Slitsom natt

Juli_august2015

Gleder oss til nr. 2 :-)
Våknet kl 03:10 i natt av en enorm kvalme, fikk sambo til å åpne vinduet litt mer, så kom smertene i magen. Sterke sammentrekninger, men antakeligvis bare sterke kynnere. Ga seg etter et par minutter, og kom tilbake etter ca 30min. Holdt på slik til 6-tiden i dag, så sovnet jeg. Kvalmen var der hele tiden og våknet med den i dag. Ringte sykehuset, som sa til meg at jeg skulle ringe opp igjen dersom jeg fikk rier hvert 5.min eller bare hadde flere spørsmål. Føler at noe er på gang nå uansett... Den kvalmen kunne noen fått av meg gratis.. Slitsomt!! Ligger bare i senga nå, skal egentlig i selskap i dag 1530, men må nok se an det litt.. Ingen slimpropp eller vann som har gått enda.. Fullt av liv i magen i perioder. Er i uke 37+4 i dag.
Noen fler som kjenner på følelsen av at det nærmer seg?

Lykke til :)

Jeg kjenner at det nærmer seg, men det er mest på grunn av nedtellingen.
Kroppslig merker jeg ikke mye til set annet enn noen dager har jeg hatt litt mensmurringer i ryggen, og så blir jo ting tyngre selv om bekkenet egentlig er bedre :)

Lykke til!
Egentlig innbiller jeg meg at fødselen er igang hver kveld ved leggetid. Da har jeg sterke kynnere og må på do flere ganger før jeg kan sovne. Men blir ikke noe regelmessig.
Ellers har jeg et veldig nedpress og nå presses det konstant på blæra,syns jeg skvetter konstant. :/

Lykke til :)

Kjenner at det skjer ting her også. Kvalm i perioder og kynnere som også er vonde, men det holder seg på et akseptabelt nivå så kan godt være det holder seg slik noen uker til. At det skjer en modning er det uansett ikke tvil om.

Er "bare" 35+4 i dag, men merker at det ikke er lenge igjen ja. Ikke bare pga plagene som høygravid. Men har en del slimete utflod, slimproppen er gått for en uke siden. Mye press nedi der og vonde kynnere/modningsrier. Men regner med det ennå er iallefall 3uker til hun kommer :p nr1 er født 3 dager før og nr2 8dager før, hadde da også slimete utflod og slimpropp som gikk lenge før fødsel, og modningsrier. Men har hatt ganske raske og fine fødsler så kan jo hende det er pga modningsriene. Med nr2 gikk jeg med 1-2cm åpning i 2 uker før hun kom:)

Ja jeg har også noen sånne ekstreme kvalmenetter eller sene kvelder i blant, også mye sterke mensmurringer og moderate smerter nederst i magen! Er 38+5 så han kan jo bare komme, men irriterende om man skal gå med alle disse tegnene på at det snart skjer, og så må jeg allikevel vente 3-4 uker til! :-O

Lykke til!
Egentlig innbiller jeg meg at fødselen er igang hver kveld ved leggetid. Da har jeg sterke kynnere og må på do flere ganger før jeg kan sovne. Men blir ikke noe regelmessig.
Ellers har jeg et veldig nedpress og nå presses det konstant på blæra,syns jeg skvetter konstant. :/

Ja skjønner hva du mener, har følt det sånn de 2 siste kveldene nå, men var verst i natt da jeg våknet av det! 5 min etter at kynnerne starta så begynte det å regne, og katta hoppa ut av vinduet, gjennom persiennene!
:0
Går på do hele tiden, kan nesten ikke nyse med fare for at jeg skvetter en dråpe :D
Litt komisk må man jo se på det også ;)

Ja jeg har også noen sånne ekstreme kvalmenetter eller sene kvelder i blant, også mye sterke mensmurringer og moderate smerter nederst i magen! Er 38+5 så han kan jo bare komme, men irriterende om man skal gå med alle disse tegnene på at det snart skjer, og så må jeg allikevel vente 3-4 uker til! :-O

Ja enig, håper ikke det fortsetter sånn her i så lang tid! Nå har jeg jo så og si fått beskjed om fra alle kanter at siden jeg fødte 2,5 uker tidligere sist så skjer det nok nå også.. Men kan jo aldri vite, da! Og så så slitsomt det er for den andre parten å få beskjed hver dag "i DAG skjer det! Pakk bagen med toalettsaker og forbered deg på fødsel!" Snakk om å rope ulv ulv.. :p

Tusen takk for alle tilbakemeldinger på denne forresten. Har kjent sammentrekninger i hele dag men ikke typiske rier med korte mellomrom, så jeg tar meg en dusj nå og så legger jeg meg. Håper det blir en litt bedre natt nå!
Driver å murrer i ryggen og føler at jeg må på do hele tiden uten at det egentlig skjer noe, og baby virker som vil ut hvert øyeblikk for han har kommet så langt ned.
Driver å bygger opp i senga med fler og fler puter og det hjelper jo litt :D
Ha en riktig god natt damer :)

Hadde akkurat likens natt i går... Sliiiitsomt!!! Hadde vonde kynnera som varte i ca40sek med 3-4min mellomrom fra kl1-5, men da ga d sæ plutseli... My murringer og kjennes ut som hele ungen e på tur ut dr nede straks ;) 15daga til termin så går bare å vente... Håpe du får ei bedre natt i natt :)

Back
Topp