Smører DU deg med solkrem?

Det må da finnes regler for hvor lenge de kan forvente å ha noen midt i solsteiken? Kanskje du burde be om pause neste gang, det er jo helsefarlig å stå slik... Jeg står heller og svetter i en trøye enn å bli solbrent, da. Det hjelper veldig med noe luftig i lys farge, i f.eks. lin. Det virker svalende også. Og caps. De mest utsatte stedene er jo skuldre og hode og nakke, om man står. Får man dekt over der hjelper det mye.


Jeg ble solbrent på anklene av alle plasser, og hadde jeg tenkt litt lengre da jeg pakka s
Det må da finnes regler for hvor lenge de kan forvente å ha noen midt i solsteiken? Kanskje du burde be om pause neste gang, det er jo helsefarlig å stå slik... Jeg står heller og svetter i en trøye enn å bli solbrent, da. Det hjelper veldig med noe luftig i lys farge, i f.eks. lin. Det virker svalende også. Og caps. De mest utsatte stedene er jo skuldre og hode og nakke, om man står. Får man dekt over der hjelper det mye.

Kunne nok hatt mye mer pauser, men må innrømme det ikke føltes nødvendig der og da. Trodde jeg beskytta meg nok, men slurva nok på slutten av dagen.

Ikke solbrent i hode/nakkeområdet. Utringninga som fikk det, og bakpå legger og anklene. To sistnevnte smurte jeg aaalt for dårlig. Resultat av dårlig planlegging når jeg pakka gitt, og ubetenksomhet der og da. :) Blir da litt engasjert og overivrig. :hilarious:

Jeg er ikke ille brent, mesteparten av det røde var borte idag. Bortsett fra anklene da hehe
 
Jeg blir lett brent så er flink å smøre meg og må ha faktor 50 i ansiktet for ikke å bli helt brent der med en gang.
 
Jeg bruke sjeldent solkrem og kun opp til faktor 10-15. Det er masse sammenhenger mellom reaksjoner på solkrem i solen, eksem , ja til og med at hudkreft ikke nødvendigvis er soling... nå ligger jeg ikke timesvis i sola men bruker parasoll i syden , solhatt og flagrende gevanter :) baby skal heller ikke ha annet enn naturlig solkrem.

Husk at kjemikaliene blir hadde jo høyere faktor. Og da får en heller ikke D vitaminer :-
 
Jada, bestandig. Nå som gravid går jeg for faktor 70 :)
 
Ja. Jeg var ikke så veldig flink da jeg var yngre. Jeg ble jo aldri brent, så hva var vitsen? Nå vet jeg bedre og at det handler om mer enn hvorvidt man blir brent...
 
Smører meg ja, har allerede hatt forstadiet til føflekkreft og faren min har funnet kreft i føflekker flere ganger.
 
I ny og ne, blitt flinkere enn jeg var
 
Er dårlig på å smøre meg. Har en hud som sjeldent blir brent, så det blir liksom glemt :p
Smører jo lillegutt ofte, så kan jo smøre meg samtidig, men det blir glemt :hilarious:
 
Jepp. Smører meg stort sett alltid.
 
Jeg smører ungene flere ganger om dagen, men glemmer meg selv :p Jeg blir fort brent, så går som regel rundt og er rød hele sommeren
 
Back
Topp