Smaksprøver

Takk skal du ha. Tar piken din smokk ellers? Vanlig smokk mener jeg. Her tar ikke mini smokken, hvordan blir der med babyfeeder da?
Hun tar smokk, så ingen aning på hvordan det funker ellers.
Men antar at det ikke er noen garanti for at det funker sånn selv om barnet tar smokk.
De er jo ikke like, noen av disse barna våre ;)
 
Takk skal du ha. Tar piken din smokk ellers? Vanlig smokk mener jeg. Her tar ikke mini smokken, hvordan blir der med babyfeeder da?
Mine feedere er mye større enn en smokk. Blir bare å sutte utenpå. ;) Har både med nett og i silikon. Har de fra første, ikke prøvd på minste enda.
 
Mine feedere er mye større enn en smokk. Blir bare å sutte utenpå. ;) Har både med nett og i silikon. Har de fra første, ikke prøvd på minste enda.
Så bra! Likte eldste babyen din feeder med nett eller var det bedre med silikon? Kan man koke de?
 
Så bra! Likte eldste babyen din feeder med nett eller var det bedre med silikon? Kan man koke de?
Lettere med silikonen, da den ikkke gir etter som nettet. Den kan kokes i alle fall. Men det er jo bare å ta i oppvaskmaskinen også. :)
 
Jeg fullammer videre, fordi lille legger så sykt godt på seg av bare melka mi. Når han nærmer seg 5 mnd kommer jeg til å gi litt frukt (vannmelon) i babyfeederen, så fortsetter jeg å la han smake diverse frukter. Grøt starter vi ikke med før 6 mnd med mindre han plutselig skulle gi tegn på mistrivsel og sult..
Samme strategi her også. Plutten sover godt om natta, kun våken et par ganger for mat,sånda velger jeg og vente ei stund til. Han var 8, 3 kg på tre måneders ktr så han trenger ikke grøt for å legge på seg akkurat
 
Åh,jeg er så ambivalent... Klarer ikke å bestenme meg for om jeg skal begynne med noe som helst før hun er 5/6 mnd... Blir dratt litt i begge retninger ift nasjonale retningslinjer og diverse annen forskning...

Noen her som velger å fullamme lengre enn 4 mnd? Hvorfor/hvorfor ikke?

Jeg vil fullamme frem til hun er seks mnd, men hun har begynt med små smaksprøver av frukt, grønnsaker og grøt. Jeg fullammer frem til hun er seks måneder så lenge hun virker fornøyd med kun morsmelken. Så syns jeg det er så koselig å amme. :)
 
Jeg fullammer, men gir smaksprøver nå som ho er 4 måneder i samråd med helsestasjon :)
 
Har så vidt begynt med litt grøt. Fått det tre dager. Var ikke mye hun spiste hver gang, bare noen smaker. Og nå er hun forstoppet! :eek: Ikke bæsjet på 4 dager, aldri skjedd før. 1-3 ganger i døgnet til vanlig. Ga henne ikke grøt i går, hun har tydelig mageknip. :(
 
Har så vidt begynt med litt grøt. Fått det tre dager. Var ikke mye hun spiste hver gang, bare noen smaker. Og nå er hun forstoppet! :eek: Ikke bæsjet på 4 dager, aldri skjedd før. 1-3 ganger i døgnet til vanlig. Ga henne ikke grøt i går, hun har tydelig mageknip. :(
Det er ikke noe særlig!:( Hvilken grøt brukte du?
Har begynt litt med grøt og min fikk veldig vondt i magen :\
 
Det er ikke noe særlig!:( Hvilken grøt brukte du?
Har begynt litt med grøt og min fikk veldig vondt i magen :\
Nestlé mild havregrøt 4 mnd. Venter til hun har fått igang magen igjen og så har jeg kjøpt Hipp risgrøt. Er nok mildere enn havren. Stakkars lille. :( Glemte forøvrig å ha i malt, men hun spiste jo så lite uansett. Promper veldig da! :eek:
 
Vi har begynt med rismel blandet med mm, og en fruktmos av aprikos og pære med et par svisker oppi som jeg har laget. Null forstoppelse her, og heller ikke knip!! Hun digger det og koser seg max! ;)
 
Back
Topp