slitsomme svigerforeldre

Lodviss

Elsker forumet
Jeg er nå på besøk hos mine svigerforeldre... Som vi er ca. hver helg (hele helgene)!! Sambo skal absolutt opp hele tiden, og det begynner å gå meg på nervene. Han er redd for at hans foreldre skal gå glipp av noe, ettersom de bor lengre borte enn mine foreldre. Selv om mine foreldre ikke får sett henne mye i løpet av ukedagene, når de er på jobb. Vi går oppi hans foreldre hele tiden her, og de tar fullstendig kontrollen på Alma når vi er her. Jeg føler meg rett og slett som en matstasjon, får bare ha henne når jeg skal amme henne.
Jeg får jo nesten ikke være borti henne når vi er her. Sambo jobber en del på gården når vi er her, og jeg og Alma er alene med foreldrene hans. Jeg kan ikke gå noen plass uten at de skal henge seg på Alma.. Strevsomt. Og de skal forteller hva jeg skal gjøre/ikke skal gjøre hele tiden.

Jeg har prøvd å si i fra til dem på en grei måte at også jeg ønsker å være sammen med henne, føler jo jeg har rett på det som mor!!!? Men blir ikke hørt. Jeg har sagt det til sambo, men han mener jeg gjør en stor sak ut av ingenting...
Kanskje det er det jeg gjør også, ikke vet jeg... Men plagsomt er det uansett.

Noen som har det på samme/lignende måte?

Kjente det var godt å få ut noe frustrasjon! [:D][8D]

Har det heldigvis ikke sånn...høres slitsomt ut![:o]

Ville bare si at du har all rett som mor til å si hva du ønsker for deg og Alma! Du skal jo faktisk bli kjent med henne du også!

Hva med å si at du trenger litt alenetid med Alma? Enten at du blir hjemme mens mannen drar på besøk, eller at du sier at denne helgen skal vi til mine foreldre? Eller at du ønsker å gå tur alene med Alma fordi du ønsker litt tid med bare henne?

Hmmm..vet ikke jeg...men ønsker deg lykke til![:)]

ORIGINAL: ra81

Har det heldigvis ikke sånn...høres slitsomt ut![:o]

Ville bare si at du har all rett som mor til å si hva du ønsker for deg og Alma! Du skal jo faktisk bli kjent med henne du også!

Hva med å si at du trenger litt alenetid med Alma? Enten at du blir hjemme mens mannen drar på besøk, eller at du sier at denne helgen skal vi til mine foreldre? Eller at du ønsker å gå tur alene med Alma fordi du ønsker litt tid med bare henne?

Hmmm..vet ikke jeg...men ønsker deg lykke til![:)]

Har det helt likt her og eg bor i SAMME HUSET!Men både eg og sambo har begynt og sette foten ned med at vi bestmmer hva hun skal ha på seg og sånn..Vi var i Tyrkia på samme tid som svigermor og moren hennes,HERREGUD.Rett før vi klikka begge 2 [8|]

Stå på ditt ikke gi opp,si til sambo det er på tide og kutte navlestrengen [8D]At dere må være sosiale med dine foreldre og!

Her bor svigerforeldren alt for nærme og de er her absolutt HVER dag! Jeg blir så forbanna... Og hvis jeg er hjemme alene med snuppa så går de bare rett inn... [:@] Jeg blir skikkelig forbanna [:@] Har sagt fra til sambo, men de er jo foreldrene hans så han tør jo ikke si noe... Men hvis vi skal på besøk til en av de (de er skilt) så bare NEKTER jeg å være med. De behandler meg unsett som dritt så jeg har ingenting til overs for de...

STAKKAR!! [&:]

Eg hadde eksplodert!!!

Eg liker å ha litt tid til meg selv og "familien" i helgene... Eg liker svigers veldig godt, men hadde klikka heilt sidelengs om eg skulle vore med de hver helg [&:]

Nei, mann deg opp å si ifra, fortell hvor skapet skal stå kjære deg! Du må få lov å kose deg sånn som DU vil en helg i blant [:)]

"Godt" å høre at andre er i samme situasjon![8|]

Sambo er veldig god til å få meg til å få dårlig samvittighet, så jeg får meg jo ikke til å si noe til noen! Men kjenner inni meg at nå er det faktisk helt på grensen til hva jeg klarer/gidder! Jeg skulle ønske jeg hadde helgene til sambo og lille snuppa - gå å besøke andre, eller å bare være sammen oss 3!! Når jeg reiste til søsteren min i går (hadde ikke sett henne og mine kjære små søskenbarn på 2 mnd, og de bor ikke langt borte..), fikk jeg tlf hele tiden når jeg kom til dem med snuppa.
Det nytter ingenting det jeg sier på en fin måte, så må nok bare begynne å bruke veto-retten mye mer![;)] Har tross alt noe jeg også skulle ha sagt ift Alma! Jeg vil faktisk påstå at sammen med sambo, så er det jeg som bestemmer mest hvordan ting skal være!

