Sliter m 2 ting

Mamma til A

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Sliter veldig med bekkenet og smertene i bekkenet. D er veldig vondt å reise seg opp, sitte, ligge eller gå :/ håper d ik blir verre
I tillegg må jeg tisse 2-3 ganger i timen. Idag har jeg tisset rundt 30 ganger. Bare 4 ganger i d siste timen
Flere som sliter m d?

❤️01.01.15❤️

Jeg sliter veldig med bekkenet men har fått konstatert kronisk bekkenløsning med betennelse hvis du tisser så mye kan det være urinveisinfeksjon noe som er veldig lett og få når man er gravid

Sent from my iPhone using BV Forum

D er ik UVI. Til test hos legen for 5 dager siden. I tillegg drikker jeg mye tranebærjus. Men livmoren presser blæren tenker jg :p

❤️01.01.15❤️

Bekkenløsning er slitsomt:/
Men synes det høres ut som UVI jeg også, kan ikke være normalt å tisse så mye selv om man er gravid?
Ta en tur til legen igjen, kan ha fått uvi i løpet av de siste 5 dagene;-) å få deg henvisning til fysio pågrunn av bekkenet:-)

❤️Gutt november 2012❤️

❤️Termin 17. Januar❤️

Jeg sliter med bekken og korsryggen. Har ett yrke med mye gåing, trapper og noen tunge løft og ugunstige arbeidsstillinger. Men har heldigvis fått tilrettelagt arbeidsdagen så langt slik at jeg foreløpig slipper sykemelding

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Bekkenløsning er slitsomt:/
Men synes det høres ut som UVI jeg også, kan ikke være normalt å tisse så mye selv om man er gravid?
Ta en tur til legen igjen, kan ha fått uvi i løpet av de siste 5 dagene;-) å få deg henvisning til fysio pågrunn av bekkenet:-)

❤️Gutt november 2012❤️

❤️Termin 17. Januar❤️

Har fått fysio henvisning. Skal ringe imorro.
Idag var jeg ik like mye på do. Lurer på om jeg drakk for mye igår :p

❤️01.01.15❤️

Kan være helt normalt å tisse så mye, kommer helt ann på hvor mye som blir drukket, hvor stor blæren blir og om den tilfeldigvis ligger slik at den blir presset litt på å da føler en seg fort tissetrengt. Og det blir fort spekulert i om det er UVi men som hun sier, hun var hos legen og sjekket. I tillegg tråkker hun tranebærjuice, noe som også er med på å motvirke bakterievekst i urinblæren.
Å drikke mye under graviditeten er ganske lurt, en gjevn strøm av tømming av blærer er med på å få ut evt bakterier som er der...

Bekkenløsning tidlig og ikke tidlig er vanlig, bra du har fått henvisning. Og håper du har noen som er spesialiserte på bekkenløsning under graviditet, de kan gjøre underverker. :)

Venninnen min fikk alvorlig bekkenløsning. Hun var midlertidig ufør i 5 år. Satt i rullestol
En annen venninne fikk samme bekkenløsning, og da sendte første venninnen henne til en kiropraktor som er ekspert på bekken, og hun ble helt bra etter fire behandlinger.

Nå er det jo slik at alle kropper er forskjellige, og det er ikke slik at én behandling er riktig for alle bekkenløsninger og for alle personer. Men det er stor forskjell på gradene av bekkenløsning du kan få, det er også en forskjell på bekkenLåsning og bekkenLøsning.

Alle gravide får bekkenløsning (ikke alle kjenner smerter) , men ikke alle får en låsning. Løsningen må til for at vi skal kunne føde ungen naturlig og hormonet relaxin er med på å løsne leddene våres litt. Bekkenet våres, samt korsryggen er i utganspunktet et ledd som er svært lite bevegelig, og noen vil da få smerter når relaxin begynner sin virkning.
Noen får smerter bak og noen for smerter foran, noen for over alt.

Og noen får til og med en bekkenløsning med en låsning. Noen får rett hjel og noen får feil hjelp....

Jeg vil heller ikke si at en kiropraktor vil være det beste for alle... Gjorde ting faktisk verre hos meg, mens en fysio gjør at jeg ihvertfall kan gå og sitte i over 20min om gangen nå:) og bedre blir det.

Er kiropraktor vil knekke opp/manipulere ledd, gjerne ledd som har blitt låst.
Men en fysio vil gjerne løse opp ledd som trekker i bekkenet med varmepute, massage og i noen tilfeller gi pasienten øvelser for å styrke opp kjernemuskulaturen.

Og for all del, dere gravide med ingen eller moderate plager, tren, men tren rett. Styrke er alfa omega:)
Har dere store plager, gå til fysio og tren innen for rammene dere får der:)

Jeg har litt skeivt bekken og hadde låsning med førstemann. Har alltid hatt litt problemer med bekkenet, men ble værre under svskp. Hadde super hjelp i kiropraktoren min og øvelser jeg fikk av henne. Etter litja kom til var bekkenet mitt så bra som det aldri har vært. Fortsatt litt skeivt, men det var som om det falt på plass og fikk en bedre stilling.
Nå i uke 9 kjenner jeg bekkenet begynner å endre seg litt, men går fortsatt til kiropraktor, så det går helt fint :)

Termin januar 2015

Back
Topp