Små gutter og kjole

Ta det med ro, gutten min får helt fint lov til å gå i kjole, hadde den på seg både når vi var på McDonalds og når vi handlet i dag.
Kjenner også enkelte voksne menn som tidvis liker å kle seg i kvinneklær

Å, da misforstod jeg. Trodde du var usikker på om du kunne la han gå i kjole. Tipp topp at du lar gutten gå som han selv vil! [emoji1373]
 
Å, da misforstod jeg. Trodde du var usikker på om du kunne la han gå i kjole. Tipp topp at du lar gutten gå som han selv vil! [emoji1373]
Det er fort gjort, lurte egentlig bare på hva andre tenkte :)
 
Femåringen her har både egne kjoler og låner lillesøsteren sine. Han har brukt kjole både i bhg, i bursdager og på butikken/stranden etc, og elsker å pynte seg med «gull og glitter»...
Jeg er kanskje ikke 100% komfortabel med det, men det er heldigvis han - så han får bruke det når han vil:)
 
Tja, hjemme ja. Men ikke ute tror jeg[emoji5][emoji23]
 
Fordi jeg ikke syntes noe om det.
Jeg vil heller ikke at andre skal le og glane på han :)

Nei, det hadde ikke jeg ønsket heller. Men hvis noen hadde gjort det så hadde de fått hørt det, altså! [emoji35] Jeg hadde tatt det med de, heller enn å nekte lille å gå med de klærne han ønsker.
 
Heldigvis få som gjør det når barna er så små
Det vet jeg ikke så mye om, men verden er sånn og derfor ønsker jeg ikke at barnet mitt skal skille seg sånn ut i mengden og være den «rare».

I går på stranden så var det en gutt med hår langt ned på ryggen(tipper 7-8 år) og da glante mange så jeg. (Jeg bryr meg ikke om noen gjør noe annerledes, men de fleste gjør virker det sånn).
 
Kan ikke bare barn få ha på seg det dem vil? Vi voksne gjør jo det uten å bry oss om hva andre tenker eller sier om det :) Vi går jo med de klærne vi føler oss komfortable. Det at andre snur seg er vell mer at dem ikke er vandt med å se det, men det er ikke dem som bestemmer hva andre skal kle seg i :) Det er mange menn som går i rosa skjorte, men dem er ikke homo som mange tror dem er for det :p
 
Ingen problemer med det nei. Klær er klær.
 
Det vet jeg ikke så mye om, men verden er sånn og derfor ønsker jeg ikke at barnet mitt skal skille seg sånn ut i mengden og være den «rare».

I går på stranden så var det en gutt med hår langt ned på ryggen(tipper 7-8 år) og da glante mange så jeg. (Jeg bryr meg ikke om noen gjør noe annerledes, men de fleste gjør virker det sånn).
Mange gutter har langt hår og endel gutter går i kjoler, det går helt fint stort sett
 
Om de vil ha kjole på så får de lov til det ja. I dag har begge gutta vært i byen med neglelakk på fingrene som de hadde fått på i bhg i går. De var så stolte over de fine rååååsa neglene sine [emoji16]
 
Har ingen problemer med det:) har sett søte gutter i elsa kjole på butikken:) synes det er flott at både gutter og jenter får utfolde seg og kle seg ut slik de måtte ønske:)

Det er jo vi voksene som gjør det til problemer. Barn er fantastiske skapninger som er åpen, nysjerrige og utforskende. Men de blir jo ofte dessverre preget av voksene som har snevre syn og dømmende meninger. Synes vi voksene må stå frem som gode eksempel for barna våre på slike ting:)
 
Har ingen problemer med det:) har sett søte gutter i elsa kjole på butikken:) synes det er flott at både gutter og jenter får utfolde seg og kle seg ut slik de måtte ønske:)

Det er jo vi voksene som gjør det til problemer. Barn er fantastiske skapninger som er åpen, nysjerrige og utforskende. Men de blir jo ofte dessverre preget av voksene som har snevre syn og dømmende meninger. Synes vi voksene må stå frem som gode eksempel for barna våre på slike ting:)

Enig!!

Toåringen har ikke brydd seg med kjoler enda, men han har en kosebamse han er glad i og har med nesten overalt, han har en dukketrille han liker å trille bamsen med, og det får han da selvsagt lov til, hvor enn han vil.
 
Har til og med kjøpt kjole til min gutt jeg, så klart kan gutter få akkurat i det de vil. Og er det noen som glaner eller ler så skal jeg fortelle de menneskene ett par ord om hva jeg mener om de. For et klesplagg er et klesplagg [emoji5]
 
Også er det jo litt urettferdig, jenter kan gå med kjoler, skjørt, bukser og shorts etter hva de vil, mens gutter liksom bare kan gå i bukser og shorts? Det gir jo ingen mening for et lite barn :)
 
For min del hadde han absolutt fått lov, jeg har ikke noe problem med det. Det som hadde bekymra meg er at jeg har sett at andre har snikfilma nettopp slikt. Ingen jeg kjenner og sikkert fjortiser som er så usikre på seg selv at de heller gjør narr av andre.
Men derfor tror jeg nok hadde tatt med gutten min for å finne andre behagelige klær i butikken da jeg er redd for at hadde blitt sendt rundt på snap o.l. og gjort narr av. Men om han da igjen hadde valgt kjole på butikken så for all del, da skulle han da fått det :)
Eneste kjolene han evt kommer til å ha tilgang på her i huset er mine, og de vil jeg ikke at han skal ha oppi sandkassa, så på butikken måtte vi nok dratt uansett [emoji14]

Synes det er fint med barn som helt tydelig har fått lov å kle på seg selv [emoji14]

Ps: er videoer som har liggi på nettet osv, så jeg har ikke personlig sett noen har filma slikt.
 
Jeg hadde en kjolegutt. Elsket kjoler, neglelakk og spenner i håret [emoji4] Nå er han snart 13 år og hadde ikke fått dratt på han en kjole om han så fikk 10000,- for det [emoji13]
 
Jeg har en liten gutt som ble 3 år nå i mars.
Han har fått det for seg at det fins ikke noe bedre å gå i i denne varmen enn kjoler.
Jeg har funnet frem noen kjoler i riktig størrelse etter storesøsteren og lagt i posen med utkledningsklær som henger i stuen og nå går han konstant i kjole.

Skal vi i butikken eller lignende nekter han å skifte, og jeg tenker det ikke skader noen så lar han gå i den.

Ville dere latt deres små gutter gå i kjole utenfor hjemmet dersom de insisterer på å gjøre det?

JA! En av mine gutter ønsker seg prinsessekjole til bursdagen sin og det skal han absolutt få. Tvillingbroren vil ha hulkendrakt, de har litt ulike interresser. Men alt næres og tas seriøst, og vil de ha på kjole får de det! De har masse rosa og lilla klær fordi der er favorittfargene til storebroren og dem selv - har sluttet å tenke på det og håper at de fleste andre også kan akseptere at alle er ulike og at det finnes bare fine farger uten kjønnsfordeling.
 
Back
Topp