Smører DU deg med solkrem?

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Inspirert :p

Jeg er veldig dårlig på å smøre meg med solkrem... Blir aldri brent, da, men...

Hva med dere?
 
Jeg har blitt ganske flink siste årene med å smøre meg. Er lys i huden, så må det.
Men når jeg først har fått grunnlag, tåler jeg mere
 
Ja, jeg smører meg! Ønsker hverken hudkreft, rynker eller pigmentflekkete hud. Da får jeg heller være litt lys i min ungdom, det ofrer jeg for å slippe å se ut som en rosin når jeg er 50. Blir jo brun uansett, det tar bare lengre tid og jeg blir nok aldri knallbrun uansett. Er naturlig lys i huden og trives med den naturlige fargen min.
 
Jepp.
 
Ja, jeg smører meg stort sett, men er nok litt sløvere her hjemme enn f.eks på ferie. Da smører jeg meg alltid..
 
Ja, faktor 30 og. Enda klarer jeg å bli solbrent. :hilarious: Slurver vel et par steder (sånn som bak legg og rundt ankler), og skulle nok smurt meg oftere til tider også. Var 7 timer ute i sola i går og smurte meg ofte syns jeg, ble allikevel svidd litt her og der. :shifty: Kroneksempel på nordisk hud her, om jeg ikke smører meg så straffes jeg veldigveldig hardt.
 
JA! Jeg blir så fort brent ellers, så jeg smører meg med samme krem som ungene, solfaktor 30 :)
 
Ja, faktor 30 og. Enda klarer jeg å bli solbrent. :hilarious: Slurver vel et par steder (sånn som bak legg og rundt ankler), og skulle nok smurt meg oftere til tider også. Var 7 timer ute i sola i går og smurte meg ofte syns jeg, ble allikevel svidd litt her og der. :shifty: Kroneksempel på nordisk hud her, om jeg ikke smører meg så straffes jeg veldigveldig hardt.
7 timer er jo veldig hardt på huden. Da burde du heller ta med parasoll og sørge for å få avbrekk i skyggen, eller dekke deg med klær. Hjelper ikke med solkrem om du skal ha slike solmaraton. Solkremen blokkerer jo ikke ute på samme måte som klær. Jeg ville da sørget for maks 1-2 timer i solen, så minst to timer i skyggen før nye to timer i solen osv.
 
Glemmer litt.. Flinkere i Syden... Her kan jeg finne på å kun smøre skuldrene og av og til ansiktet
 
Jeg smører meg :) Blir solbrent uansett, men håper det ihvertfall gjør skadene litt mindre :)
 
7 timer er jo veldig hardt på huden. Da burde du heller ta med parasoll og sørge for å få avbrekk i skyggen, eller dekke deg med klær. Hjelper ikke med solkrem om du skal ha slike solmaraton. Solkremen blokkerer jo ikke ute på samme måte som klær. Jeg ville da sørget for maks 1-2 timer i solen, så minst to timer i skyggen før nye to timer i solen osv.

Veldig hardt! Kan ikke si jeg har utsatt meg for så mange timer på en dag før, og det kommer heldigvis ikke til å skje ofte. Jeg hadde ikke så mye valg ang tiden i sola nemlig, eneste er at jeg kunne hatt noe litt mer dekkende på overkroppen (men ikke så mye mer, da hadde jeg dævva av varme med de klærne jeg hadde med meg, nordlending på tur :p ). Langbuksa jeg har med var helt utelukka, glemte tynne tightsen ... Gikk inn eller i skygge når jeg kunne, men noe mer enn de få avbrekkene var ikke mulig (var dommer på et utestevne, og å klaske opp en parasoll hadde vært særs upopulært midt i banen :knegg:). Jeg er aldri så lenge i sola ellers, jeg er flink til å finne skygge siden jeg vet huden min er følsom.

Heldigvis skyet i dag, og skal til og med regne noen dråper. Hurra. :hilarious:
 
Veldig hardt! Kan ikke si jeg har utsatt meg for så mange timer på en dag før, og det kommer heldigvis ikke til å skje ofte. Jeg hadde ikke så mye valg ang tiden i sola nemlig, eneste er at jeg kunne hatt noe litt mer dekkende på overkroppen (men ikke så mye mer, da hadde jeg dævva av varme med de klærne jeg hadde med meg, nordlending på tur :p ). Langbuksa jeg har med var helt utelukka, glemte tynne tightsen ... Gikk inn eller i skygge når jeg kunne, men noe mer enn de få avbrekkene var ikke mulig (var dommer på et utestevne, og å klaske opp en parasoll hadde vært særs upopulært midt i banen :knegg:). Jeg er aldri så lenge i sola ellers, jeg er flink til å finne skygge siden jeg vet huden min er følsom.

Heldigvis skyet i dag, og skal til og med regne noen dråper. Hurra. :hilarious:
Det må da finnes regler for hvor lenge de kan forvente å ha noen midt i solsteiken? Kanskje du burde be om pause neste gang, det er jo helsefarlig å stå slik... Jeg står heller og svetter i en trøye enn å bli solbrent, da. Det hjelper veldig med noe luftig i lys farge, i f.eks. lin. Det virker svalende også. Og caps. De mest utsatte stedene er jo skuldre og hode og nakke, om man står. Får man dekt over der hjelper det mye.
 
Ja, hver eneste dag på sommeren.
 
Ja, jeg smører meg og ungene. Vil beskytte mot å sbli solbrent med de farer det binger med seg

Og som tråden denne er inspirert fra konkluderer, jeg må visst begynne å smøre mannen min også. I alle fall mase. Jeg maste nok i går når jeg oppdaga han ikke hadde gjort det da (kokt hummer) så han sier han skal smøre seg i dag.
 
Er man først blitt solbrent er huden skadet, noen ganger permanent, andre ganger for ett år eller mer. Kommer an på forbrenningsgraden. Synes solbrenthet tas altfor lett på. Er du først solbrent vil huden være langt mer utsatt for omfattende skade og hudkreft.
 
Ja, jeg smører meg! Ønsker hverken hudkreft, rynker eller pigmentflekkete hud. Da får jeg heller være litt lys i min ungdom, det ofrer jeg for å slippe å se ut som en rosin når jeg er 50. Blir jo brun uansett, det tar bare lengre tid og jeg blir nok aldri knallbrun uansett. Er naturlig lys i huden og trives med den naturlige fargen min.

Signerer denne. Jeg har stor respekt for solskader og tar ingen sjanser.
 
Ja, smører meg når ungene uansett må smøre seg og det samme gjør min mann:)
 
Back
Topp