"Smaksprøver" i butikk

Helt enig med deg! Man skal betale for alt man tar i en butikk! Og barna bør også lære å la ting kunne stå i fred uten å ta. Hvertfall i butikk!

Sent from my iPhone using BV Forum
Helt enig :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Smågodt NEI
Druer JA

Ikke det at jeg vet hvordan alt godteriet smaker, men kjøper ikke en diger pose med druer som smaker høgg. 25 kroner rett i dass det! Også kan jeg snike til meg en smågodt ting når den har kommet opp i posen, når ingen ser meg og nøden blir for stor... :)

Ungene får ikke noenting altså, det over er bare meg. Handler uten at barna er med!!

Mine fikk engang en sjokolade fra smågodtet av en ansatt på lokalbutikken her:)

Men de har aldri gått og tatt selv.
Idag var det noen våte godterisaker i den ene boksen der vi handler idag:eek:

Mine får ikke ta smågodt :) Dæm får smaksprøva om det e nåkka som e ment som prøva ,å skalk av brød vi ska kjøp å skjære opp :)

Han får ikke lov å ta noe som helst, står det smaksprøver framme kan det hende. Men ofte når de deler opp frukt og setter fram smaksprøver ligger de jo slik at den som plukker automatisk er borti biten ved siden, og jeg vet ikke hvor den før meg hadde hendene rett før han/hun tok en frukt bit :confused: Så jeg foretrekker frukta hjemme, vaska og delt opp selv ;)
Og samme gjelder smågodtet, fysj og æsj.
Nei, heldigvis har jeg ikke opplevd at han har prøvd heller. Og smågodtet på butikkene vi handler på står enten i hyller mot bladene eller mot annet godteri, og da trenger vi ikke legge turen forbi de hyllene for å friste han til å borti.

vel om 100 til 200 kunder gjør det samme hver dag blir det ganske mange druer...

og alle frukt kan vel smake dårlig. har mange ganger kjøpt epler som var melne og altfor søte, men jeg tar da ikke en prøvebit av eplene på butikken? for å ikke snakke om tørre klementiner/appelsiner
Vil da påstå at det er litt forskjell på å spise en drue og å spise et eple i butikken.
Ja, hvis 100-200 tar en drue hver dag så blir det mange. Men si at en drue veier 5 gram , og 100 stk tar en drue, da er det snakk om 500 gram druer. Noe som utgjør ca 17,5,- i utsalgspris. Men alternativet er at de 100 kanskje ikke orker å kjøpe druer i fall de smaker "dritt" og da taper butikken iallefall penger ;)

Har selv jobbet i butikk og sett alle de kiloene frukt som går i søpla hver eneste dag. Synes det er fullstendig legitimt å smake på èn drue i butikken.

Jeg ser på det som stjeling uansett om man tar seg en drue eller en godtebit-vi betaler først også kan vi smake!

Det blir jo svinn på varetellinga i butikken og da er det jo stjeling. Mine unger får overhodet ikke lov til å smake på andre ting enn det som er merket med smaksprøver!

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Helt uaktuelt å smake før vi har betalt:)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
Samme her. Det gjelder alle varer, og det er noe jeg lærer datteren vår også. Vi betaler før vi spiser!

Alt man ikke har KJØPT OG BETALT, BLITT TILBUDT, FÅTT eller eventuelt SPURT OM Å FÅ OG FÅTT = ANNEN MANNS EIENDOM. Det er så enkelt. Ikke finn på ræva unnskyldninger for å rettferdiggjøre egen dovenskap.

Herregud og folk kan rettferdiggjøre nasking her inne? Jeg er sjokkert jeg.

"Nei, jeg prøvesmakte bare en drue for jeg orker ikke gå tilbake med posen og klage og be om en ny dersom det smaker vondt". DU velger selv at du ikke hjemmedyrker druer, men har lyst til å kjøpe i butikk. Da får du ta på deg ansvaret med å klage/levere inn de druene som ikke var gode. Du har ingen rett til å spise druer på forhånd av kjøp. Heller ingen andre varer, små eller store. Det er ikke sånn at du kan spise opp et brød før du velger å kjøpe et annet, eller spise en trerettersmiddag på restaurant for å sjekke om dere skal stikke innom en annen dag for å spise der. "Smaksprøver" eksisterer ikke som begrep som forbruker kan sette på varer etter eget forgodtbefinnende. Og ja, det er drøye eksempler, men vi er 5 millioner mennesker i Norge, så 1 drue her og 1 drue der kan fort bli volum - dessuten lærer dere jo barna deres nasking.

Hvor har man lært seg folkeskikk hen? Det normale er at de som har betalt for varen (butikken) eier denne til du har betalt for varen. Det er ikke din rett å ta en drue, uansett om han som eier butikken kaster unna frukt og grønt som svinn. Det er faktisk ikke din business (med mindre du driver med dumpster-diving, da kan du jo prøvesmake så mye du vil ute i spannene). Og eksempelet med 100-200 kunder som prøvesmaker drue er vel ment som én butikk. Hvor mange butikker er det i Norge da? Hvor mye blir dette totalt? Og særlig om du tar med jordbær og annet smått som noen kan tenke at: "Hei, dette ligger fremme i hyllene i butikken for at jeg skal ha mulighet til å spise littegranne, selv om det tilhører noen helt andre enn meg." (Les: tilhører butikken fordi du ikke har giddet å betale en krone for det.)

Hva med å i det minste godta forslaget fra flere her inne om at du gir 1 krone i kassen hver gang du spiser noe smått i butikken? Og spør de ansatte om det er greit først?

Jeg håper dere får tilsnakk i butikken av andre voksne mennesker som er vel oppdratt. Og jeg håper dere aldri handler med barna deres tilstede.

Sånt er ikke greit.

Lillegutt får av og til skalken på brødet viss jeg har skjært det opp, men brød er det fastpris på så da synes jeg det er greit.
Samme her:) Da betaler vi jeg jo faktisk for den skalken;) Men verken rører eller smaker på noe annet. Eneste som er irriterende med at foreldre gir barna skalk er at de ikke kan børste ut restene av de babysetene!! Var alltid masse dritt og smuler oppi dem da vi brukte de da lillegutt var mindre...

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Back
Topp