sliten og litt redd... ( langt)

huff da[&o] hørtes ut som om at du har det litt vanskelig ja..
kan du ikke ta med deg litt frukt som du kan knaske på mens du har prøver åssånt da? så du iallefal får i deg litt:)
håper virkelig at det ordner seg for deg[:D] 
masse lykke til:)
klem[:)]

Ikke så moro hvis alt skal begynne igjen, men bra du er klar over faren på en måte.
Du kan jo kanskje prøve å snakke med henne en gang til, og høre om det er mulig at hun hjelper deg å få en diett som du kan følge, sånn at du ikke glemmer å spise.

Men litt kjedelig om legen er litt ivrig i tjenesten, og skal ha deg innlagt.
Kanskje du bare trenger et par timer hos en psykolog som kan hjelpe deg å finne en måte å takle tankene om at du er flink når du går sulten. SKjønner du hva jeg mener?

ORIGINAL: hissigproppen MØMØ

Ikke så moro hvis alt skal begynne igjen, men bra du er klar over faren på en måte.
Du kan jo kanskje prøve å snakke med henne en gang til, og høre om det er mulig at hun hjelper deg å få en diett som du kan følge, sånn at du ikke glemmer å spise.

Men litt kjedelig om legen er litt ivrig i tjenesten, og skal ha deg innlagt.
Kanskje du bare trenger et par timer hos en psykolog som kan hjelpe deg å finne en måte å takle tankene om at du er flink når du går sulten. SKjønner du hva jeg mener?

ja skjønner... men orker ikke det styret hun laget sist... ble sååå mye kontroller og dritt... og eg e klar over at eg har ett problem , eg bare trenger en som forstår meg som eg kan snakke med... og det skjlønner ikke hun...
hmmm... takk for svar...

åsså hjalp det vel ikke akkurat at i går når jeg skulle kjøpe en ny bukse så måtte jeg gå opp to størrelser...
men så sier jo alle venner og slikt som jeg ikke har snakket med eller sett på en stund at eg var blitt veldig fin , asåå.. at eg kledde å få "noen" ekstra kilo på kroppen.. for eg var veldig tynn før.... '
nei , jeg vet ikke hva jeg skal gjøre jeg...

i dag tok jeg meg fri fra skole og jobb... og guuuuuu kor deili det var! sove til 11!  digg.... trengte jeg...

ORIGINAL: Trine*Andrea

huff da[&o] hørtes ut som om at du har det litt vanskelig ja..
kan du ikke ta med deg litt frukt som du kan knaske på mens du har prøver åssånt da? så du iallefal får i deg litt:)
håper virkelig at det ordner seg for deg[:D] 
masse lykke til:)
klem[:)]

jo... prøvde på det en stund og , men når en ikke har lyst på noe så har en ikke liksom.. heh... men tror eg må prøve på det igjen....
takk for svar... =)

[:o]uff, skjønner at du er litt redd da ja... men er jo ikke nødvendig for legen din og blåse det opp slik heler da[&o] HU skal jo lytte til deg, skjønner hu prøver og hjelpe også men....
Hva om du stiller klokka på ringing, ha med frukt eller salat... Ikke så mye som skal til serru[;)] Nøtter er godt (om du ikke har allergi da)

Masse lykke til og jeg tror du kommer til og klare det...[;)][;)]

ORIGINAL: ToveMora31

[:o]uff, skjønner at du er litt redd da ja... men er jo ikke nødvendig for legen din og blåse det opp slik heler da[&o] HU skal jo lytte til deg, skjønner hu prøver og hjelpe også men....
Hva om du stiller klokka på ringing, ha med frukt eller salat... Ikke så mye som skal til serru[;)] Nøtter er godt (om du ikke har allergi da)

Masse lykke til og jeg tror du kommer til og klare det...[;)][;)]

liker ikke nøtter , er allergisk også så.. hehe...
ja , hun er ikke mye til hjelp , selv om hun tror det sjøl da... :/ 

Det er flott at du er obs på "problemet" ditt da. Ellers ville det gått ille. Luft problemene dine her inne du, hvis det hjelper deg.

