Slutte med mme

Thaliz

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Når slutter barna våre med mme?
Vi driver å trapper ned litt. Nå får hun mme 3 ganger om dagen :) 150 ml.
 
Jeg trapper også ned nå, for ser at han spiser så dårlig når han får mer mme enn to ganger om dagen (morgen og kveld) ;) håper vel egentlig på at i løpet av mnd er vi ferdige ;)
 
Tenker at hun slutter nok rundt bhg start. Hun har enda behov for det for å sovne, så må bare se det ann. Og enda spiser hun på natt. Så tenkte å legge slagplan og høre litt med hs på ettårskontrollen på onsdag:)
 
Han skal riktignok gå på mme til hvertfall 2 år grunnet allergi. Men håper at han vil spise mer fast føde og mindre mme etter barnehage start i august. Han får og nattmat og nå de siste 2 ukene har det blitt 2 flasker om natta.
 
William får bare en stor flaske(210ml) per dag mellom lunsj og middag (Ofte er det en liten 150ml) og en flaske velling før leggetid :)

Ellers spiser han godt, frokost, lunsj og middag :)
 
Har begynt å gi han kumelk nå på dagtid. Får fortsatt mme til kvelds.
 
Hun får MME tre ganger til dagen, men drikker vel ca 200 ml til sammen (100ml morgen og 50-100 ml kveld er vanlig). Hvis hun spiser dårlig drikker hun gjerne 200 ml etter lunsj og før hvilen. Tenker å kutte ut den midt på dagen nå, og så tror jeg jeg kutter ut den på kvelden (vil ikke lage en dårlig uvane med at hun MÅ ha kveldsflaske).
 
Back
Topp