Slimpropp eller bare utflod?

Junilykke27

Flørter med forumet
Jeg lurer på om hvordan man vet om det er slimproppen eller bare tykk utflod? Jeg er kun i U22, men har slitt med ekstremene kynnere i mange uker. Legen min sier at det dessverre er noen som plages mye. Jeg skulle kun være obs hvis det kom i rytmer og tok seg opp i tak.

Jeg har det hver dag, og noen ganger er det vondere enn andre, og noen ganger er det en time. Jeg synes likevel ikke det helt samsvarer med kynnere, fordi det er kun nedre del som er sten hard, og at det kan være steinhardt i 1 time samsvarer ikke med kynnere?

Uansett. Jeg er da litt mer påpasselig om dagen, fordi jeg er veldig redd for fødsel/abort. Jeg lurer på om man vet om det er slimpropp når den tid kommer? For jeg kan av og til ha veldig tykk klump av utflod.

I den fødselen eg har hatt som ikke startet med at vannet gikk, var det enorme mengder slim. Sjokkerende mye faktisk :bag: har også harr slimete utflod alle 3 gangene, men det kan ikke måles med det som kom under fødsel med nr 3. Men sikkert forskjellig fra person til person også, aldri lagt merke til ein propp liksom. Idk.

Hei.
Hvis du Googler slimpropp så kommer det opp et par bilder som jeg synes passer.
Det er en seig, gjennomsiktig/ kanskje med litt blod noen cm gele klump på en måte.

Slimproppen inneholder også ofte litt blodtråder og kommer i store mengder. Jeg tenker jeg ville ringt til fødeavdeling om du er bekymret, de kan sikkert gi veiledning tilpasset din situajson.

har begynt å bare benytte meg av babyforum eller andre ting, for jeg blir henvist til legevakt om jeg har spørsmål når jeg enda ikke er i uke 24, og legevakten svarer ikke på noe.. Er så dritt lei av å føle jeg ikke kan spørre profesjonelle, fordi ingen ting kan gjøres med før etter u24. Tenker at mye kan forebygges ved litt bedre info av og til :-)

har begynt å bare benytte meg av babyforum eller andre ting, for jeg blir henvist til legevakt om jeg har spørsmål når jeg enda ikke er i uke 24, og legevakten svarer ikke på noe.. Er så dritt lei av å føle jeg ikke kan spørre profesjonelle, fordi ingen ting kan gjøres med før etter u24. Tenker at mye kan forebygges ved litt bedre info av og til :)

Ja vet du, det synes jeg er så dumt. Har vært der selv, midt mellom at føden synes du er viktig eller ikke, og det er liksom snakk om noen dager/uker. Fra 23+0 SKAL du nå hvertfall kunne få hjelp fra føden. Også ringer man legevakten og de tar deg kanskje inn - men der mangler de jo ofte kompetansen etter min erfaring..
Har du oppfølging av jordmor? Kan være hun kan ta deg inn en ekstra gang eller to.
Men magnesium kan forebygge kynnere, har du fått noe info om det?
Videre er ro og ikke stresse noe som også kan hjelpe på, men betyr ikke nødvendigvis strengt sengeleie altså. Men har du en hektisk hverdag, kan det være på tide å forsøke en sykemelding og heller begrense aktivitet til rolige gåturer.

I mitt første svangerskap hadde jeg myyyye kynnere, fra uke 15 til fødsel. Var redd for å gå i fødsel hver dag. I dette svangerskapet begynte jeg å ta magnesium fra positiv test. Har ikke hatt en eneste kynner før jeg sluttet på magnesium i uke 36. Nå er jeg i uke 38 og har kynnere hele dagen. Bare et lite tips

I mitt første svangerskap hadde jeg myyyye kynnere, fra uke 15 til fødsel. Var redd for å gå i fødsel hver dag. I dette svangerskapet begynte jeg å ta magnesium fra positiv test. Har ikke hatt en eneste kynner før jeg sluttet på magnesium i uke 36. Nå er jeg i uke 38 og har kynnere hele dagen. Bare et lite tips
Er det noen grunn til at du sluttet på magnesium?
Jeg tar det fast så ble litt nyskjerrig på om jeg bør slutte etterhvert.

