For normalvektige bør slanking være et ikke-tema under graviditet. Jeg mener at hvis en ikke er klar for å gå opp de kiloene babyen trenger for å utvikle seg og trives best mulig i magen, er en ikke klar for å bli mamma med alt en må ofre til fordel for den lille <3 kropp er kropp!
For overvektige mener jeg at det må sees an ift hvor overvektig vedkommende er. Og selvfølgelig hvordan en har regnet seg ut til at en er overvektig. En person med tungt skjelett/mye muskler kan fint bli overvektig ut fra BMI. Og vektnedgang i en slik situasjon er selvfølgelig bak mål. Men er en overvektig pga usunt kosthold, lite trening og mye fettreserver på kroppen, ser jeg ikke noe negativt på det å gå ned under graviditet. Dette foruttsetter selvfølgelig at det gjøres på en sunn måte, under nøye oppfølging av helsepersonell. Men uten at vektnedgang er et mål i seg heller, heller ha som mål å skape sunne "boforhold" for baby

Her har jeg lagt på meg 20kg+ under første graviditet, trente gjennom hele svangerskapet og var sunn, alle kiloene forsvant. Med nr to nå har jeg vært mindre sunn(spist mer), trent mindre og lagt på meg mindre. Så hva som er riktig kan variere fra svangerskap til svangerskap

Jeg spiser med god samvittighet nå, og prøver å sette kropp og trivsel foran alt