Slutte å snuse.

2015❤️2022

Blir kjent med forumet
Hei. Eg snuser daglig å har gjort det i 6år. Hvordan er det best å slutte mtp graviditen, trappe ned, eller kutte rett av. ?

Jeg sluttet samme dag som testen viste posetivt. Har snusa i rundt 5år daglig. Har gått bedre enn jeg hadde forventet:)

Ved forrige svangerskap tok jeg bare en snus etter å ha fått positiv test. Jeg fikk så dårlig samvittighet at jeg klarte ikke snuse mer. Jeg hadde da snust i 10 år. Når kvalmen slo inn for fult forsvant også lysten på snus fram til babyen var født :smiley-ashamed004
Jeg hadde alltid hatt i bakhodet at om jeg skulle bli gravid så måtte jeg stoppe med en gang. Så det ble rett for meg.

Du må gjøre det som bli rett for deg og det du tror vil kunne gi deg best resultat.

Sluttet på fredag tvert da jeg skjønte at det virkelig var en positiv test. Men klart det er ikke enkelt etter mange år :wacky: tips til nikotinfri snus?

Jeg måtte trappe litt ned med nikotintyggis ett parr dager også kutta jeg nikotin helt ut. Kjenner suget men hjelper på om jeg putter frisk pastill under leppa. Har prøvd med nikotinfri snus onico,syns posene er litt store også føles det ut som jeg bare putter en våt bomullsdott under leppa. Gir meg veldi lite :hilarious: men har hørt andre som er kjempefornøyde med den da. Husk å styre unna snus som inneholder ingefær :)

Bare å bestemme seg og slutte helt :) da jeg ble gravid med guttungen sluttet jeg med en gang, og dette var etter 8 års bruk av røyk og snus. Begynte ikke igjen etterpå, men kjente lysta på det i flere år :hilarious: det er først nå 8 år etter at jeg ikke tenker på snus engang. Så det tar tid å venne seg av, men det er utrolig deilig å slippe den avhengigheten etterhvert :happy: tenker at et friskt barn er en stor motivasjon for å slutte. :woot:

Bare å bestemme seg og slutte helt :) da jeg ble gravid med guttungen sluttet jeg med en gang, og dette var etter 8 års bruk av røyk og snus. Begynte ikke igjen etterpå, men kjente lysta på det i flere år :hilarious: det er først nå 8 år etter at jeg ikke tenker på snus engang. Så det tar tid å venne seg av, men det er utrolig deilig å slippe den avhengigheten etterhvert :happy: tenker at et friskt barn er en stor motivasjon for å slutte. :woot:
Slik tenker jeg og. Men syns det var mye lettere å slutte å røyke enn å slutte å snuse

Sniker, jeg sluttet for 7 måneder siden (etter 13+ år), flere måneder før vi begynte å prøve. Jeg tenkte jeg egentlig skulle slutte som nyttårsforsett, men så en kveld merket jeg at jeg ikke hadde snust på flere timer, også hadde jeg bare én igjen (tror det var helg også). Så jeg spontant bestemte meg for å slutte på flekken, uten å ta den siste snusen, og jeg klarte det! :wideyed::woot:
Det er nok forskjellig for alle, men jeg tror innstilling og viljestyrke har en del med det å gjøre.
Skal ikke si det var lett, jeg ble veldig frustrert med meg selv i begynnelsen, og jeg tok serr og hadde pastiller under leppa :hilarious: Hjalp å bare ha noe i munnen, så ble mye sånne ting i starten, men det gjør ikke noe, er jo bedre det.
Etter kanskje 2 uker, overraskende nok var jeg ganske over det. Glemte egentlig at snus eksisterte, helt til jeg hørte mannen min åpne og lukke sin boks da :p Han sluttet også på flekken 3 måneder senere, han og syntes det ikke var så vanskelig som alle skal ha det til.
Nå de siste månedene har jeg kanskje ''spøkelset'' av lyst på snus av og til, som f.eks. når jeg spiser / drikker ferdig noe, men det er så svakt og går fort over atte.

Ville bare fortelle vår positive opplevelse, håper det kan hjelpe andre, selv om alle er forskjellige! Men det er totalt mulig å slutte på dagen uten at det er helt tortur :D

Jeg snuset så mye før positiv test at jeg ikke turte å kutte rett av. Jeg var rett og slett redd for at kroppen skulle gå i sjokk :happy8 Bestemte meg for å trappe gradvis ned men det gikk mye fortere enn planlagt. Jeg har ikke samvittighet til å snuse når jeg er gravid så de snusene jeg har tatt så ubrukt ut når jeg tok de ut :laughing002 Nå har det gått to uker og jeg har ikke lenger lyst på snus!

Jeg «sluttet» den dagen jeg fikk positiv test. Byttet til hvit onico. Tok en snus på kvelden første to dagene. Hadde den i, i ett minutt før jeg fikk dårlig samvittighet. Synes det er kjempevanskelig!!! Har alltid trodd at den dagen jeg blir gravid, slutter jeg lett. Men har lyst på snus konstant. Har også lyst på vin og kaffe, og generelt alle ting man skal holde seg unna. Har alltid hørt fra venner og kjente at de mistet helt lysten på snus/alkohol o.l når de ble gravid. Håper lysten forsvinner mer når man har kommet litt lenger i svangerskapet..

Jeg bestemte at jeg skulle slutte når vi begynnte prøvingen. Ble vanskelig når prøvingen tok mye lengre tid enn antatt så har snust av og på i et år nå. Når jeg fikk positiv test gikk jeg over til onico :)

Hoppet rett over på onico her, men tok en vanlig en gang i blant de første dagene. Nå etter ca 3 uker etter at vi fikk positiv test er jeg helt ferdig med onico også! Det overrasker meg faktisk litt, for sist jeg sluttet så brukte jeg onico i et halvt år eller noe :hilarious:

Back
Topp