Slum i Oslo? Hehe..

*Susanne83*

Forelsket i forumet
Ja,her har vi vel mange valgmuligheter..Selv bor jeg på Torshov

Vet ikke helt hva jeg skal betegne som slum jeg[&:]
Men selv ville jeg ikke bodd på furuset, frogner (krydde av rotter der for 2 sommere siden.. *grøss*)

eller lettere å si hvor jeg ville bodd[:D] Lambertseter, bjørndal (der jeg bor nå) Manglerud, Oppsal, Nordstrand/Bekkelaget og området der[:)]

ORIGINAL: Lissyjane

Hele Oslo er slum haha neida. Grønland er i hvertfall slum. Jeg var jo livredd for å gå der selv på høylys dag[8D]

enig.. eneste gangen jeg går på grønnland er når jeg til nøds må på rudo[8D] og da løper jeg nesten fra t banen og bort.. haha

Grønland og enkelte steder på holmlia

[8D]Har (nesten) aldri satt mine ben på feil side av Akerselven..
[:D]Men ,hvor det er "slum" i Oslo? Har ikke peiling!! Har bare bodd på Majorstua og på Kringsjå jeg - og flyttet til Bærum.
[8|]Noen av drabantbyene, hvor det er overtall av våre nye landsmenn ,betrakter jeg som "dårlige bo-omeråder" Samme med en del omeråder i sentrum øst. Rotter på Frogner kunne jeg fint levd med[:)] ,verre med gjenger på Furuset liksom[&:]

ORIGINAL: _Alex..Micamor_

[8D]Har (nesten) aldri satt mine ben på feil side av Akerselven..
[:D]Men ,hvor det er "slum" i Oslo? Har ikke peiling!! Har bare bodd på Majorstua og på Kringsjå jeg - og flyttet til Bærum.
[8|]Noen av drabantbyene, hvor det er overtall av våre nye landsmenn ,betrakter jeg som "dårlige bo-omeråder" Samme med en del omeråder i sentrum øst. Rotter på Frogner kunne jeg fint levd med[:)] ,verre med gjenger på Furuset liksom[&:]

Jeg kunne heller ikke bodd på furuset[&:] men jeg venta på trikken på frogner og iløpet av de 5 min pila det 3 FEITE rotter forbi[:'(] grøss.. aker brygge vil jeg.. eneste minuset der er utestedene i helgene, mtp barn[:D] høy musikk å slikt. men jeg kunne absolutt bodd på aker brygge/vika.. eller overnfor majorstuen.. ris og den veien[:D]
eller oslo syd der jeg bor nå[8D]

Grønland er jo ikkje so ille då... Eg synst det er eit av dei meir koselege stedene i Oslo eg. (men so vert ikkje eg alltid tatt for å vere norsk heller....)

Furuset derimot og området rundt. Ugh.

Men slum? Området rundt Oslo S og Østbanehallen. Der er det rotter og mus der... og skumle mennesker. Det er jo so ille at ein faktisk ønsker seg tilbake til Grønland (Og det er derfor eg ikkje synst Grønland er so ille).

Og eg har og høyrd mykje rart om Torshov.

jeg ville ikke bodd i grorud dalen, men vet ikke om jeg vil betegne noen områder i Oslo som slum.

Grønland, tøyen, romsås, grorud er ivertfall plasser jeg ikke skal bo. Syns det er veldig mye drittplasser i Oslo som jeg ikke føler meg trygg på. Hasle der vi bodde før, ble barnevogner påtent osv. Så det er mye dritt! Men, frogner, majorstua, vinderen, holmenkollen er bra steder! [:)]

Grønland, tøyen, grunerløkka, romsås, stovner, grorud, furuset(groruddalen generelt), holmlia..

