sliten og lei...

N`tæll

Forelsket i forumet
dette blir et surveinnlegg...

:(

jeg begynte med kvalme på natta før jeg testa positivt, og like før uke 5 begynte det for fult...
kvalm hele tiden. hadde litt effekt av prostafen, og sea bands, men så ble kvalmen sterkere.
de siste to ukene har jeg vært sykemeldt, heldigvis, så jeg har gått fra senga til sofaen, helt kjørt.

det å få dattra vår i bhg`en har vært et mareritt...

heldigivs har mannen min vært flink å trådd til, men han jobber en del ugunstige tider, og jeg er ofte alene med væsla på dag og kveld.

det som gjør dette så dritt, er at jeg er slankeoperert, og musklene i magesekken som skal gi brekninger er ikke aktive lengre. så jeg får ikke spydd. for jeg føler at om jeg bare hadde fått opp noe, så hadde
det blitt bedre...
ligger å hakker tenner under teppet, mens svetten haggler.
magen som før har tålt diverse produkter, hyler og ber om nåde...

jeg er så trist, og lei av å ikke være en del av familien lengre.
jeg vil å ut å kjøre spark, jeg vil også rydde og ha det koselig i hjemmet mitt.
jeg vil ut å handle julegaver.....

men her ligger jeg...
-og jeg som gleda meg så til å bli gravid, jeg føler rett å slett ingen glede.
ingenting...
har sagt til gubben at om dette går galt, så tror jeg ikke det blir et nytt forsøk.
er så skamfull.
og stappa av dårlig samvittighet for dem rundt meg og jobben min...

dette ble et rotete og survete innlegg, men godt å få det ut....

:( en gooood klem til deg!!!

Hvor langt er du på vei?
Kjenner meg dessverre igjen i mye... :(
Nå får vi bare inderlig håpe denne kvalmen snur! :/
Jeg kontaktet lege for å få ny kvalmestillende da afipran og prostafen ikke funket. Spent på om den nye funker bedre! Verd et forsøk?

Får du i deg noe som helst? Veske og mat?
Jeg ble dehydrert sist graviditet, og da ble formen ENDA mer elendig, og jeg lå under et pledd og huttret slik som du gjør nå!! :( pass godt på deg selv!

Ikke ha dårlig samvittighet, ja, jeg VET dette er vanskelig... Men husk at du har et bittelite menneske inni deg, som skal vokse seg stort og sterkt! Det trenger mammaen sin! :)

Huff, ikke kjekt å ha det slik. Og er absolutt ikke vær dag det hjelper å tenke at det skal bli bedre. Man vil jo helst være til stede nå også.

Prøv å ikke ha dårlig samvittighet, men gjør heller det beste ut av det. Godta at du trenger ekstra hjelp en periode, selv om det i ditt tilfelle dessverre ikke alltid er mulig, så får du heller slappe av når du har mulighet til det.

Jeg valgte selv å handle alle julegaver på nett. Synes det er så pes å vasse rundt blant tusen folk i butikkene. Nå kan jeg heller vente i ro og mak på at pakkene skal dumpe ned i postkassa mi. :)

Krysser fingerene for at kvalmen straks gir seg, slik at hverdagen blir mer normal.

Huff, det der høres ikke greit ut :(
jeg føler virkelig med deg. Håper symptomene begynner å lette etterhvert, mange får det mye bedre mot slutten av første trimester. Husker du om du var like dårlig med vesla?

Hold ut, forhåpentligvis blir det bedre snart, og til slutt får du lønn for alt strevet.

Det er virkelig tungt å føle seg dårlig dag etter dag i lange tider. Jeg sliter litt med kvalme, men ikke like mye som mange andre her, men selv jeg merker at kvalmen og alt for lite energi sliter på humøret. Synes jeg er blitt skikkelig gneldrete mot jentene, og det igjen sliter på samvittigheten :(

Sender en god klem :) Og håper og tror at det snart blir bedre :)

jeg skal til legen i mårra, på første kontrollen, og håper virkelig hun kan hjelpe meg... kanskje jeg kan be om noe anna enn prostafen.

jada, jeg får i meg mat, det er det eneste som roer kvalmen. omså bare for et lite kvarter...
sover utrolig mye... er trøtt hele tiden, og kan sovne hvor og når som helst.

takk for gode ord :)
hjelper litt på å få litt trøst, og høre at andre har det like dann.

jeg var kvalm med væsla også, men ikke sååå kvalm. greide å være på jobb, og fungere.
det hadde kanskje vært lettere om vi fortalte om svangerskapet til dem rundt oss,
men vi har da valgt å vente, så da får jeg holde ut litt til...

Uff, du har det tøft nå, sender deg en stor klem!
jeg håper det roer seg for deg snart!

Uff, det hørtes veldig slitsomt ut. Håper du snart blir i bedre form!

Huffameg :(
Det er ikke så mye jeg kan si for å trøste.
Men det vil jo bli bedre før eller siden, håper på før ;)

Det er helt forferdelig å ikke føle at du strekker til hjemme.
Jeg er fremdeles i arbeid, men når jeg kommer hjem er jeg rett og slett ubrukelig.
Småkvalm som kommer og går og stuptrøtt hele dagen.
Men får ikke sove likevel når jeg kommer hjem :(
Og mannen må gjøre absolut ALT.
Så dårlig samvittighet.
Det var jo ikke slik jeg så for meg at det skulle bli!
Det var ikke sånn de forrige gangene.
Jeg kjenner jeg er sur og irritert på alt og alle rundt meg for tiden, glefser til rett som det er :(
Huff, måtte vi alle føle oss bedre og bare nye graviditeten snart :)

Masse masse godbedring til deg snupp *klem*

Sender deg en stooor klem! Håper dette gå over ganske raskt!

