Slutte med nattamming?

Hvis han er sulten synes jeg du skal gi han mat - er det kun for kos så kan man prøve å la være. Min erfaring er at dersom de spiser mer på dagen, så våkner de ikke sulne på natten. Og det er veldig forskjellig hvor mye mat en baby spiser i den alderen. De spiser naturlig nok mindre på dagen om de får masse på natten, så du kan jo prøve å pumpe deg før du går å legger deg så det er mindre melk der når han våkner

Sent from my iPhone using BV Forum

Helt ærlig så syns jeg det er litt vanskelig å vite hva han er av og til:P
Tror han er mest tørst egentlig...Han spiser stortsett godt på dagtid både med mm og fast føde. Nå i varmen har han gjerne ikke enorm apetit på dagtid alltid, men spiser uansett greit syns jeg.

De slutta begge av seg selv når de begynte å sove rundt. Altså, 4 mnd og 2 mnd.

Eldste var 14 måneder, da ville han ikke ha mer fordi det ble mindre melk da han sov lengre strekker på natten.
Minsten har nettopp sluttet, rett før han ble 20 måneder. Men denne gangen var det mitt initiativ pga sykdom og dårlig næringsinntak hos meg. Så da sluttet vi helt nå. Det har gått supert selvom jeg var skeptisk pga hvor interessert han har vært i ammingen. Byttet ut nattamming med flaske først og lot han få av meg morgen og kveld. Og så gav jeg flaske på forespørsel også på dag/kveld/morgen. Nå sover han som regel hele natten uten flaske, men vil gjerne ha en liten flaske om han våkner og ikke finner roen igjen selv.

Skjønner. Hvor mye nattammingen på slutten da? 1 gang eller flere?:)

Helt ærlig så syns jeg det er litt vanskelig å vite hva han er av og til:P
Tror han er mest tørst egentlig...Han spiser stortsett godt på dagtid både med mm og fast føde. Nå i varmen har han gjerne ikke enorm apetit på dagtid alltid, men spiser uansett greit syns jeg.
Hvis han drikker masse så er han nok sulten. Du kan prøve å gi litt mer vann ila dagen når det er varmt?

Mine har sluttet med det av seg selv. Minste var 9,5 måned.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg er pro selvavenning jeg da :p

Vesla mi ville ikke ha pupp mer da hun var 8 måneder, men det betydde IKKE at hun ville sove natta gjennom uten kos og mat!

...hun fikk mme på natta til 1.5 år, da begynte hun sakte men sikkert å sove lengre og lengre av seg selv helt til hun sov til morran uten flaske.

Men man må gjøre som man selv føler er riktig og orker, for oss ble det den løsninga som ga mest søvn da det tok kortere tid å gi mme og så spvne igjen etter 5min enn å skulle "krangle" med en sulten og gråtende baby. ;)

Det krever mye energi med barnestyrt avvenning og man ER mye trøtt og sliten! Jeg liker å tro at man får det igjen senere da, med trygge og fornøyde barn;)

Hvis han drikker masse så er han nok sulten. Du kan prøve å gi litt mer vann ila dagen når det er varmt?

Rent vann er han overhode ikke interessert i:/ Vi har prøvd med alle mulige slags kopper og drikkeflasker føler vi...Tilsetter jeg noen dråper pære som jeg bare klemmer i, så drikker han litt:)

Jeg tok det opp med helsesøster på kontroll i går, og fikk egentlig ikke noe direkte svar...Det var litt mer...Tja, det kan du velge selv:P

Hun mente uansett at hvis han våkner like ofte ved 10 mnd kontrollen, kunne vi ta det opp igjen...hm...

Jeg spurte om det ble verre med avvenning hvis man ventet lenge...Fikk heller ikke noe klart svar her. Hvis han for eks er 17 mnd eller mer så kan det kanskje være vanskelig sa hun...