Sambo ønsker å flytte inn i nabohuset dems, men DER har jeg satt ned foten! Kommer ikke på tale!! Greit nok, han vil overta gården dems, men flytter vi inn der er det ikke lenge til Alma blir et skilsmissebarn! Så gale er det!!....[:@][>:]

Jeg hadde ikke akseptert dette!!!! Hver helg hos svigers??? Ikke F.. Hvis han har så lyst å være hos dem så kan vel han dra. Så kan du å Alma være hjemme å kose dere. Jentehelg=)

Bank i bordet til både han og foreldrene!!!!! Først han så foreldrene.

Er på tide å klippe navlestrenger der. En helg i månden eller annen hver helg er mer akseptabelt.

Her haddejeg aldri hatt problemer med å være hos svigers hver helg, men blir dyrt å kjøre 4 timer en vei [;)]. Mine foreldre bor i nærheten, og verken de eller jeg er hos hverandre hver dag. Tror alle hadd blitt lei om en skulle sett hverandre så ofte.

ORIGINAL: Almasmamma

"Godt" å høre at andre er i samme situasjon![8|]

Sambo er veldig god til å få meg til å få dårlig samvittighet, så jeg får meg jo ikke til å si noe til noen! Men kjenner inni meg at nå er det faktisk helt på grensen til hva jeg klarer/gidder! Jeg skulle ønske jeg hadde helgene til sambo og lille snuppa - gå å besøke andre, eller å bare være sammen oss 3!! Når jeg reiste til søsteren min i går (hadde ikke sett henne og mine kjære små søskenbarn på 2 mnd, og de bor ikke langt borte..), fikk jeg tlf hele tiden når jeg kom til dem med snuppa.
Det nytter ingenting det jeg sier på en fin måte, så må nok bare begynne å bruke veto-retten mye mer![;)] Har tross alt noe jeg også skulle ha sagt ift Alma! Jeg vil faktisk påstå at sammen med sambo, så er det jeg som bestemmer mest hvordan ting skal være!

Sambo ønsker å flytte inn i nabohuset dems, men DER har jeg satt ned foten! Kommer ikke på tale!! Greit nok, han vil overta gården dems, men flytter vi inn der er det ikke lenge til Alma blir et skilsmissebarn! Så gale er det!!....[:@][>:]

Her er det snart skilsmisse-barn også! I alle fall hvis det fortsetter sånn... Du har all min sympati! [:)]

Vil nå sei mannen din hørest litt meir slitsom ut enn svigerforeldra dine![&:]

Dei hadde nok ikkje irritert deg SÅ mykje i mindre dosar! Trur det er mannen din du må forklare eit par ting! Forstår han ikkje får du "forlange" å besøke dine foreldre KVAR ettermiddag (avtal med foreldrene dine- så dei ikkje trur du har klikka!) i vekene så dei ikkje "går glipp av noko"....[8D]

ORIGINAL: Mammapostei!

Vil nå sei mannen din hørest litt meir slitsom ut enn svigerforeldra dine![&:]

Dei hadde nok ikkje irritert deg SÅ mykje i mindre dosar! Trur det er mannen din du må forklare eit par ting! Forstår han ikkje får du "forlange" å besøke dine foreldre KVAR ettermiddag (avtal med foreldrene dine- så dei ikkje trur du har klikka!) i vekene så dei ikkje "går glipp av noko"....[8D]

[:D] Ja, det skal jeg jammen meg gjøre! [:D]

Etter å ha fått luftet det her sammen med dere, og sett at det faktisk ikke bare er jeg som er helt tullete, snakka jeg med sambo. Sa at det kommer ikke på tale at jeg blir med neste helg! Skal i konfirmasjon med svigers på søndag, så slipper ikke helt unna dem. Men det får holde!