Lykke til da.

Kjenner til det med å gå opp i buksestørrelser!
Det er ikke noe stas i det hele tatt.

Kanskje kommunen har en psykolog eller terapeut du ikke trenger å ha henvisning for å komme til? Sånn sosionom eller noe.
Eller du kan ta kontakt med IKS, de har sikkert noen sånne grupper i ditt område som man kan snakke med, eller ringe til. Hvis det er noen som har peiling, så er det dem.

God tdu tok deg en dag fri og fikk pustet ut litt. En lang periode med stress tærer på kroppen det også.

Har du mulighet til å lage opp mat for flere dager av gangen?
Da kan du f.eks lage pastasalter og ha med på skolen.
Lage fruktsalater eller liknende.

ORIGINAL: hissigproppen MØMØ

Kjenner til det med å gå opp i buksestørrelser!

Det er ikke noe stas i det hele tatt.

Kanskje kommunen har en psykolog eller terapeut du ikke trenger å ha henvisning for å komme til? Sånn sosionom eller noe.
Eller du kan ta kontakt med IKS, de har sikkert noen sånne grupper i ditt område som man kan snakke med, eller ringe til. Hvis det er noen som har peiling, så er det dem.

God tdu tok deg en dag fri og fikk pustet ut litt. En lang periode med stress tærer på kroppen det også.

Har du mulighet til å lage opp mat for flere dager av gangen?
Da kan du f.eks lage pastasalter og ha med på skolen.
Lage fruktsalater eller liknende.

brukte 32 eg.. hehe... var veldig tynn ... nå passet 36 meg... og det e søren me ikkje lenge siden eg kjøpte en 32 bukse!! hehe...  jaja...
eg e fornøyd med at eg har fått litt kjøtt på beina liksom... men... ja...
sånn gruppe ting har eg prøvd...
det ble bare til at en delte tips egentlig... så ble det nesten en konkurranse i grupper , følte jeg... så det var ikke bra!

Snakk med noen ihvertfall. Du ser jo selv at du er på en farlig vei. Og hvis du drømmer om bebis, må du jo spise tilstrekkelig. Lykke til med både matsituasjon, skole og spire i magen [;)]

ORIGINAL: Kermit

huff! stakkars deg da! jeg har ingen erfaringer om sånt. det beste for deg ville jo komme i kontakt med en lege. uansett hvor slitsomt det kan være, det er jo det beste for seg.

nei , leger er nok ikke svaret her!! sist så endte jeg opp med innleggelse , noe jeg faktisk IKKE trengte..
og det sier jeg ikke fordi jeg var syk og ikke så hvor syk selv , for det gjorde jeg jo.. ellers hadde jeg ikke søkt hjelp...
og hun har i senere tid sakt at hun tok litt mye i...
men så måtte jeg gjennom hauger av programmer , samtale grupper , skrive alt jeg spiste i løpet av en dag og slikt... ble bare enda mer stress og ting ble bare verre...

eg vil jo bare ha en som kan høre etter... en som ikke har ett forhold til meg på en måte...  ikke sambo eller familie eller venner...

ORIGINAL: ~Rosa~

Hm.. Jeg vet hvordan det er å miste matlysten og det gjør det vanskeligere å spise enn det mange tror. det er liksom ikke bare å trykke i seg noe som mange tror...
Pass på at maten ikke blir "et arbeide" nå... Prøv å gjøre mest mulig koselig ut av det.
Hvis måltidene føles som en plikt man må utføre så blir det enklere å ikke ville spise.
Pass på at du finner roen rundt maten. Håper du kommer ut av den onde sirkelen!

ja... slik tenker jeg også...
ja , det med kos da... de dagene jeg jobber er det jo bare sjans til å hive i seg en skive på bussen... eller bilen , alt ettersom...
slutter som regel på skolen 15.25 så er det på jobb til 16.00 og det tar 15 min med bil og 30 med buss...