Så vi fortsetter nå enn så lenge vi;):)

Rent vann er han overhode ikke interessert i:/ Vi har prøvd med alle mulige slags kopper og drikkeflasker føler vi...Tilsetter jeg noen dråper pære som jeg bare klemmer i, så drikker han litt:)
Ja litt fruktsaft kan du jo ha i:) Tar du veldig lite i så kan det godt hende rent vann går fint etterhvert. Jeg tror jeg brukte en måneds tid på å tilvenne min vann - satt flere ganger daglig å suttet og bet på tutekopp fra avent (sånn myk) og spyttet ut. Du kan også gi vann du har kokt grønnsaker i - da er det litt næring i det også. Bare pass på å vaske grønnsakene godt, og poteter og gulrøtter må skrelles

Ja litt fruktsaft kan du jo ha i:) Tar du veldig lite i så kan det godt hende rent vann går fint etterhvert. Jeg tror jeg brukte en måneds tid på å tilvenne min vann - satt flere ganger daglig å suttet og bet på tutekopp fra avent (sånn myk) og spyttet ut. Du kan også gi vann du har kokt grønnsaker i - da er det litt næring i det også. Bare pass på å vaske grønnsakene godt, og poteter og gulrøtter må skrelles

Oh, takk for tips! Da skal det prøves ut også:)

Jeg tok det opp med helsesøster på kontroll i går, og fikk egentlig ikke noe direkte svar...Det var litt mer...Tja, det kan du velge selv:P

Hun mente uansett at hvis han våkner like ofte ved 10 mnd kontrollen, kunne vi ta det opp igjen...hm...

Jeg spurte om det ble verre med avvenning hvis man ventet lenge...Fikk heller ikke noe klart svar her. Hvis han for eks er 17 mnd eller mer så kan det kanskje være vanskelig sa hun...

Så vi fortsetter nå enn så lenge vi;):)
Bra svar av hs :-D
Det var ikke vanskelig ved 20 måneder her. "Puppen er tom" sa jeg ;)
B

Surfer mobilt!

Bra svar av hs :-D
Det var ikke vanskelig ved 20 måneder her. "Puppen er tom" sa jeg ;)
B

Surfer mobilt!

Hehe;)
Her mener tydeligvis hs at jeg skal gjøre opp min egen mening ja:P

Hehe;)
Det er bra!
Det finnes altfor mange helsesøstre og annet helsepersonell som har veldig bastante meninger som ikke nødvendigvis er til det beste.

Surfer mobilt!

Hehe;)
Alle unger er forskjellige, vanskelig for hs å svare på når hun ikke kjenner ungen men det gjør du. Men de kunne jo kommet med noen forskjellige alternativer og litt refleksjoner forde da:)

Her nattammet jeg til 10mnd, han sluttet bare å våkne for mat av seg selv når han ikke trengte det mer

Det er bra!
Det finnes altfor mange helsesøstre og annet helsepersonell som har veldig bastante meninger som ikke nødvendigvis er til det beste.

Surfer mobilt!

Det er sant! Hørt om flere!:)
Så får være happy med svaret mitt tross alt:P

Alle unger er forskjellige, vanskelig for hs å svare på når hun ikke kjenner ungen men det gjør du. Men de kunne jo kommet med noen forskjellige alternativer og litt refleksjoner forde da:)

Her nattammet jeg til 10mnd, han sluttet bare å våkne for mat av seg selv når han ikke trengte det mer

Det var ønskelig med litt refleksjoner omkring tema ja, men den gang ei:P
Ok, forstår...Hvor mange ganger pr.natt kunne du amme han?

Det var ønskelig med litt refleksjoner omkring tema ja, men den gang ei:P
Ok, forstår...Hvor mange ganger pr.natt kunne du amme han?
2-3. Til slutt ble det bare i femtiden og så sov vi til 7-8. Etterhvert sov han rundt

Back
Topp