ORIGINAL: Tinkaling

jeg er fra Mortensrud og stedet har blitt drit sted og slum +++
foreldrene mine begynner å misstrives selv og har lyst å flytte rundt der vi bor nå[:D]

Ja. Mortensrud/Lofsrud er slum.. (rundt Mortensrund barnekole og lofsrud ungdomskole)..
Men Dal og Brenna som er litt bortenfor er mye bedre.

Tar fram en gammel en her...

Jeg har bodd på romsås lenge gikk på barneskolen og ungdomskolen der..
Har bodd litt forskjellige steder på romsås, men trivdes best på tiurleiken.. nedenfor senteret...
Jeg har også bodd på majorstuen ved frognerparken, men ikke noe jeg likte.. var ingen å leke med eller noe å finne på... ganske kjedelig..
Har bodd på grorud, var greit men liten leilighet... 

Bodde med min familie på ammerud og stortrives, veldig fint sted med barn..

Nå bor jeg på grønland med min samboer og trives veldig.. slipper å dra så lang for å få tak i det jeg trenger å handle... jeg vet at helgene er det ikke så lurt å gå ut, men ellers så er det veldig koselig her synes nå jeg da...

Vet ikke om det er slum, men når jeg var på Norway Cup så sov vi på Bøhler - kan ikke si at vi ble tatt så godt i mot av de som bodde der. Følte oss egentlig ikke særlig trygge der nei...

ORIGINAL: Skorpio82

foreldrene mine begynner å misstrives selv og har lyst å flytte rundt der vi bor nå[:D]

Ja. Mortensrud/Lofsrud er slum.. (rundt Mortensrund barnekole og lofsrud ungdomskole)..

Dal Brenna er fint.. jeg bor på bjørndal, syntes ikke det er slum her. Masse store fine hus / villaer[:D] Men fikk litt bakoversveis når jeg hørte noen kalle bjørndal for pengegropa[8D]

aw, jeg synes grønland er koselig jeg... men bor ikke i oslo da [8D] og har absolutt ikke peiling på hvor det og det stedet er.. utenom grønland og selve sentrum da [:D]

jeg har bodd på romsås, ammerud og majorstua.. og eh.. jeg likte meg definitivt best på majorstua.. trikken og t-banen rett utenfor døra.. alle butikker innenfor en radius på 5 minutter, og frognerparken rett nedi veien..
purrfekt..

men jeg liker meg aller best litt utenfor byen, ved havet - og har funnet min drømmeby.. nemlig kristiansand [:D]

ORIGINAL: Hyssamaia!

Dal Brenna er fint.. jeg bor på bjørndal, syntes ikke det er slum her. Masse store fine hus / villaer[:D] Men fikk litt bakoversveis når jeg hørte noen kalle bjørndal for pengegropa[8D]

Kommer an på hvilken del av Bjørndal du bor på. Vi bodd i Granberg borettslag (de gule mursteins lav blokkene) inntil for kort tid siden og jeg er over lykkelig for å ha kommet vekk. Syns de er slum, men andre deler av Bjørndal er helt OK

ORIGINAL: Eier av en gutt

ORIGINAL: Hyssamaia!

Kommer an på hvilken del av Bjørndal du bor på. Vi bodd i Granberg borettslag (de gule mursteins lav blokkene) inntil for kort tid siden og jeg er over lykkelig for å ha kommet vekk. Syns de er slum, men andre deler av Bjørndal er helt OK

Fra rimi og ned er det ikke så fint[8D] jeg bor heldigvis helt på toppen.. der er det ikke mye blokker[:D]

ORIGINAL: DeLady

Ankerstudentboligene...området rundt der er grusomt

haha der har jeg bodd i 8 år[:D][:D]så fredfult og fint så

har selv bodd på anker ,tøyen, hauketo og skullerud..og må si jeg stortrivdes alle disse stedene! jeg elsker oslo,og har aldri tenkt på noe sted som slum der faktisk..

elsker oslo jeg[:D]

glemte at jeg bodde i inkognitogt bak slottet også..DET var er ræva sted da

Back
Topp