Smøre underlivet...

vichaa

Betatt av forumet
Sensommerbarna 2016
Noen som har hørt at man burde smøre underlivet med olje for å forberede det på all strekkingen av huden under fødselen?? Noen har "tipset" meg om å gjøre det. Erfaringer anyone? :)

Ja, det er denne perineumsolje det skrives så mye om. Jeg har kjøpt, og står det anbefales å bruke denne fra uke 34 :)

Jeg ble anbefalt det av overlegen på SUS. Har bare glemt det i noen uker:o På tide å begynne igjen tror jeg:p

Leser at den inneholder jojobaolje blant annet, og leser andre plasser at man rett og slett kan bruke en nøytral olje som for eksempel jojoba til å smøre med. Det har jeg faktisk mye av (har smurt kroppen med det gjennom svangerskapet) så da bruker jeg nok i stedet for å kjøpe noe nytt :)

Åååh! Har ikke lest noe som helst om den, ikke her på forumet en gang :p

Får man kjøpt det i butikk noen plass da?
De har vel weleda på helios og kanskje andre helsekostbutikker! Interessant, dette bar nytt for meg også, men skader ikke å prøve! ☺️

Bare smører dere det på eller masserer dere til den store gullmedaljen :D Begynte litt med det, men ble så sår nedentil, bare smørte litt etter dusjing,så jeg gav litt opp..kanskje jeg skal prøve igjen eller er det for seint? Uke 36 nå :o Skal en egentlig smøre hver dag?

Bare smører dere det på eller masserer dere til den store gullmedaljen :D Begynte litt med det, men ble så sår nedentil, bare smørte litt etter dusjing,så jeg gav litt opp..kanskje jeg skal prøve igjen eller er det for seint? Uke 36 nå :o Skal en egentlig smøre hver dag?
2 ganger til dagen med tøying og bøying. Aldri for sent å begynne :) Her brukes mandelolje, men finnes andre en kan bruke og.

Åååååh! Dumme meg med dumme spørsmål!! Men - hva/hvor er det egentlig dere smører??
Det er snakk om å forberede fødselsåpningen og "mellomkjøttet", mellom fødselsåpningen og rompa. Forberede huden så den kanskje blir mer elastisk og ikke sprekker/revner ved fødsel :) da er det et eget produkt for dette, Weleda massane oil, men nøytrale oljer går også ann :)

På selve oljen fra Weleda er det anbefalt 5-10 min noen ganger i uken. Herregud, jeg blir dritklein av å tenke på å gjøre det haha!
Det er jo like intimt som å onanere synes jeg da!!

På selve oljen fra Weleda er det anbefalt 5-10 min noen ganger i uken. Herregud, jeg blir dritklein av å tenke på å gjøre det haha!
Hehe, det var jo litt lenge også, forstår jeg har vært slurven o mine forsøk :D Har en massasjeolje av mandelolje fra før, så har ikke investert noe i dette prosjektet da :D Men får vell prøve å være.flinkere fremover...Er liksom verken sex, onanering eller tøying jeg har i tankene for tiden :p

Hahaha!! Tenkte jeg først, men så ble det utrolig klinisk for å få gjort det skikkelig at den tanken forsvant meget fort!:p

Det er snakk om å forberede fødselsåpningen og "mellomkjøttet", mellom fødselsåpningen og rompa. Forberede huden så den kanskje blir mer elastisk og ikke sprekker/revner ved fødsel :) da er det et eget produkt for dette, Weleda massane oil, men nøytrale oljer går også ann :)
Ja, så vet man det!! :D
Kanskje man må prøve det da... Er det noe "alle" gjør?

Jordmor anbefalte meg å begynne å smøre fra uke 34. Da med valnøttolje. Men jeg kjøpte bare den oljen til weleda. Bruker ikke den bruksanvisning der, for såpass mye tøying gidder jeg ikke å ta meg tid til. Smører og masserer bare i 5-10 min på mellomkjøttet, det var nok sa jordmor :)

Back
Topp