"Smaksprøver" i butikk

tamlin77

Glad i forumet
Jobber som salgsfremmer og har da blant annet smågodt som jeg fyller opp i butikk.. Hver eneste dag så er det et eller flere barn som kommer løpende bort til smågodtstativet og tar godteri, mens foreldrene bare står å ser på. Jeg sier pent til barna at man ikke bare kan ta godteri, og mange av foreldrene blir da sure. For meg er det både stjeling og ikke særlig hygenisk at barnet skal ta godteri med fingrene.
Jeg lærer mitt barn at man alltid skal betale først.
Ser at mange tar godteri, druer osv i butikken.
Hva er ditt synspunkt? Får barnet lov til å ta godteri eller frukt?

Smaksprøver skal stå fremme og tydelig være smaksprøve.
Å prøvesmake en drue eller ett smågodt syns jeg hverken stor eller liten skal gjøre utenom ting som er satt frem for prøvesmaking ;)

Jeg har også sett dette uttallige ganger. Synes det er både frekt, uhygenisk og ekkelt. Skitne barnefingre oppi smågodtet som andre kjøper er en dårlig kombinasjon. Og ja, i mine øyne er det å stjele. Det samme gjelder folk som tar et jordbær fra en kurv eller noen druer (skitne er de også, druene). Ok, kanskje druene ikke var så gode som de så ut, men den sjansen får jeg bare ta. Heller kjøpe litt mindre mengde av gangen ;). Selvsagt betaler jeg før jeg spiser varene og det vet også barnet mitt godt.

Smaksprøver skal stå fremme og tydelig være smaksprøve.
Å prøvesmake en drue eller ett smågodt syns jeg hverken stor eller liten skal gjøre utenom ting som er satt frem for prøvesmaking ;)
Signerer!!!

♡Tobias 20.11.10 & Simon 31.03.13♡

Ungene mine får selvfølgelig ikke spise smågodt eller nøtter uten å betale for det. Kan ta smaksprøver av frukt eller annet når det står framme. Men (og her går jeg mot strømmen ser jeg av tidligere svar) jeg kan finne på å smake på ei drue i butikken for å se om de er gode og om jeg da vil kjøpe en pose.