Smaksprøver

Vetlespire

Elsker forumet
Oktoberbarna 2021♡
Tutta her bikker straks 4 måneder, og tenker da at det blir smaksprøver her hjemme. Har dere noe tanker rundt det og hvilke smaksprøver tenker der å starte med? :-)

Føler ingen hast her, men.. blir vel å få lov til å gnage på en agurk etterhvert. Mellomste elsket pæremos :P men ja. Nei. Blir sikkert ikke med det samme i allefall.

Her har samboer nedtelling:hilarious: gutten vår blir 4 mnd neste helg og har 4 mnd kontroll nå på torsdag, så da tenkte jeg å høre hva hun anbefaler. Men tenkte kanskje bare begynne helt enkelt; med litt most banan og se hvordan han liker det:rolleyes:

Til første begynte jeg med søtpotetmos :) Minste er 4 mnd i dag, men tenker ikke starte med noe til henne enda. Men blir nok en mos av et slag da også, har lekt litt med tanken på eple eller pæremos :)

Mini her ble 4 mnd tidligere i uka, fikk prøve søtpotetmos i dag, veldig stas:happy:
Jeg fullammer, så han får det ikke som måltid helt ennå, kun som smaksprøver, bare for å venne seg til det.
Morsmelken har jo hint av smak av det vi spiser, men så er jeg veldig kresen og vil gjerne at han skal like det jeg aldri klarte å like:p

Takk for tilbakemeldinger :-D jeg handlet inn til søtpotetmos jeg så tenker vi starter med det. Det blir ikke fullverdige måltider her heller, men tenker å introdusere litt nå i perioden fremover. Jeg spiser heldigvis en god del variert så hun får smake litt av hvert gjennom mm:-) Hun finner det veldig interessant når jeg spiser så jeg tenker at det ikke er noe dumt å introdusere bittelitt.

Mini her ble 4 mnd tidligere i uka, fikk prøve søtpotetmos i dag, veldig stas:happy:
Jeg fullammer, så han får det ikke som måltid helt ennå, kun som smaksprøver, bare for å venne seg til det.
Morsmelken har jo hint av smak av det vi spiser, men så er jeg veldig kresen og vil gjerne at han skal like det jeg aldri klarte å like:p

Jeg er kresen jeg og, og greier ikke sjømat f.eks. Min eldste datter (12), ELSKER fisk, sushi, GAMMELOST (wtf), blåmuggost....
Jeg spiser ingen av delene . Ikke fått det av meg. :p
Så, går sikkert bra. :P

Jeg er kresen jeg og, og greier ikke sjømat f.eks. Min eldste datter (12), ELSKER fisk, sushi, GAMMELOST (wtf), blåmuggost....
Jeg spiser ingen av delene . Ikke fått det av meg. :p
Så, går sikkert bra. :p
Hehe, godt det har gått bra:D vet ikke om vi tørr å ta noen sjanser da jeg og bf er like kresne, men på helt ulike ting:hilarious:

Hehe, godt det har gått bra:D vet ikke om vi tørr å ta noen sjanser da jeg og bf er like kresne, men på helt ulike ting:hilarious:

Hehe, skjønner ikke helt selv hvorfor ungene mine ikke er kresne. Men tror helt ærlig at mye ligger medfødt. Selvsagt, man må jo lære det at 'man smaker på alt, og det HVER gang; man sier ikke æsj, man spiser seg mett på det som blir servert' (ellers risikerer man jo nugattimannen 2.0 :P), men.. når det kommer til FAKTISK liker/liker ikke, så ...
Min bror og jeg er jo oppdratt helt likt. Likevel, han har spist ALT. Jeg mista matlysten av ingenting, og det er mye jeg ikke har greid å spise. Ungene mine spiser dog nesten alt. I alle fall av sånne ting som jeg ikke likte. Og sunne ting.. Fisk, løk og gammelost liksom. Hun ene er ikke så fan av most søtpotet, og hun andre liker ikke surkål/rødkål. Men det er faktisk det eneste jeg kommer på i farten :P

Vi testa søtpotet og gulrotmos i går og det glei ned som bare det, porsjon to k dag var også vellykka :D

Grøt er helt sinnssykt populært her, jeg vil jo enda ikke gi for mye, så han blir mektig sint når han ikke får mer :hilarious:

Ellers har han smalt bananpuré, mango og sviskemos. Veldig stas alt sammen :cheers

Venter til 6 mnd med mos/spise selv. Men lar henne sutte litt på en eplebit, eller annen frukt mens jeg holder. Kun for smakens skyld, får ikke i seg noe. Synes det er greit, for er så praktisk med ammingen samtidig som hun lengter etter å spise på det jeg spiser :hilarious:

Grøt er helt sinnssykt populært her, jeg vil jo enda ikke gi for mye, så han blir mektig sint når han ikke får mer :hilarious:

Ellers har han smalt bananpuré, mango og sviskemos. Veldig stas alt sammen :cheers
Vi prøvde med litt grøt igår, første gang! En liten skje og han elsket det! Først litt forundret, så skikkelig giret! Så dette kan bli spennende fremover! Har lyst å prøve med litt Mos av grønnsaker etterhvert også:hungry:

Venter til 6 mnd med mos/spise selv. Men lar henne sutte litt på en eplebit, eller annen frukt mens jeg holder. Kun for smakens skyld, får ikke i seg noe. Synes det er greit, for er så praktisk med ammingen samtidig som hun lengter etter å spise på det jeg spiser :hilarious:

Det var ikke så dumt. Tenker vente med diverse mat selv, men suge på eple må vel gå fint nå når hun blir 4mnd. Er jo bare for smaken.
Det, og agurk. Hun er fæl til å bite og tygge på ting, så... Bite på agurk!

Tenker å begynne med smaksprøver av litt frukt i babyfeeder med pose str 4mnd+, han tygger på alt han kommer over, så:rolleyes: Mulig han klør i gommene sine:angelic:
Screenshot_20220205-090800_Samsung Internet.jpg

Last edited:
Han ble 4 mnd for et par dager siden, men jeg tenker vi venter litt med mat. Han vokser bra (8,4 kg og 67 cm), så jeg tenker at jeg fortsetter å fullamme han iallfall en mnd til. Greit å kunne slippe de illeluktende bæsjebleiene en stund til også
Når vi skal prøve noe, så tenker jeg vi kanskje går for grøt.

Her fikk lille sin første lille smaksprøve i går. Pæremos. Hun var ikke helt klar, så vi venter en stund før vi prøver igjen :)

Back
Topp