Slum i Oslo? Hehe..

ORIGINAL: TheusOgLilleFrø

Furuset, her vi bor nå[:'(][:@][&:] og kun midlertidig, pga boligprisen da vi kjøpte!

Romsås-Stovner-Ammerud- ja, store deler av groruddalen.

Hele Søndre Nordstrand, spesielt mortensrud området, bjørndal osv.

sambo er fra Tåsen, DIT vil jeg flytte + han også.
Trives godt på løkka også, men er for mye sentrum..

vi får se hva som blir av lønn etter endt utdanning om noen år.

vi skal ikke bo her i mange år, blir det skole på største mens vi bor her, skal han gå privat!!!!!!
ingen tvil, sender ikke ungen min på Gran skole, GRØSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bjørndal ække slum[8D][:D][:D]

ORIGINAL: Hyssamaia!

Furuset, her vi bor nå[:'(][:@][&:] og kun midlertidig, pga boligprisen da vi kjøpte!

Romsås-Stovner-Ammerud- ja, store deler av groruddalen.

Hele Søndre Nordstrand, spesielt mortensrud området, bjørndal osv.

sambo er fra Tåsen, DIT vil jeg flytte + han også.
Trives godt på løkka også, men er for mye sentrum..

vi får se hva som blir av lønn etter endt utdanning om noen år.

vi skal ikke bo her i mange år, blir det skole på største mens vi bor her, skal han gå privat!!!!!!
ingen tvil, sender ikke ungen min på Gran skole, GRØSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bjørndal ække slum[8D][:D][:D]

face it[:D]

det har vi "desverre" gjort her![:D][:D]

Skal si meg enig i at ikke alle steder på bjørndal er like fint[:D] Men jeg regner med du har vært på toppen, og heeeelt på toppen og innover ved langteigåsen.. der er det bare svære hus/villaer.. og det vil jeg ikke akkurat kalle slum. kan t.o.m se holmenkollen herifra.. haha[8D][:D]

Dere kan ikke ha vært mye på Torshov dersom dere mener at det er slum........ et av de dyreste og mest populære strøkene i Oslo de siste årene, masse flotte og nyoppussede bygårder, kafeer, restauranter, Torshovparken og -dalen. Herlig plass! [:)]

ORIGINAL: *Melody*

Dere kan ikke ha vært mye på Torshov dersom dere mener at det er slum........ et av de dyreste og mest populære strøkene i Oslo de siste årene, masse flotte og nyoppussede bygårder, kafeer, restauranter, Torshovparken og -dalen. Herlig plass! [:)]

kommer ann på hva du ser på som torshov, noen inkluderer jo deler av sandaker.vil jo ikke si at sandaker eller kyrre grepps gate og innover der er så veldig poppis.
er oppvokst der borte, så jeg kjenner Torshov godt!
ikke alltid vært slik det er nå, det samme for løkka.

Sant nok, men Sandaker er jo ikke Torshov [;)] Kvartalene som ligger rundt Torshov-parken f eks Agathe Grøndals gt, Johan Svendsens gate, Per Kvibergs gt, Hegermanns gt, Johan Selmers gt etc, er jo flotte områder, og det er jo hjertet av Torshov. Dyrt og populært er det også!

Grünerløkka var jo direkte slum for ca 10 år siden, men det har jo kommet seg voldsomt der også, både utseendemessig og prismessig [:)]

ORIGINAL: ~kolibri

nei, jeg har vært i slummen, så heri byen kan jeg rett og slett ikke se noe slum. Blir litt satt ut av hele tråden jeg, men samtidig takknemlig for at dere som ser oslo som en slumby ikke har opplevd å se skikkelig slum[;)]

Haha, er så enig.... Jeg har bodd på alle disse gruuusomme slumområdene og har inntrykk av at de som roper høyest om slum er de på "andre siden av Elven" som er redd for alle som ikke er som dem selv, og sånne folk er jeg litt redd... 

Jeg syns ikke Grønland er slum.

Anker syns jeg er slum-ish.

Tja, Romsås er kanskje litt slum-ish det også.

Furuset er egentlig ganske fint, men det er har litt mange mennesker med feil prioriteringer i livet, kanskje slumprioriteringer (gjengrelatert).

Elsker Oslo jeg! Slum eller ikke slum, men kan si jeg ikke ønsker å bo på Furuset, Romsås eller Stovner.

Herre min hatt, er Grønland, Løkka og Torshov slum??? Tøyen også da vel? Makan. De plassene har jo sjarm. Selv bor jeg i "bedre" strøk litt lenger nord i Oslo, men savner ofte pulsen der nede (selv om jeg ikke hadde orket å bo der nå som jeg har barn,-pga tempoet, IKKE fordi det er slum) Altså...SLUM? Kjenner jeg blir nesten fornærma, og jeg er ikke engang fra Oslo hehe[:D]

Er oppvokst på Vestli som ligger i Groruddalen. Bodde der på 70/80 tallet, før vi flyttet til Stavanger....kunne ALDRI tenkt meg og flyttet tilbake dit nå...selvom jeg ikke akkurat vil betegne det som slum

Back
Topp