smaksprøver?

Vi gir ca 2-3 skjeier med ny mat som smaksposjon. Han har aldri hatt vondt i magen av noe, og så øker vi bare bittelitt hver dag :)
 
Har bare gitt grøt og fruktmos så langt. Må vel snart begynne med litt middag også
Samme her :) Har prøvd litt middag, moste poteter og sånt, det likte han ikke.,vi hadde pinnekjøtt her om dagen med hjemmelaga kålrabistappe og den stappen likte han godt, men er så mye rart i den så ble bare smaking ;)
Han fikk smake litt brød uten noe pålegg i går og det likte han veldig godt :)


Sendt fra ipad med tapatalk

Gabrielle : 24.08.02
Tristan : 27.05.12
 
hva slags smaksprøver gir dere? hvor mye? hvor fort går dere frem med å øke mengde? hs her vil ikke gi råd før v 6 mnd... noe jeg syns er dumt for hun skal jo ha mer mat når hun er 6 mnd?
begynte tidlig her.. han får så og si smake på det meste av det me har.. han e ivirige og nysgjerrige og det syns eg e viktig å svare på - særlig når han e så interessert. her har me begynt forsiktig når det gjelde skikkelig intro av mat.. begynte med sviskesaft/puré noen skjeer av det.. en annen dag var det gulerotpuré eller blåbær.. etter hvert de fruktbegerne.. så noe grøt.. også mer etter hvert. her sa hs te meg at ja de vil jo helst at en ska vente te de e 6 mndr men en kan jo gi noen små skjeer med smaker slik at de venner seg til ting.. men etter 4 mndrs kontrollen så sa hu at eg kunne begynne med ett måltid innen neste kontroll, siden mini var så ivirige..
 
Back
Topp