Små barn?

• Trådstarter Trådstarter Gjest
  • Opprettet Opprettet
ORIGINAL: Beijbi

Ser de fleste er noen cm lengere enn snuppa mi ja.

Dere som har barn som var ca 72 eller lavere, sa HS noe spesielt på det?
For HS her satte nemlig mini opp på legesjekk på 15 mnd kontrollen også i tilfelle hun ikke vokste. Hun hadde vokst 1,5 cm på nesten 2 mnd. Er det lite?? Kurva hadde vel ikke akkurat fyki oppover, heller stagnert litt [&:]
Snakket om at vi måtte vurdere en tur til en barnelege også hvis hun ikke hadde strekt seg mer til 15 mnd kontrollen [8|]

Trodde de vokste litt sånn i rykk og napp jeg.....

det tror jeg også...som sagt så sa ikke hs noe på lengda på snuppa her...men hun har ikke akkurat skutt i været i d siste[8D] men hun var litt stressa ang vekta...så skal tilbake til veiekontroll den 14.mars..

men de kan jo ikke gjøre så mye med lengda nå uansett...og før jul så vokste snuppa 1 cm fra juli til oktober! så tror ikke du trenger å være så kjempe bekymra![;)]

ORIGINAL: Majanne

For HS her satte nemlig mini opp på legesjekk på 15 mnd kontrollen også i tilfelle hun ikke vokste. Hun hadde vokst 1,5 cm på nesten 2 mnd. Er det lite?? Kurva hadde vel ikke akkurat fyki oppover, heller stagnert litt [&:]
Snakket om at vi måtte vurdere en tur til en barnelege også hvis hun ikke hadde strekt seg mer til 15 mnd kontrollen [8|]

det tror jeg også...som sagt så sa ikke hs noe på lengda på snuppa her...men hun har ikke akkurat skutt i været i d siste[8D] men hun var litt stressa ang vekta...så skal tilbake til veiekontroll den 14.mars..

men de kan jo ikke gjøre så mye med lengda nå uansett...og før jul så vokste snuppa 1 cm fra juli til oktober! så tror ikke du trenger å være så kjempe bekymra![;)]

Jeg er vel egentlig ikke veldig bekymra sånn sett... Hu har jo en del korte besteforeldre o.l å trakte etter også...hehe [8D] Men jeg bare syns det var så mye greier av så lite. Så jeg måtte jo spørre hvorfor hu evt måtte til barnelege hvis det skulle bli sånn å da sa hu det var fordi det kunne være tegn på cøliaki...!?! Da vokste de dårlig..... Men jeg tror ikke akkurat hu har det da [:)]

Får håpe vekta kan gå litt opp da, selv om det hørtes ut som er grei vekt. Mer enn snuppa mi hvertfall...hehe [:D] Men det er vel den kurva de skal følge da...

her er både jeg og bf korte, og familiene våre er og korte...så er ikke bekymra over lengda akkurat[8D] hadde nesten vært mer bekymra hadde hun vært mega lang![8D]

ja, synes og de stresser litt og lager styr over ingenting...[;)]
 man merker d vel fort hvis noe er galt!

Mario er 8795 (trur jeg ihvertfall, er en stund siden), og var 72 cm lang!![:D][:D][:D]

Synes ikke det er lite jeg, Mario vokser alt fra 0.5- 1 cm pr mnd. HS mener alt er normalt og at de nå skal stagnere litt i veksten. Både jeg og faren er ganske så korte, og det blir vel sikkert han også. Og han ligger innenfor kurven, så da regner jeg ihvertfall at jenta di gjør det[:)] Ikke bekymre deg unødvendig[:)]

tror ikke det er så mye å bekymre seg over .. nå er ikke Julie så liten , ho er på gjennomsnittet .. men han jeg har på 2,5 år er liten i forhold til jevngamle .. han er bare 12 kilo og 85,5 cm lang , og ligger nesten nederst på vekstkurven . ser jo at det er fler her inne som er omtrent like store , og de er bare 1 år .. men hs har aldri reagert på det .. ho sier bare at barn vokser i forskjellig tempo , og at så lenge de er friske og fornøyde og spiser greit er det ikke noe å bekymre seg over ..

Back
Topp