Har hørt den "godt å ha kontroll over noe" tanken før[;)]

Prøv å vri det til at du kan ha "kontroll over at du faktisk spiser det du setter deg som mål[:)][;)] Da får man også en følelse av mestring. Men lurt å snakke med noen du kan stole på[;)] Lykke til[;)] 

Legen var sikkert redd for å gjøre for lite. Redd for at noe skulle skje og derfor satte alle kluter til for å unngå dette[;)]

ORIGINAL: Marthe og Carina

tror det finnes organisasjoner innen det der, der det er folk som har vært der du er. Folk som kan lytte og støtte i stedet for å formane og "råde" uten  ha vært der selv. Går jo ann å ringe en slik organisasjon og prøve å få til en privat samtale med noen som har blitt friske igjen, slik at de faktisk FORSTÅR, og vet hva det vil si å være der du er nå?

Gir deg uansett en stooor klem![:)]

joa... har vært med på sånne grupper og hvor du får en du skal snakke med og dere skal støtte hverandre da... men følte det ble mer at jeg fikk tips og hun hadde det verre , gikk ned mere enn meg , så jeg måtte "ta henne igjen" på en måte..

ORIGINAL: reimaTURBOtec

Har hørt den "godt å ha kontroll over noe" tanken før[;)]

Prøv å vri det til at du kan ha "kontroll over at du faktisk spiser det du setter deg som mål[:)][;)] Da får man også en følelse av mestring. Men lurt å snakke med noen du kan stole på[;)] Lykke til[;)] 

Legen var sikkert redd for å gjøre for lite. Redd for at noe skulle skje og derfor satte alle kluter til for å unngå dette[;)]

ja , jo... nja... hehe...
ja , var vel slik hun tenkte , men jeg sa jo når jeg kom til henne første gang , at jeg bare ville ha en å snakke med og det sa hun var greit... men så begynte jo alt styret...
hun mente det jo sikkert godt , men gjorde vel motsatt av hva som var meninga... men emn ...

For meg så høres det litt ut som om du lager deg unnskyldninger for ikke å få i deg mat i løpet av dagen jeg! Synes det var veldig mange fine tips her som det burde gå an og prøve.
Jeg mener ikke være frekk eller spydig her, men selv om du kommer frem, så har du dette fornektende i deg hele tiden. Det må være utrolig slitsomt!
Hvis legen selv har innrømt at hun kanskje litt "over the top" forrige gang, så kan det jo være at hun har skjønt det tilo neste gang.
Lykke til snuppa!

ORIGINAL: Angelicka23

For meg så høres det litt ut som om du lager deg unnskyldninger for ikke å få i deg mat i løpet av dagen jeg! Synes det var veldig mange fine tips her som det burde gå an og prøve.
Jeg mener ikke være frekk eller spydig her, men selv om du kommer frem, så har du dette fornektende i deg hele tiden. Det må være utrolig slitsomt!
Hvis legen selv har innrømt at hun kanskje litt "over the top" forrige gang, så kan det jo være at hun har skjønt det tilo neste gang.
Lykke til snuppa!

ja [&o] eg vet...  du har nok litt sannhet i det du sier .... men eg vet liksom ikk helt ka eg skal gjøre videre.. .orker ikk mer stress og ps... men... liker jo ikke å ha det slik... blir sliten i toppetasjen ... [&o][&o][&o]
hmm... nei... noe må no gjøres no...

ORIGINAL: ~NightWish~

Det er en mix kur du kan kjøpe på apoteket som inneholder alt det du "må" ha i deg på en dag. Kansje greit å få i deg en slik hver dag , så slipper du iallefall å miste masse av det kroppen trenger.

ja.. sikkert ikke så dumt det nei... takk

Back
Topp