"Smaksprøver" i butikk

Syns det er direkte frekt og uhygenisk ! Det gjelder både smågodt, druer, jordbær, nøtter og andre ting :) Tenk hvilke summer det blir hvis alle "bare skal smake på for å se om de smaker bra".
Og ikke alle har rene hender når de står der å grafser ;)

storesøster her har fått streng beskjed om at man må betale før man spiser, og har aldri prøvd seg...når det skjer (hun er 3 år så en dag prøver hun seg nok) kommer hun til å måtte putte det hun eventuelt tok i en pose slik at det kan betales i kassa og kastes etterpå :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

På vekterkurs lærer man at "prøvesmaking" av varer som ikke er ment som prøvesmaking er naskeri, men det er klart, en vekter eller politi hadde nok ikke stoppet en 40 år gammel mor som tok en drue :P

På vekterkurs lærer man at "prøvesmaking" av varer som ikke er ment som prøvesmaking er naskeri, men det er klart, en vekter eller politi hadde nok ikke stoppet en 40 år gammel mor som tok en drue :p

stopper dem gjør man ikke, men man oppfordrer gjerne til å be dem oppgi i kassen at de har varer i magen for en krone..så blir de kanskje litt mer bevisst på hva de holder på med...

På vekterkurs lærer man at "prøvesmaking" av varer som ikke er ment som prøvesmaking er naskeri, men det er klart, en vekter eller politi hadde nok ikke stoppet en 40 år gammel mor som tok en drue :p
Det mener jeg faktisk er feil. Nasking er nasking. Og er du vekter, skal nasking stoppes.
Jeg gir beskjed til folk som prøvesmaker i butikken om at det der er nasking og at en bør gi beskjed.
Uansett hvilken butikk det er i. Og når jeg som privatperson gidder å gi beskjed, så bør i allefall en vekter gi beskjed!

Det mener jeg faktisk er feil. Nasking er nasking. Og er du vekter, skal nasking stoppes.
Jeg gir beskjed til folk som prøvesmaker i butikken om at det der er nasking og at en bør gi beskjed.
Uansett hvilken butikk det er i. Og når jeg som privatperson gidder å gi beskjed, så bør i allefall en vekter gi beskjed!
Saken med vektere er at vi må se at noe har blitt stjålet. Eks. Vekter ser at noen tar en cola og legger den i jakken å så går ut av butikken uten å betale. En drue i magen gjør ikke at vekter har hjemmel til å gjøre noe. Kan jo selvfølgelig si fra som alle andre mennesker, men kan ikke sanksjonere på noen måte :)

Nei, det er ikke greit. Kjøper aldri løse druer, da jeg vet at samtlige har puttet fingeren sin der. Har sett folk som spiser mandlene i løsvekt også. Æsj! Godteri kjøpes kun hos en kiosk som plukker for deg:-)

Det var tider det..finnes det fortsatt steder hvor de gjør det??
Litt på siden av diskusjonen,men ble litt nostalgisk her :rolleyes:

* Gutt 2010*
*Jente 2013*

Det kunne ikke falt meg inn å prøvesmake på noe som ikke var ment som nettopp gratisprøver og det kommer også til å være uaktuelt å la ungene plukke i hyllene, det være seg smågodt, frukt eller andre ting. Æsj!

Saken med vektere er at vi må se at noe har blitt stjålet. Eks. Vekter ser at noen tar en cola og legger den i jakken å så går ut av butikken uten å betale. En drue i magen gjør ikke at vekter har hjemmel til å gjøre noe. Kan jo selvfølgelig si fra som alle andre mennesker, men kan ikke sanksjonere på noen måte :)
Vet at de ikke kan gjøre noe, men når personer blir snakket til av en vekter, blir det tatt mer seriøst.

sto og plukket smågodt til lørdagskos og siden jeg prøver å holde et nøkternt snope-nivå har jeg satt meg en grense på 15biter. Det er ikke så lite at jeg sitter igjen med følelsen av å ha prøvd å lure meg selv men det er heller ikke så mye at jeg kan sitte hele lørdagskvelden og trø i trynet. Mens jeg sto der så kom det en mann og begynte å direkte ETE ifra boksene! Neven nedi og tok litt av den og litt av den og trødde i fleisen og gomlet i vei. "ja, du veide deg før du gikk inn så de får differansen i kassen?" spurte jeg, passe snurt over at han hadde spist i seg omtrent samme mengde som jeg hadde plukket i posen min, som jeg skulle betale for, han åpenbart ikke.

Fikk meg et "hvem faen tror du at du er"-blikk. Jeg lar meg hverken skremme eller affisere av denslags. Gi et sånt blikk til en hormonfylt dame med naskerivedtektene friskt i minne ifra tidligere arbeidsplass, og man har begynt å grave seg et høl :P

han forsvant derifra, syntes åpenbart det ble ubehagelig at at jeg ikke lot meg skremme av styggeøyet hans, jeg skulle ha litt forskjellig annet i butikken og tilfeldigvis passet det godt med der han skulle også. Så gikk han til kassen, jeg hadde noen få ting igjen og det bare gikk en faen i meg, sendte samboer på jakt etter de siste to tingene mens jeg stilte meg opp bak ham. Fyren ble åpenbart svett av mitt nærvær, jeg koste meg, sleit med å ikke fnise av idioten.
Idet han skulle til å betale sa jeg til ham at " det der smågodtet ditt har du vel glemt ja...skal du låne posen min for kontrollmål?" han bare så på meg mens han i kassen sa "åja, det var du det ja, fikk beskjed om en som sto og tok for seg i godteriet, tenker vi sier det ble en femtilapp." og så slo han inn 50kr på diverse.
it made my day... ^^

så for all del, nask i vei i både druene og smågodtet... Bare ikke gjør det mens noen som kan lovverket ser deg og de trenger ikke nødvendigvis å ha uniformen på seg ;) Lykke til :P

Herregud jeg dør av latter her :)
Fantastisk gjort :p

Syns det er frekt å bare ta. Får ikke lov her!

