Smaksprøver

Smil90

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Flere som ikke har startet enda?

Vi skal på forsinket 5 mnd kontroll pm to uker og tenker å starte da :)

Gir grøt om kvelden, har ikke gitt andre smaksprøver enda.

Her får han noen skjeer grøt på ettermiddagen. Har fått det fra han var 4 mnd. Er nå 5. Får ikke full porsjon da jeg ønsker å fullamme til 6 mnd. Han har ikke fått andre smaksprøver enda. Men tenkte vi skulle starte så smått nå :)

Har fått grøt på ettermiddagen fra 4 mnd, så i 2-3 uker nå. Hun får hel porsjon, men er ikke alltid hun orker alt da. Mest fordi jeg fikk lite melk på kveldene, og hun ville ha mat annenhver time døgnet rundt. Fant ut i samråd med hs at det var bedre da med grøt enn mme som tillegg. Nekter og flaske, så hadde vært litt vanskelig.. Hun har smakt den eple og pæremosen til nestle, men den tror jeg hun syns var sur. Var et merkelig ansiktsuttrykk ihvertfall :D
Også har hun såvidt smakt en liten fingertupp med most banan som hun har sutta av. Det tror jeg var spennende,.

Startet når hun var 4mnd. Smakt på søtpotet, aprikosmos, sviskemos, banan, avokado og fruktmosene til hipp og nestle. Får også grøt før leggetid. Varierer mellom grøten til nestle, hipp og hjemmelaget hirsegrøt.

Flere som ikke har startet enda?

Vi skal på forsinket 5 mnd kontroll pm to uker og tenker å starte da :)

Jeg hadde planer om å fullamme til snuppa er 6mnd, sånn ble det desverre ikke. Dårlig vektoppgang førte til at vi måtte til med litt lettfordøyelig frukt ved 4mnd alder. Nå (5mnd) er vi oppe i en porsjon grøt til kvelden og litt smaksprøver ellers i løpet av dagen..

Lillegutt fikk smake på banan i kveld, det likte han veldig godt! Gapte som bare det :)

Kan ikke fullamme lenge, iom at æ må begynne delvis på jobb fra lille er 7,5 mnd. Må være godt igang med spising til da.
Vi begynte med smaking fra han var 4,5 mnd, for han virket interessert i spising. Han gapte etter et par skjeer :love017
Vi begynte da med 1 ss og har trappet opp med 1 ss hver uke. Valgte å begynne med grønnsaksmos og fruktmos. Ventet med grøt til han hadde fått smaksprøver i over en uke. Nå er vi oppe i 2 ss frukt mos eller Hipp risgrøt til lunsj og 2 ss grønnsaksmos til middag.
Vi har dampet og most disse frukt- og grønnsaksmosene til ham i denne rekkefølgen:
- Søtpotet/gulrot/dampvann/olivenolje.
- Eple/pære/dampvann.
-Avokado/banan (dampes ikke. Bør babyer ikke få mer enn et par ganger i uka,sies det).
-Søtpotet/gulrot/mais/olivenolje/dampvann.
-Pære/mango/dampvann.

Vi skal vente med brokkoli og sånt, innbiller meg at han kanskje reagerer på det. Har andre prøvd det? Har nå helt dilla på dampingen og mosing.

Mm får han fortsatt til alle måltider og natta.

Kan ikke fullamme lenge, iom at æ må begynne delvis på jobb fra lille er 7,5 mnd. Må være godt igang med spising til da.
Vi begynte med smaking fra han var 4,5 mnd, for han virket interessert i spising. Han gapte etter et par skjeer :love017
Vi begynte da med 1 ss og har trappet opp med 1 ss hver uke. Valgte å begynne med grønnsaksmos og fruktmos. Ventet med grøt til han hadde fått smaksprøver i over en uke. Nå er vi oppe i 2 ss frukt mos eller Hipp risgrøt til lunsj og 2 ss grønnsaksmos til middag.
Vi har dampet og most disse frukt- og grønnsaksmosene til ham i denne rekkefølgen:
- Søtpotet/gulrot/dampvann/olivenolje.
- Eple/pære/dampvann.
-Avokado/banan (dampes ikke. Bør babyer ikke få mer enn et par ganger i uka,sies det).
-Søtpotet/gulrot/mais/olivenolje/dampvann.
-Pære/mango/dampvann.

Vi skal vente med brokkoli og sånt, innbiller meg at han kanskje reagerer på det. Har andre prøvd det? Har nå helt dilla på dampingen og mosing.

Mm får han fortsatt til alle måltider og natta.
Får brokkoli - liker det :D sies at man med hell kan begynne bare med stilken, men jeg gikk All in ;) han har til og med fått bønner og linser også!

Back
Topp