge» siden Torsdag?:arghh: Trodde jo jeg hadde eggløsning rundt den 30.november. Føler alt håp er ute denne måneden desverre..

Yup, har gjerne det ved eggløsning. Er dritvondt

Jepp,har veldig smertefulle eggløsninger. Blir ofte i tillegg kvalm og trøtt. Har vært til privat gyn og forklart problemet, men alt er normalt. Han sier det desverre er vanlig for noen. Legen min sa også det samme. Men tror samtidig de ikke vet hvor vondt jeg har... Går over på noen timer for meg. F.eks om det starter kl.1700, er det bedre etter kl.22.00 f.eks. Litt ulikt hvor smertefult der er fra gang til gang, men har tatt ibux de værste turene. De 13 mnd jeg nå gikk uten p-piller for å prøve å bli gravid var grusomme. Eggløsning var jo verre enn mens. Det siste man har lyst til er jo sengehygge når det er så vondt. Kjenner heldigvis ingenting når jeg går på pillen. Så for meg er noe av det beste i selve graviditeten (utenom babyen og spark såklart :P) det å nettopp slippe eggløsning.

Jepp,har veldig smertefulle eggløsninger. Blir ofte i tillegg kvalm og trøtt. Har vært til privat gyn og forklart problemet, men alt er normalt. Han sier det desverre er vanlig for noen. Legen min sa også det samme. Men tror samtidig de ikke vet hvor vondt jeg har... Går over på noen timer for meg. F.eks om det starter kl.1700, er det bedre etter kl.22.00 f.eks. Litt ulikt hvor smertefult der er fra gang til gang, men har tatt ibux de værste turene. De 13 mnd jeg nå gikk uten p-piller for å prøve å bli gravid var grusomme. Eggløsning var jo verre enn mens. Det siste man har lyst til er jo sengehygge når det er så vondt. Kjenner heldigvis ingenting når jeg går på pillen. Så for meg er noe av det beste i selve graviditeten (utenom babyen og spark såklart :p) det å nettopp slippe eggløsning.

Har aldri hadd så vondt som det her før ved EL.. det startet torsdagskveld, og smerten bygget seg opp frem til Lørdag. Søndag begynte smertene og avta. Fikk utskrevet tramadol på legevakt i helga, var så trykk øm i underlivet at legen først trodde jeg kunne ha en ny cyste som holdtpå å vri seg :wideyed:
Håper ikke det blir like vondt ved hver eggløsning framover, da blir det tøft og få gjennomført sengekosen ja. Lysten var lik NULL i helga:oops:
P-piller ble anbefalt for og slippe unna smerter ja, men det er jo utelukket nå når vi prøver på en ny spire:love2

Tror ikke så mange forstår hvoor vondt det faktisk kan være. Jeg hadde aldri trodd det kunne gjøre så vondt:oops:

Ja, må gjerne ta smertestillende når jeg har EL, for det er så vondt. Blir som syke menssmerter:arghh:

Kan det være vanskligere og unnfange om man tar smertestillende ved eggløsning tro?:nailbiting:

Det vet jeg ikke? Jeg ble gravid nå med sex 3 dager før EL :happy119 men husk ikke ibux eller naproxen, kun paracet man kan ta.

Siden jeg satte inn spiral i august 2020 har jeg hatt sterke el-smerter hver eneste måned i ca 1 uke i strekk (uten å få mensen). Smertene varte i ca 1 uke og jeg låtte bruke sterke smertestillende!

Tok ut spiralen i mai 2022 og har hatt det helt likt siden. Bortsett fra at jeg har hatt skikkelig vonde el smerter ca 1 uke før el og også menssmerter fra el-smertene sluttet og til 1-3 dager etter at mensen kom. Altså ofte hatt smerter i 2-3 uker :o helt forferdelig :(

Hadde eggløsning 30. november og alle smerter var borte dagen etter. Opplevde ingen av de vanlige dpo land smertene jeg hatt siden uttak av spiral, og tenkte at det var fryktelig rart. Fikk positiv hcg test 9. desember (9 dpo) og var heldigvis gravid. Men er nesten redd for om det blir det samme etter svangerskapet. Da må jeg nok undersøke dette mye mer nøye. Gynekolog mente at noen dessverre bare har uflaks og har mer smerter enn andre, men dette her går jo ikke an. Kan ikke ha det sånn resten av livet heller.

Uuh, lovende. Vi hadde sex onsdag/torsdag (litt usikker hvilken dag det var) :smiley-ashamed005
Kan ikke ta ibux pga chrons jeg, derfor jeg fikk utskrevet tramadol istede. Men tramadol er jo ganske sterke smertestillende da:sour:

Ja, jeg tror ikke det har noe å si, men vet ikke? Jeg bruker paralgin forte mot menssmerter, men har ikke turt å bruke det mot eggløsningssmerter.

Siden jeg satte inn spiral i august 2020 har jeg hatt sterke el-smerter hver eneste måned i ca 1 uke i strekk (uten å få mensen). Smertene varte i ca 1 uke og jeg låtte bruke sterke smertestillende!

Tok ut spiralen i mai 2022 og har hatt det helt likt siden. Bortsett fra at jeg har hatt skikkelig vonde el smerter ca 1 uke før el og også menssmerter fra el-smertene sluttet og til 1-3 dager etter at mensen kom. Altså ofte hatt smerter i 2-3 uker :eek: helt forferdelig :(

Hadde eggløsning 30. november og alle smerter var borte dagen etter. Opplevde ingen av de vanlige dpo land smertene jeg hatt siden uttak av spiral, og tenkte at det var fryktelig rart. Fikk positiv hcg test 9. desember (9 dpo) og var heldigvis gravid. Men er nesten redd for om det blir det samme etter svangerskapet. Da må jeg nok undersøke dette mye mer nøye. Gynekolog mente at noen dessverre bare har uflaks og har mer smerter enn andre, men dette her går jo ikke an. Kan ikke ha det sånn resten av livet heller.
Oi, dette hørtes jo skikkelig slitsomt ut :oops: enda godt du ble såpass fort gravid tenker jeg:angelic: gratulerer!:love7
Har du snakket med gynokologen om evt andre prevensjonsmidler som kan hjelpe mot smertene? Vet jeg hadde litt smerter da vi prøvde på spire sist gang for noen år siden, da ble jeg anbefalt og bruke kalsium tabletter av lege, de hjalp faktisk litt :) men det var jo milde smerter i motsetning til dette!

Jeg har sammenvoksninger i underlivet, etter to keisersnitt og flere andre operasjoner i buken. Ble operert senest i sommer, men gyn mente jeg hadde fått det tilbake nå - men anbefalte og vente med operasjon til etter vi har fått barn. Mtp at jeg må ha keisersnitt med siste også, så må nok bare bite i meg smertene og håpe spira vår klaffer raskt:Heartpink
Har du sjekket om du kan ha sammenvoksninger? For de kan river ganske ille :-/

Back
Topp