"Små blødninger/bekymret"-klubben!

Hæppi-skvett

Glad i forumet
Jeg syns det plutselig ble så mange tråder om akkurat dette temaet, er sikkert obs på det ettersom at jeg er i samme situasjon..
Så da tenkte jeg at vi kunne samle oss i denne tråden, for å lufte bekymringer osv.. Så slipper vi at det blir så mange tråder om det samme, og det er jo ikke spesielt moro for de andre heller..
Eller hva sier dere jenter?
 
I`m in... Foreløpig er det nå bare brun utflod her, men liker det dårlig allikevel, er så redd det er starten på noe mer.
 
Vel, jeg trodde jeg hadde mistet, men testen jeg tok i går stemmte med hvor langt jeg er på vei, så mulig det fortsatt er en spire der. Ikke blødd noe før i natt, men det eh..*kremt* var nok fordi det er sååå lenge siden vi har hatt sex..hihi.. Blødningene stoppet i dag da, så er ikke veeeldig bekymret akkurat for det. Ultralyd 8.desember, og slapper ikke av eller tror det har gått bra før dette..Slipper altså ikke helt jubelen løs her...
 
Syns også at det ble mange tråder om akkurat dette, så det var en lur ide :)

Her var jeg selv på legevakten nå, men det var tydligvis en ufarlig blødning. Men tørr ikke glede meg alt for mye før jeg skal på ul om 2 uker, siden forje ul viste at jeg var mye kortere på vei enn ifølge el.

Krysser fingrene for oss alle :)
 
dette var en lur tråd... kan bli mange beskymringer..
tror nok eg er en av de som må forlate juli klubben pga SA:( takler det egentlig veldig dårlig, men med en ett åring i hus må eg bare ta meg sammen...
 
Husk at blødninger ikke nødvendigvis betyr SA. Jeg blødde mer enn en TR på under 12 timer med smerter, å her var det helt ufarlig blødning. Trøsteklemmer til dere som blør, håper det går bra emoticon
 
Kjære alle sammen!

Jeg vil gjerne komme med et råd som min lege kom med idag etter UL:

I gamledager pleide man å si at den gravide kvinnen med blødninger skulle ligge strak ut med beina hevet. Dette skulle man gjøre i to dager etter at blødningene hadde stoppet! Så dersom dere har mulighet til det; Kom dere til legen og få en sykemelding og følg legens råd :)
 


Ano.Ny.M skrev:
Kjære alle sammen!

Jeg vil gjerne komme med et råd som min lege kom med idag etter UL:

I gamledager pleide man å si at den gravide kvinnen med blødninger skulle ligge strak ut med beina hevet. Dette skulle man gjøre i to dager etter at blødningene hadde stoppet! Så dersom dere har mulighet til det; Kom dere til legen og få en sykemelding og følg legens råd :)

er heima syk i dag, for veit at eg ikkje hadde klart å holdt meg på jobb:( men har jenta mi med meg heima så får ikkje tatt det heilt med ro, men stresser ikkje...
 
Da har jeg begynt å blødd skikkeli, så tviler på at det bare er en rift som de på legevakten mente igår. Ringte gyn, og jeg skal inn dit halv 2 på sjekk igjen. huff :(
 
hmm plutselig ikkje noe blod her no, er det normalt at det er litt sånn av og på??
 


Melkesjokoladen skrev:
Da har jeg begynt å blødd skikkeli, så tviler på at det bare er en rift som de på legevakten mente igår. Ringte gyn, og jeg skal inn dit halv 2 på sjekk igjen. huff :(


uff så kjedelig, lykke til skal krysse alt eg har for deg...
 
Blødninger av og på, bare litt friskt på papiret. Send til gynokolog, fått veskeansamling i livmora, så har nå truende abort, men har ett bankende hjerte per idag :)
 


fru lilla skrev:
hmm plutselig ikkje noe blod her no, er det normalt at det er litt sånn av og på??


Ja!! :)
 
Hei. Jeg har hatt blødninger av og på nå i 2 uker ca. Har ikke fått henvisning til ul eller noe.. Har tatt to hcg-prøver tidligere, siste var forrige tirsdag. Etter den prøven har jeg blødd(ferskt blod) i noen dager og i tillegg vært veldig dårlig. Sendte ei mld til legekontoret i dag og spurte om jeg ikke kunne få ha fått tatt enda en hcg-prøve og da fikk jeg til svar at joda, men da måtte jeg betale for det selv.. Blir så oppgitt.. Jeg er veldig redd for å miste igjen da jeg har mistet to ganger tidligere, 1 SA og 1 MA, ma seneste i jan.-februar i år.. Har hatt en veldig tungt år med infeksjoner osv. etter MA.. Og det virker ikke som om legen/legekontoret bryr seg så veldig mye.. 

Har heldigvis ny lege fra 1.12, så blir spennende å se om hun tar meg litt mer seriøst enn han jeg har nå. 
 


Pinpon skrev:
Hei. Jeg har hatt blødninger av og på nå i 2 uker ca. Har ikke fått henvisning til ul eller noe.. Har tatt to hcg-prøver tidligere, siste var forrige tirsdag. Etter den prøven har jeg blødd(ferskt blod) i noen dager og i tillegg vært veldig dårlig. Sendte ei mld til legekontoret i dag og spurte om jeg ikke kunne få ha fått tatt enda en hcg-prøve og da fikk jeg til svar at joda, men da måtte jeg betale for det selv.. Blir så oppgitt.. Jeg er veldig redd for å miste igjen da jeg har mistet to ganger tidligere, 1 SA og 1 MA, ma seneste i jan.-februar i år.. Har hatt en veldig tungt år med infeksjoner osv. etter MA.. Og det virker ikke som om legen/legekontoret bryr seg så veldig mye.. 

Har heldigvis ny lege fra 1.12, så blir spennende å se om hun tar meg litt mer seriøst enn han jeg har nå. 

Så utrolig dårlig behandling, blir irritert av sånt... sender deg ein goood klem....
håper den nye legen er mye bedre:)
 
Jeg er ikke helt inn i å skrive på forumene her, selvom jeg har vært medlem i tre år. Men prøver meg på et innlegg nå.

Jeg har hatt småblødninger/spottet (brunlig) i litt over en uke nå. Har vært på ul og sett et lite hjerte som slo og skal tilbake på kontroll denne uken. I dag har det omtrent ikke vært noenting (litt på papiret et par ganger) og samtidig så har jeg følt meg mer gravid enn på lenge. Så jeg krysser det jeg har for at alt fortsatt er bra i magen. Jeg har uansett ikke hatt nok blødninger til en SA, men faren for MA er fortsatt der.
Jeg er sykemeldt  fra jobben pga blødningene og at jeg er gravid for fjerde gang i år.
 
Det kommer mer når jeg er i aktivitet. Så jeg har holdt meg mest mulig i ro og håper at ting er som det skal.
Hvor lenge har du hatt blødningene?
 
Det høres ut som det er noen små og uskyldige blødninger du har hatt. Så krysser fingrene for at alt er bra. :)
Skal bli godt å komme på ul på torsdag. Håper alt er bra da. :)
 
Back
Topp