Smaksprøver

Lillemann har fått grøt siden han var 3mnd. Er nå oppi to porsjoner om dagen (morgen/formiddag og kveld). I tillegg får han frukt. Men jeg har kun gitt han litt helt finmost ris og han er så klar for å smake på maten vår. :) men jeg unngår å gi han ting som inneholder mye salt osv. Ellers elsker han vann, men hovednæringen hans er fortsatt hipp :)
 
Gav grøt for første gang i dag. Det så hun ut til å like. Fikk bare to små skjeer, i tilfellet det er hardt for magen. Tenker å øke hver dag fremover hvis det går fint [emoji4]
 
Noen som har opplevd dårligere søvn siden de begynte med smaksprøver? Jeg vet jo ikke om det er det, eller noe annet. Men de siste dagene har lille ikke bare sovet dårlig på dagen, men også våknet hver time om natten (sov før minst 5 timer i første omgang, i beste fall 10 timer). Når jeg tenker meg om, kan det hende det startet omtrent samtidig som smaksprøvene.. men kan det virkelig ha noe å si på nattesøvn, at jeg på formiddagen (ca 10-tiden) gir en-to små skjeer med fast føde? Merker ingen reaksjoner på dagtid. Sover dårlig da også, men det har hun gjort lengre enn hun har fått smaksprøver.. har til nå fått avokadomos i 3 dager, søtpotetmos i 3 dager. Og i går, grøt for første gang.
 
Gir dere mm eller MME før dere gir smaksprøver? Hs her sa at jeg kunne gi mellom måltidene, siden det foreløpig var så lite. Men no hører jeg at melk skal alltid tilbys først...
 
Gir dere mm eller MME før dere gir smaksprøver? Hs her sa at jeg kunne gi mellom måltidene, siden det foreløpig var så lite. Men no hører jeg at melk skal alltid tilbys først...
Jeg tilbyr mme etter måltidet, men det vil hun ikke ha. Fikk i dag mme kl. 15.15, spiser en full porsjon grøt kl. 17.00, drikker mme kl. 19.
Men kanskje det er forskjellig på smaksprøve og fullverdig måltid?
 
Jeg tilbyr mme etter måltidet, men det vil hun ikke ha. Fikk i dag mme kl. 15.15, spiser en full porsjon grøt kl. 17.00, drikker mme kl. 19.
Men kanskje det er forskjellig på smaksprøve og fullverdig måltid?

Aner ikke... Hun får vann etterpå (bare littegrann for å bli vandt til det), og er kun to timer mellom hver flaske med MME så blir jo ikke lenge før/etter sånn sett. Hvor lang tid brukte du får du kom opp i et fullt måltid?
 
Gir dere mm eller MME før dere gir smaksprøver? Hs her sa at jeg kunne gi mellom måltidene, siden det foreløpig var så lite. Men no hører jeg at melk skal alltid tilbys først...

Jeg gir mme først, så mye han vil ha og så ev. Litt i mellom eller etterpå. Prøver å gi litt vann til grøten/smaksprøver, men han er ikke så stødig på den tutekoppen.. Jeg synes han er mer uinteressert i å prøve andre ting hvis han er veldig sulten(prøvde å gi grøt først ei gang melka ikke var lunka nok ennå)
 
Aner ikke... Hun får vann etterpå (bare littegrann for å bli vandt til det), og er kun to timer mellom hver flaske med MME så blir jo ikke lenge før/etter sånn sett. Hvor lang tid brukte du får du kom opp i et fullt måltid?
Prøvd med vann etterpå jeg og, men er ikke mange slurkene som går ned.
Brukte ca 1,5 uke. Blander sviskemos i grøten, så da går den ned på høykant, ellers vil hun ikke ha grøten.
For min del, så vet jeg at dersom hun hadde fått mme rett før grøten, hadde hun ikke spist noe av grøten da hun er mett etter 100-120 ml mme.
 
Back
Topp