Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: hissigproppen MØMØ
Ikke så moro hvis alt skal begynne igjen, men bra du er klar over faren på en måte.
Du kan jo kanskje prøve å snakke med henne en gang til, og høre om det er mulig at hun hjelper deg å få en diett som du kan følge, sånn at du ikke glemmer å spise.
Men litt kjedelig om legen er litt ivrig i tjenesten, og skal ha deg innlagt.
Kanskje du bare trenger et par timer hos en psykolog som kan hjelpe deg å finne en måte å takle tankene om at du er flink når du går sulten. SKjønner du hva jeg mener?
ORIGINAL: Trine*Andrea
huff da[&o] hørtes ut som om at du har det litt vanskelig ja..
kan du ikke ta med deg litt frukt som du kan knaske på mens du har prøver åssånt da? så du iallefal får i deg litt:)
håper virkelig at det ordner seg for deg[:D]
masse lykke til:)
klem[:)]
ORIGINAL: ToveMora31
[:o]uff, skjønner at du er litt redd da ja... men er jo ikke nødvendig for legen din og blåse det opp slik heler da[&o] HU skal jo lytte til deg, skjønner hu prøver og hjelpe også men....
Hva om du stiller klokka på ringing, ha med frukt eller salat... Ikke så mye som skal til serru[;)] Nøtter er godt (om du ikke har allergi da)
Masse lykke til og jeg tror du kommer til og klare det...[;)][;)]
ORIGINAL: hissigproppen MØMØ
Kjenner til det med å gå opp i buksestørrelser!
Det er ikke noe stas i det hele tatt.
Kanskje kommunen har en psykolog eller terapeut du ikke trenger å ha henvisning for å komme til? Sånn sosionom eller noe.
Eller du kan ta kontakt med IKS, de har sikkert noen sånne grupper i ditt område som man kan snakke med, eller ringe til. Hvis det er noen som har peiling, så er det dem.
God tdu tok deg en dag fri og fikk pustet ut litt. En lang periode med stress tærer på kroppen det også.
Har du mulighet til å lage opp mat for flere dager av gangen?
Da kan du f.eks lage pastasalter og ha med på skolen.
Lage fruktsalater eller liknende.
ORIGINAL: Kermit
huff! stakkars deg da! jeg har ingen erfaringer om sånt. det beste for deg ville jo komme i kontakt med en lege. uansett hvor slitsomt det kan være, det er jo det beste for seg.
ORIGINAL: ~Rosa~
Hm.. Jeg vet hvordan det er å miste matlysten og det gjør det vanskeligere å spise enn det mange tror. det er liksom ikke bare å trykke i seg noe som mange tror...
Pass på at maten ikke blir "et arbeide" nå... Prøv å gjøre mest mulig koselig ut av det.
Hvis måltidene føles som en plikt man må utføre så blir det enklere å ikke ville spise.
Pass på at du finner roen rundt maten. Håper du kommer ut av den onde sirkelen!
ORIGINAL: Marthe og Carina
tror det finnes organisasjoner innen det der, der det er folk som har vært der du er. Folk som kan lytte og støtte i stedet for å formane og "råde" uten ha vært der selv. Går jo ann å ringe en slik organisasjon og prøve å få til en privat samtale med noen som har blitt friske igjen, slik at de faktisk FORSTÅR, og vet hva det vil si å være der du er nå?
Gir deg uansett en stooor klem![:)]
ORIGINAL: reimaTURBOtec
Har hørt den "godt å ha kontroll over noe" tanken før[;)]
Prøv å vri det til at du kan ha "kontroll over at du faktisk spiser det du setter deg som mål[:)][;)] Da får man også en følelse av mestring. Men lurt å snakke med noen du kan stole på[;)] Lykke til[;)]
Legen var sikkert redd for å gjøre for lite. Redd for at noe skulle skje og derfor satte alle kluter til for å unngå dette[;)]
ORIGINAL: Angelicka23
For meg så høres det litt ut som om du lager deg unnskyldninger for ikke å få i deg mat i løpet av dagen jeg! Synes det var veldig mange fine tips her som det burde gå an og prøve.
Jeg mener ikke være frekk eller spydig her, men selv om du kommer frem, så har du dette fornektende i deg hele tiden. Det må være utrolig slitsomt!
Hvis legen selv har innrømt at hun kanskje litt "over the top" forrige gang, så kan det jo være at hun har skjønt det tilo neste gang.
Lykke til snuppa!