Signerer på magnesium. Jeg tok en del bad med magnesiumsalt i svangerskap nr 3, og da hadde jeg seriøst null kynnere i hele svangerskapet... Fødte også over termin for første gang :p Men også, så håper jeg du er sykemeldt om du sliter såpass med kynnere..!

Forøvrig urettferdig at føden bare henviser videre. Jeg har ringt føden lokalt flere ganger, og da selv i uke 18 og sånt. De har vært hyggelige og prøvd å hjelpe. Det er greit at de ikke kan gjøre så mye, men litt assistanse pr telefon hjelper jo en del..

(Jeg har forresten aldri sett slimproppen før mine tre fødsler.. men masse utflod gjennom hele svangerskapet da).

Selve proppen pleier vel være ganske tykk og med litt blodspor i. Men.. OM proppen skulle gå nå, så kan den bygges opp igjen. Om slimproppen skulle gå, betyr det ikke nødvendigvis fødsel. Kynnere burde du derimot lytte til, og ta det godt med ro. ❤️

Ja vet du, det synes jeg er så dumt. Har vært der selv, midt mellom at føden synes du er viktig eller ikke, og det er liksom snakk om noen dager/uker. Fra 23+0 SKAL du nå hvertfall kunne få hjelp fra føden. Også ringer man legevakten og de tar deg kanskje inn - men der mangler de jo ofte kompetansen etter min erfaring..
Har du oppfølging av jordmor? Kan være hun kan ta deg inn en ekstra gang eller to.
Men magnesium kan forebygge kynnere, har du fått noe info om det?
Videre er ro og ikke stresse noe som også kan hjelpe på, men betyr ikke nødvendigvis strengt sengeleie altså. Men har du en hektisk hverdag, kan det være på tide å forsøke en sykemelding og heller begrense aktivitet til rolige gåturer.
Jaa, det er veldig trist. Jeg trenger ofte bare en profesjonell som sier noe nyttig til meg, trenger ikke bruke mye tid…

Har aldri hørt om magnesium, jeg tok det mye før pga leggkramper, men dette skal jeg sjekke ut! Legen ville jeg skulle jobbe 50%, så gjør det nå. Takk for tips!! :-)

Oi, du også slet med det ja.. jeg skal virkelig prøve ut magnesium! Ser flere nevner det!!

Signerer på magnesium. Jeg tok en del bad med magnesiumsalt i svangerskap nr 3, og da hadde jeg seriøst null kynnere i hele svangerskapet... Fødte også over termin for første gang :p Men også, så håper jeg du er sykemeldt om du sliter såpass med kynnere..!

Forøvrig urettferdig at føden bare henviser videre. Jeg har ringt føden lokalt flere ganger, og da selv i uke 18 og sånt. De har vært hyggelige og prøvd å hjelpe. Det er greit at de ikke kan gjøre så mye, men litt assistanse pr telefon hjelper jo en del..

(Jeg har forresten aldri sett slimproppen før mine tre fødsler.. men masse utflod gjennom hele svangerskapet da).

Selve proppen pleier vel være ganske tykk og med litt blodspor i. Men.. OM proppen skulle gå nå, så kan den bygges opp igjen. Om slimproppen skulle gå, betyr det ikke nødvendigvis fødsel. Kynnere burde du derimot lytte til, og ta det godt med ro. ❤️
Ja, jeg har gått med på 50% sykemelding, så føler det hjelper litt med ro. Jobber i en krevende jobb, så det har hvert fall vært positivt for kroppen å roe ned tempoet litt!

Okei, ja. Leser litt forskjellig om denne slimproppen haha! Takk for gode tips <3

Ja, jeg har gått med på 50% sykemelding, så føler det hjelper litt med ro. Jobber i en krevende jobb, så det har hvert fall vært positivt for kroppen å roe ned tempoet litt!

Okei, ja. Leser litt forskjellig om denne slimproppen haha! Takk for gode tips <3

Så bra du har fått sykemelding. Kynnere kommer ofte når man burde roe ned litt. Hvis det ikke blir bedre, så må du kanskje opp i 100% også.
Men det hjelper nok mye med en halvering!

Back
Topp