små pupper og amming...

2725020070603

Glad i forumet
Sikkert et veldig dumt spørsmål,men stiller det likevel :p

Har noen erfaring med at det er vanskeligere å få til ammingen når man i utgangspunktet har små pupper (a-cup) ??

Jeg er så redd de skal bli harde og smertefulle, eller at jeg ikke skal få nok melk... ingenting jeg ønsker mer enn å kunne amme barnet mitt!

Ikke stress! Og ikke dumt spørsmål:-) Jeg har AA cup og fullammet sønnen min i fem mnd ca :-) Tre dager etter fødselen hadde jeg en stor C cup :P

Ikke stress! Og ikke dumt spørsmål:) Jeg har AA cup og fullammet sønnen min i fem mnd ca :) Tre dager etter fødselen hadde jeg en stor C cup :p

Godt å høre hehe... hvordan var det å gå fra c-cup tilbake til a-cup etter ammingen da? Kunne du bruke samme bh'er som før fødselen?

Ja kunne bruke samme, men tok litt tid. Hadde b cup en periode og håpet egentlig at de skulle forbli sånn :rolleyes: Men så går man jo ned i vekt og puppa forsvinner vel for de fleste:-)

Jeg har D til vanlig og gikk opp til stor F i begynnelsen, og det var vondt :P så tror at størrelsen har lite å si for amming generelt :) det så ut som jeg hadde overfylt puppene med silikon i starten fordi de var så hovene, men det gikk over og de blir mindre og mindre selvom jeg fortsatt fullammer og har mer enn nok melk :)

Lite tips for starten er å ha sømløs ammebh og varmepute på puppene :P om de skulle bli som mine da :) finnes ikke noe bedre enn å amme :D

Jeg var en A august i fjor, nå er jeg en E og fullammer min fem måneder gamle baby :D Størrelse har ingenting å si, men amming er vondt i førsten.
De 7 første dagene da melken kommer for fullt er ikke noe godt, heldigvis så blir det bedre :)

Hadde a-cup før jeg ble gravid, mens jeg var gravid, og mens jeg amma snuppa i 14 mnd! Har fortsatt a, men kaaaanskje b hvis jeg vil veldig. Gravid med nr 2 ;)

størrelsen på brystene har ikke så mye med om du har mye brystvev eller ikke, men hvor mye fettvev det er. Alle har like mange melkeganger ol uansett bryststørrelse.

"Melllom alle de små melkeblærene inni brystet er det fettvev. Noen kvinner har mye fettvev mellom melkeblærene mens andre har lite. Det er dette fettvevet som befinner seg mellom melkeblærene som i hovedsak utgjør forskjellen på om man har store eller små bryster. De med store bryster har mer fett mellom melkeblærene sine, mens de med mindre bryster har mindre fett."

http://www.babyverden.no/blogg/amme...enes-storrelse-og-form-noe-a-si-for-ammingen/

Last edited:
Venninnen min er en A cup og jeg er F cup. Hun ammet alle sine 3 i 1 år men jeg har måtte gi meg etter 3-4 uker pga lite melk ;) ironien lenge leve:p

Jeg har aa og fikk ikke nok melk. Delammet hele veien da, sluttet nettopp, etter 14,5 mnd. Puppene mine vokste ikke noe spesielt under svangerskapet heller. Nedtur. Hadde sett fram til å endelig få oppleve å ha pupper... :p

Venninnen min er en A cup og jeg er F cup. Hun ammet alle sine 3 i 1 år men jeg har måtte gi meg etter 3-4 uker pga lite melk ;) ironien lenge leve:p
Hehe. Da er vi to. Har dd/e cup og gikk opp til f. Men kunne bare amme i 3 uker. Kjenner ei med a cup og hu hadde "fløte". Men måtte smile litt av kommentaren din "ironien lenge leve".

Hadde ikke nok melk så delammet har små pupper ble ikke noe større eller forandret syns jeg :)

Jeg hadde A, har fremdeles A. Har ikke fått melk noen av gangene. Etter 2 svangerskapet fikk jeg ta mammografi og oppdaget at jeg ikke har brystvev "nok" til å kunne få det til. Har under 15-20 % av normalen. Det er heldigvis ikke så normalt. Størrelsen på puppen har lite å si :)

Jeg har A til vanlig. Fikk vel C da jeg hadde melkepupper!

Hadde problemer med ammingen i starten, men det var fordi jeg fikk så latterlig dårlig hjelp til det på sykehuset. Etter litt om og men så ammet jeg henne tross alt i seks måneder da!

Størrelsen på puppene har heldigvis ingenting og si :) finnes de som har a-cup og så mye melk at de donerer.

Jeg hadde A, har fremdeles A. Har ikke fått melk noen av gangene. Etter 2 svangerskapet fikk jeg ta mammografi og oppdaget at jeg ikke har brystvev "nok" til å kunne få det til. Har under 15-20 % av normalen. Det er heldigvis ikke så normalt. Størrelsen på puppen har lite å si :)

Hvordan fikk du dette? Jeg har en mistanke om at det er det som bidro til at melka ikke kom med førstemann. Og ønsker såklart å amme andremann også... Så nesten bedre å få "bekreftet" at det ikke går enn å få den såre såre starten igjen hvor det viser seg at det ikke går...

Back
Topp