Sliter med å puste

Minipie

Glad i forumet
Oktoberlykke 2019
Jeg tror lillesøster sitter høyt oppe i magen. Sliter veldig til tider med å puste godt inn og blir fort andpusten.
Vet at alt er normalt fordi baby vokser også var det noe med lungene men huffa meg hvor tungt det er å puste :dead: Og tyngere blir det vell? Kan ikke huske at det var slikt under de andre graviditetene.
 
Sympati sendes! Det er ubehagelig. Jeg syns også pusten er verre i denne graviditeten enn de to forrige. Og jeg har ofte det jeg tror er rumpa hennes (håper ikke det er hodet - er en rund hard kroppsdel :p) dyttende opp i ribbeina på høyre siden min, det gir ikke akkurat god plass til lungene. I tillegg er jeg nokså lav, med kort overkropp, så det gjør jo sitt med plassen i seg selv...
 
Føler med deg! Jeg har vært andpusten fra starten nesten, tåler ikke mange trappene.. og jeg var godt trent den gang :shifty: Har litt lang overkropp så håper ikke det blir så mye press mot lungene, selvom hun skal vokse seg nesten dobbelt så stor(?) enda.
 
Føler med deg! Har samme problemer selv, å puste nå er faktisk ikke det letteste, men nå vet jeg at tv2 ligger med rompa mot venstre ribbein og hodet borte ved høyre ribbein...:) er 162,5 og ikke spesielt lang i overkroppen og fullt av baby i magen! :p så trapper er fienden min:)
 
Kan bli bedre når magen synker :)
 
Kan bli bedre når magen synker :)

Det har jeg hørt om men er sikkert en stund til magen synker :sorry: Hun presser skikkelig opp mot ribbeina til tider så må opp å gå for å strekke på overkroppen :hilarious: Er bare 158 og jeg tror hun er STOR :facepalm:
 
Det har jeg hørt om men er sikkert en stund til magen synker :sorry: Hun presser skikkelig opp mot ribbeina til tider så må opp å gå for å strekke på overkroppen :hilarious: Er bare 158 og jeg tror hun er STOR :facepalm:
Ubehageligo_O Lite annet som kan hjelpe tror jeg :(
Hjelper det å ligge?
Jeg er lang da, men for meg blir det ofte verre igjen å ligge:dead:
 
Ubehageligo_O Lite annet som kan hjelpe tror jeg :(
Hjelper det å ligge?
Jeg er lang da, men for meg blir det ofte verre igjen å ligge:dead:

Får stikking under brystene hvis jeg ligger så prøver å være «lang» i overkroppen når jeg sitter :hilarious: Slitsomt i lengden men får bare bite tennern sammen! :woot:
 
Får stikking under brystene hvis jeg ligger så prøver å være «lang» i overkroppen når jeg sitter :hilarious: Slitsomt i lengden men får bare bite tennern sammen! :woot:
Huffda, skal alltid være noeo_O Må bare overleve desse siste ukene :hungover::joyful:
 
Her også ligger babyen høyt, føler puppene hviler på magen om dagen :meh:
Flere som sier at det blir bedre når magen synker men magen min sank aldri med førstemann så har vel lite tro på at det skjer denne gangen.
 
Her har jeg en rumpe oppi ribbeina som gjør det tungt å puste til tider, og hvertfall vondt å sitte framoverlent. Hver gang jeg setter meg ned på do så merker jeg det. I tillegg får jeg da nedpress, så da ligger han rart :p
 
Her har jeg en rumpe oppi ribbeina som gjør det tungt å puste til tider, og hvertfall vondt å sitte framoverlent. Hver gang jeg setter meg ned på do så merker jeg det. I tillegg får jeg da nedpress, så da ligger han rart :p
Her har hodet sunket godt nede i bekkenet, og enda er det vanskelig å lene seg forover av og til! Tror hun driver å strekker seg ut, for SÅ lang kan hun umulig være, tenker jeg :p Men det ble bedre med pusten for en liten måned siden, og samtidig følte jeg at magen hadde blitt lavere (trodde forøvrig det var innbilning helt til jeg fikk bekreftet at joda, hodet ER langt ned) - i tillegg til at sparkene bestandig var på samme sted etter det. Så det er håp for at det blir bedre når de beveger seg litt nedover, altså!
 
Her har jeg en rumpe oppi ribbeina som gjør det tungt å puste til tider, og hvertfall vondt å sitte framoverlent. Hver gang jeg setter meg ned på do så merker jeg det. I tillegg får jeg da nedpress, så da ligger han rart :p

Hvordan kjennes nedpress ut? :facepalm:
 
Både trangt fordi alt presses oppover, og samtidig økt blodmengde i kroppen som hjertet skal presse rundt, er det ikke rart pusten sliter litt av og til...
 
Både trangt fordi alt presses oppover, og samtidig økt blodmengde i kroppen som hjertet skal presse rundt, er det ikke rart pusten sliter litt av og til...

Sliter litt av og til? Heldig du. Her er det konstant tungt med pustingen :meh:
 
Back
Topp