♥ Prinsesse 03.06.12 ♥
♥ Venter 25.02.14/03.03.13 ♥
★ Sladrer med PrinsOgPrinsesse Mamma og RonjaR★

Helt enig med deg! Man skal betale for alt man tar i en butikk! Og barna bør også lære å la ting kunne stå i fred uten å ta. Hvertfall i butikk!

Sent from my iPhone using BV Forum

Sier det får de ikke lov til,det er jo stjele. ...
Og det er ikke greit.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

sto og plukket smågodt til lørdagskos og siden jeg prøver å holde et nøkternt snope-nivå har jeg satt meg en grense på 15biter. Det er ikke så lite at jeg sitter igjen med følelsen av å ha prøvd å lure meg selv men det er heller ikke så mye at jeg kan sitte hele lørdagskvelden og trø i trynet. Mens jeg sto der så kom det en mann og begynte å direkte ETE ifra boksene! Neven nedi og tok litt av den og litt av den og trødde i fleisen og gomlet i vei. "ja, du veide deg før du gikk inn så de får differansen i kassen?" spurte jeg, passe snurt over at han hadde spist i seg omtrent samme mengde som jeg hadde plukket i posen min, som jeg skulle betale for, han åpenbart ikke.

Fikk meg et "hvem faen tror du at du er"-blikk. Jeg lar meg hverken skremme eller affisere av denslags. Gi et sånt blikk til en hormonfylt dame med naskerivedtektene friskt i minne ifra tidligere arbeidsplass, og man har begynt å grave seg et høl :P

han forsvant derifra, syntes åpenbart det ble ubehagelig at at jeg ikke lot meg skremme av styggeøyet hans, jeg skulle ha litt forskjellig annet i butikken og tilfeldigvis passet det godt med der han skulle også. Så gikk han til kassen, jeg hadde noen få ting igjen og det bare gikk en faen i meg, sendte samboer på jakt etter de siste to tingene mens jeg stilte meg opp bak ham. Fyren ble åpenbart svett av mitt nærvær, jeg koste meg, sleit med å ikke fnise av idioten.
Idet han skulle til å betale sa jeg til ham at " det der smågodtet ditt har du vel glemt ja...skal du låne posen min for kontrollmål?" han bare så på meg mens han i kassen sa "åja, det var du det ja, fikk beskjed om en som sto og tok for seg i godteriet, tenker vi sier det ble en femtilapp." og så slo han inn 50kr på diverse.
it made my day... ^^

så for all del, nask i vei i både druene og smågodtet... Bare ikke gjør det mens noen som kan lovverket ser deg og de trenger ikke nødvendigvis å ha uniformen på seg ;) Lykke til :P
Så fantastisk! :D

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app

Jeg har også sett dette uttallige ganger. Synes det er både frekt, uhygenisk og ekkelt. Skitne barnefingre oppi smågodtet som andre kjøper er en dårlig kombinasjon. Og ja, i mine øyne er det å stjele. Det samme gjelder folk som tar et jordbær fra en kurv eller noen druer (skitne er de også, druene). Ok, kanskje druene ikke var så gode som de så ut, men den sjansen får jeg bare ta. Heller kjøpe litt mindre mengde av gangen ;). Selvsagt betaler jeg før jeg spiser varene og det vet også barnet mitt godt.
Helt likt her. :-)

Jeg synes ikke det er greit. Tar selv bare smaksprøver hvis det er skiltet om smaksprøve!

Fikk meg et "hvem faen tror du at du er"-blikk. Jeg lar meg hverken skremme eller affisere av denslags. Gi et sånt blikk til en hormonfylt dame med naskerivedtektene friskt i minne ifra tidligere arbeidsplass, og man har begynt å grave seg et høl :p

it made my day... ^^

så for all del, nask i vei i både druene og smågodtet... Bare ikke gjør det mens noen som kan lovverket ser deg og de trenger ikke nødvendigvis å ha uniformen på seg ;) Lykke til :p
Hahaha, fantastisk! :P

Det var tider det..finnes det fortsatt steder hvor de gjør det??
Litt på siden av diskusjonen,men ble litt nostalgisk her :rolleyes:

* Gutt 2010*
*Jente 2013*
Jepp, og det er veldig hyggelig. Lillemor kjøper for 15 kr og så peker hun:-) samme som både mannen og jeg gjorde. Og smågodtet er alltid ferskt:-)

Er heilt mot det sjølv... Som lita jenta var eg ho som maste på mamma i butikken "mamma, no stjal du drue", "mamma, stjeling er ikkje lov", "mamma, prøvesmaking er også stjeling"... Høgt å tydelig så alle hørte... :) Var ikkje ofte eg fekk være med i butikken... ;) Storebror derimot, reiste bort i isdisken å forsynte seg når mamma snudde ryggen til han... Fikk jo lov å finne is i frysen heime... ;)

Back
Topp