Slutte med flaske/amming på natta

Thaliz

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Når er det man gjør det?

Våkner deres barn mange ganger om natta for å få mat? :)

Våkner 1-2 ganger mellom 19-08/09 for mat :)

Vet ikke når de slutter med det da. Har hørt noen si de kan slutte etter 6 mnd, men jeg tror jeg venter til hun er over året før vi prøver å slutte med mat på natta, om hun ikke slutter tidligere av seg selv :)

Mi er 7 mnd og drikker mme. Spiser heller ikke fulle porsjoner mat enda, så litt derfor vil jeg hun skal spise alt hun kan og vil enda. :) hønemor jeg, må være sikker på at hun får i seg nok, hihi

Våkner 1-2 ganger mellom 19-08/09 for mat :)

Vet ikke når de slutter med det da. Har hørt noen si de kan slutte etter 6 mnd, men jeg tror jeg venter til hun er over året før vi prøver å slutte med mat på natta, om hun ikke slutter tidligere av seg selv :)

Mi er 7 mnd og drikker mme. Spiser heller ikke fulle porsjoner mat enda, så litt derfor vil jeg hun skal spise alt hun kan og vil enda. :) hønemor jeg, må være sikker på at hun får i seg nok, hihi
Her så våkner hun maaaange ganger :o gommene muligens. For de fleste gangene så er det bare å gi smokken. De gangene vi gir flaske sutter hun bare litt på den, så går det 20 min så skal hun ha resten :p

Vår spiser grøt i 22-tiden, også våkner han for flaske igjen rundt 6.30. Må innrømme at jeg er usikker på om det kalles å spise på natten ;) Han sovner riktignok igjen, og sover til rundt 9.30.

Vår spiser grøt i 22-tiden, også våkner han for flaske igjen rundt 6.30. Må innrømme at jeg er usikker på om det kalles å spise på natten ;) Han sovner riktignok igjen, og sover til rundt 9.30.

Om du var usikker på om 6.30 regnes for natt, så er jeg ganske sikker på at det regnes som morgen :)

Jeg tenker at han skal få styre nattmaten sin selv, han spiser ikke store mengdene på natt og det hender han bare vil ha sutten. Men nå har han spist dårlig en stund så hadde ikke gjort noe om han hadde spist 1 flaske på natt. Men når han spiser godt gjennom dagen og har blitt eldre kan jeg jo endre mening :P

Min våknet 1-2 ganger for å spise, men etter 6 mnd så prøvde jeg å bare gi smokken og legge hun litt på siden. Noen ganger gikk det greit, andre ganger var det helt tydelig at hun ville ha mat. Men nå, noen uker etter, så spiser hun ikke på natta lengre. Trenger bare smokken, og det blir sjeldnere og sjeldnere det også.

Våkner rundt kl. 6-7, men det er vel egentlig regnet som morgen men vi sover ofte videre en time eller to :P ellers pleier han ikke å våkne for mat på natten! Noen ganger kan han gjøre det, men da gir jeg ofte mer på dagtid og ser det som et tegn på at han har fått litt lite :)

Opplever at HS sier mye forskjellig her ut fra hvilken forskning de holder seg til. Noen mener at de skal klare seg uten nattflaske/amming fra 6 måneder. Andre sier at de må få styre selv og noen mener at de skal fortsette hvis de ikke legger på seg tilstrekkelig.

Her våkner han stort sett på slaget 4 for mat og sovner igjen rundt halv 5-5.

Våkner ikke på natta for mat:) var kun en periode i forbindelse med tannfrembrudd at hun våknet ofte.
Så lenge hun spiser nok på dagtid, så klarer hun seg helt fint uten mat selv om hun kanskje våkner.
Og etter at vi begynte med både lunsj og middag så våkner hun ikke for mer mat:)

Matheo har sovet hele natten uten mat siden han var 2.5 mnd, nå sover han ca fra 20-08 ☺ Han har fått mme hele veien da.

Matheo har sovet hele natten uten mat siden han var 2.5 mnd, nå sover han ca fra 20-08 ☺ Han har fått mme hele veien da.
Oii så flink :D hva er trikset :p
Eller med tenner på vei så er det vel ikke så mange triks :p

Vi har sluttet med mat på natta :) Mat klokka 18:30, i seng klokka 19:00. Sover til 05:00 ca, gir henne smokken så sover hun til 07-08:00.

Siste dagene har han våkna med en times mellomrom hvor han leiter febrilsk etter puppen. Sutter litt så sovner han igjen. Skulle virkelig ønske han tok smokk, for tror det bare er suttebehov..

Følger tråden så jeg kan plukke opp noen triks før vettet til mor forsvinner

Her så får hun grøt i 18 tiden. En time senere er det mme, likevel så våkner hun en del ganger :o

Går stort sett i å dytte i smokken, gi litt flaske, som hun bare sutter på før hun sovner videre.

Til dere som har barn som sover hele natta igjennom, har barna spist mye mat i forkant? :)

Var på 6 mnd kontroll i dag og hs sa at jeg skulle begynne å gi vann på natta ... Er litt kjedeligere enn melk :P så til slutt så gidder han ikke å våkne fordi han vet at han kun får vann :P

Var på 6 mnd kontroll i dag og hs sa at jeg skulle begynne å gi vann på natta ... Er litt kjedeligere enn melk :P så til slutt så gidder han ikke å våkne fordi han vet at han kun får vann :P
Haha ja det skulle jeg likt å se at min bestemte unge godtok ;) prøvde en gang og resulterte i hyyyyylgråt!

Oii! Det der må jeg prøve :) takk for tips :D

Her så får hun grøt i 18 tiden. En time senere er det mme, likevel så våkner hun en del ganger :o

Går stort sett i å dytte i smokken, gi litt flaske, som hun bare sutter på før hun sovner videre.

Til dere som har barn som sover hele natta igjennom, har barna spist mye mat i forkant? :)

Mi har spist mye gjennom hele dagen. Er totalen på dagen som betyr mest fikk jeg beskjed om, men merker hun sover bedre om hun får middag like før hun legger seg

Back
Topp