Og jeg skal innrømme det, til tider tenker jeg også at han er veldig slitsom. Noen ganger tenker jeg at Alma er hele grunnen til at vi fortsatt er sammen. Men dette er bare noen ganger, som regel har vi det helt supert! (trøster meg med at alle tenker vel slikt til tider??) Han er veldig flink med Alma, og hjelper til som bare det. Tror det er derfor jeg har litt problemer med å si nei til ham ang å reise til foreldrene hans. Uff, skal jammen ikke være lett!!...[8|]

ORIGINAL: Headliner

Jeg hadde ikke akseptert dette!!!! Hver helg hos svigers??? Ikke F.. Hvis han har så lyst å være hos dem så kan vel han dra. Så kan du å Alma være hjemme å kose dere. Jentehelg=)

Bank i bordet til både han og foreldrene!!!!! Først han så foreldrene.

Nei, han kan sette frem dådyrøynene så mye han vil. Det kommer ikke på tale!! [:)] Vi får ha oss en jentehelg, ja!! [:D]

ORIGINAL: Stine1988

kjenner meg godt igjen der ja:) vi bodde i kr.sund men har nå flyttet til averøya og med svigers som nærmeste nabo.. og før vi flyttet hit ville bf til foreldrene sine vær helg hele helgene.. og når vi var på besøk i helgen dro han ut og jobbet med bilen og jeg ble sittende inne med de og ikke fikk jeg mate go pia mi eller bade henne.. de tok over alt ansvaret.. å nå når vi har flyttet hit med sterkt ønske av bf kjem de vær nesten vær eneste dag. og kommer ikke de hit forventer bf at vi skal dit.. men jeg har nå såtte ned foten så bf drar dit alene og det er nermest vær eneste gang de ikke kommer hit og blir borte i 2 timer... meget morsomt må jeg si[:'(]

Sambo er også ute og jobber på gården hele tiden, så det er jeg som blir sittende med foreldrene hans! Helt pyton..
Koselige folk er de jo, men klarer bare ikke å begrense seg.. Må ta fullstendig overhånd! Og det de ikke ser, er at det dette som fører til at det ikke er sjangs i havet at de får oss som naboer!!
Når det ikke nytter å snakke med dem heller på en fin måte, så kan det bare være det samme.... Da holder jeg meg heller unna..

slik er det her også, de klarer ikke og begrense seg i det hele tatt[:'(]

angrer på at jeg ble med og flyttet på averøya kjenner jeg.. alt blir bare til mas. og ikke minst skal jeg noen plass er det jo pirska meg de jeg og michelle må belage oss på for og bli kjørt dit vi skal om vi skal på behandling eller om vi vil til byen.. pga bf jobber jo til 5-6-7 på kvelden og det går ikke buss[&o] og om de har kjørt oss til behandling så tar de det som en selfølge at de skal bli med inn[:'(] slik er det om vi skal til byen å[:'(]

Uff, strevsomt![>:] Du har all min sympati! Vet så godt hva du snakker om!! det er fint å bo en plass hvor en faktisk kan være en liten familie, og det er det jeg ønsker. Ikke å flytte til de, og måtte ta hensyn til dem hele tiden[:o]

Minner meg litt om serien "Alle elsker Raymond" [;)], med å ha sviger boende rett over gataen.

Det er bra du vet hva du vil om han en gang vil flytte nermere familien sin så håper jeg du setter ned foten for din del.. trivsel er meget viktig:) har heldig vis sagt til bf at jeg gir det 3 mnd trivest jeg ikke så drar jeg.. om han blir med eller ikke...

Er ikke bare bare når det nesten ikke går buss fra den øya jeg bor på som heter ekkilsøy..
og de bussene som går kræsjer med bussene som går til byen og da må jeg vente en time på buss til byen[:'(]

regner med at innen de tre mnd er over er jeg flyttet til kr.sund igjen der jeg slipp og sitte alene med svigers til langt på kveld:) og ikke minst der jeg har mine venner som har barn som jeg kan trille med osv:) her på øya kjenner jeg jo ingen og blir da mest sittede helt alene[:)]

Hvor lenge har dere bodd der nå? Hvor lang tid har du igjen??
Trivsel vil jeg si er alt! Det er faktisk livet ens en skal tenke på! Der han vil flytte til bor det 20 andre (max!!). så det er liksom ikke så mange andre å være med heller enn svigers! Må bruke bil for å komme meg til folk! Buss er der ikke i det hele tatt...

ORIGINAL: Sorland

Minner meg litt om serien "Alle elsker Raymond" [;)], med å ha sviger boende rett over gataen.

[:D], men samtidig litt [:'(] Debra har det heller jammen ikke lett! Men faktisk ikke så langt fra hvordan min svigerforeldre er! [8D]

Hehe...

Back
Topp