Det er kjempetøft å føle at en ikke strekker til hjemme og ikke er en del av familien, spesielt nå som det nærmer seg jul. Jeg er heldigvis lite kvalm bortsett fra noen morgener da jeg har sovet lite på natta og dagen før (altså under 10-12 timer) og er ekstra sliten. Nå om dagen er jeg totalt utslitt og har i dag blitt sykmeldt halvt ut året, så håper jeg det skal hjelpe på å bare jobbe 2 dager i uka. I tillegg kommer jeg visst ikke før jeg absolutt må om dagen, men har snakket med sjefen min, så han har forståelse for det.

Håper dette roer seg snart og at det blir litt lettere når dere får sagt det til andre. Krysser fingra for at det bare er kvalme og du er ekstra sliten nå de første ukene og ting blir lettere snart. Så får mannen din bare trå til ekstra nå når han er hjemme, de takler det utroligste dersom de må det.

Stoor trøste klem- dt er verdt det om 6 mnd har du premien i armenen!!!

Huff, føler virkelig med deg. Har selv slitt med kvalme, alle 3 gangene. Å jeg har virkelig trodd at jeg ikke skulle overleve. Kvalmen kom som kastet på meg. Første gangen var jeg kvalm og spydde i 8 mnd, andre gang var jeg bedre. Den gangen her har jeg vært kvalm et par uker. Har nå roet seg, men merker at om jeg ikke spiser og drikker ofte, så blir jeg uggen og kvalm. Hold ut!! Det går som regel over etter 12. uke, å da blir alt så mye lettere. Men, jeg skjønner så absolutt tankegangen din! Lykke lykke til, håper legen kan hjelpe deg med noe kvalmestillende :)

Hvordan gikk det på kontrollen på fredag? Og hvordan er formen nå, like ille?

takk som spørr du som har en bokmålversjon av nicket mitt... :P

joda, jeg har en flott lege! så hun sykemeldte meg lengre...
skrev ut afripran (?) som hadde virkelig god virkning på fredag og lørdag, men så snudde det seg.
ble enda mer kvalm, og veeeeldig urolig i kroppen! greide jo ikke sitte stille i 2 minutter en gang...

så etter å ha hatt adhd tendenser i dag, så har det roa seg litt, og kvalmen er minimal i dag...! phju...
men føler jeg går med tårer i øya hele tiden, og gleder meg ikke over den lille... veldig trist egentlig, for dette
ønska jeg meg så utrolig sterkt...
hadde en bitteliten blødning på lørdagskvelden, og følte meg nesten litt letta.... (grusomt å sette ord på disse tankene.....)

men, legesentret jeg er på har fått ultralydapparat, og legen spurte pent om å få prøve.
det var helt nytt, og hun ville så gjerne se om hun fant fostret utvendig...
og gjett om hun gjorde!!!!
vi så hjertet, utvendig!!! i uke 9!
noe så fantastisk flott! :)

og så sier legen. "dette barnet blir nok også min favorittpasient, akkurat som den du har fra før" ....! sukk, legen min er så skjønn hehehehhe :)

nei, jeg må nok bare la jul være jul, og ta det med ro. prøve å ikke tenke for masse før kvalmen gir seg...

Hehe! Ja, vi har visst ganske likt nick. Var ikke så kreativ da jeg måtte finne nick nå og så etterpå at det var nesten likt deg. Det får vel gå til vi kan gå tilbake til våre egentlige nick. :)

Så godt å høre at kvalmen ikke er så ille nå og du har hatt litt adhd-tendensen. Så håper jeg virkelig det fortsetter. Det kan være kjempetøft med et svangerskap når en allerede har en fra før. Vet størstemann her i huset fikk vel lite oppmerksomhet når jeg var gravid med minstemann og mannen jobbet kveld, men det ble mye bedre så fort minstemann ble født heldigvis. Nå er ikke jeg den som er mest oppegående til vanlig, men håper ting skal gå seg til over tid.

Skjønner det er veldig tøft for deg og trist. En får bare se framover og se hvorfor en er slik. En blir veldig delt når det gjelder dette, en vil jo ta godt vare på de en har allerede også. Håper det blir bedre for deg snart og at du klarer å glede deg over det. Og så flott det blir for den du allerede har å få småsøsken, det er så herlig for de, selv om det kan til tider være ganske utfordrende.

Så herlig å få sett fosteret da og så flott lege. :) Jeg tror ikke helt på dette enda og tør ikke håpe på noe, så gleder meg til vi får tatt ultralyd så vi får bekreftet at det er noe i live der inne. Uheldigvis har ikke legen min ultralydapparat, så må vente ei stund. :(

Ja, nå må bare senke skuldrene litt og ta det litt med ro, jula kommer uansett har jeg erfart, så om vi ikke har vasket alt rundt, bakt 7 slag med kaker og alt er perfekt (noe det aldri har vært her), så blir det nok jul i år også. :)

Huff, føler veldig med deg:/) alt føles så uutholdelig... og en dag føles som 1 uke når man ikke orker noe. sliter selv med kvalme og tok i går kveld min første kvalmestillende postafen som hjalp veldig:) har i tillegg lavt BT (100/49) og mye svimmel. blir mye gavekort som julepresanger i år tror jeg:)

Back
Topp