slanking og amming

Emilieprinsessåmi

Gift med forumet
e d teit d??
må ner nogen kg fort, føle meg utillpass me så mange kg for møje. på den kuren så spise en jo sunt men ishe så masse men d e nok t at eg ishe går å e sulten. hadde masse av energi sist eg jekk på an.

Har hørt at hvis man slanker seg når man ammer, så skiller kroppen ut giftstoffene ut i melken til babyen.

hm, ska ringa legen min på mandag å høra ke han seie. greit å vær på den sikra siå. kjenne mange så har slanka seg når de amme.

Får du lov av legen din, så skal jammen jeg også gjøre det! Alle nekter meg å slanke meg, og det står overalt at man ikke bør gjøre det. På grunn av giftstoffer og sånn.
Man trenger jo litt ekstra når man ammer (750kcal), så om man spiser normalt går man ned etterhvert. Men det er ikke farlig, ikke når det går over lang tid.
Jeg har fortsatt å gå oppover etter fødselen, forstå det den som kan. [&:]

kjipt har tatt av meg 10 kg men ska ha av meg jallefall 10kg t. men der e jo fleire så slanke seg så fy mens de amme. men viss ishe så får eg bare je hu MME å pumpa meg dei 2 ugene å bare je hu litt MM. eg SKA slanka meg å d fort.

Skulle gjerne ha slanket meg litt jeg også, men! For det første sier alle man ikke skal gjøre det mens man ammer, for det andre så er jeg såå glad i snop for tiden[8D] men fortell om denne kuren da...? [:D]

Det er nok dessverre sant at det ikke er s bra for melka ja [&:] Men har aldri hørt innvendinger mot slanke seg "naturlig" over tid, altså spise sunt, ofte og trimme masse???? Men skjønner hvis du gjerne vil bli ferdig NÅ liksom [:'(]

ORIGINAL: Stita

Skulle gjerne ha slanket meg litt jeg også, men! For det første sier alle man ikke skal gjøre det mens man ammer, for det andre så er jeg såå glad i snop for tiden[8D] men fortell om denne kuren da...? [:D]

gå inn på den tråden som hetter slankemarrato (helveteskuren) der står alt om kuren[:D][:D]

ORIGINAL: _Aislin

Det er nok dessverre sant at det ikke er s bra for melka ja [&:] Men har aldri hørt innvendinger mot slanke seg "naturlig" over tid, altså spise sunt, ofte og trimme masse???? Men skjønner hvis du gjerne vil bli ferdig NÅ liksom [:'(]

ja vet men klare bare ishe å starta me d, vet eg ishe klare d, e alt for glae i søtsaker. men på den kuren så må du fylla oppskriftå å då e d ingenproblem. så eg pumpe meg i 2 uge å jer hu mme

Man skal ikke "hardslanke" seg under amming...
De som er overvektige, kan antakeligvis gå ned litt mer uten at det påvirker melkeproduksjonen. Men et inntak på mindre enn 1500 kcal per dag, gir for de aller fleste nedsatt melkeproduksjon. Et såpass lite inntak av kalorier fører også til økt frigjøring av miljøgifter fra fettvevet.

Studier kan viser tydelig at om du bare minsker inntaket av kalorier for å gå ned i vekt, gir dette et stort tap av muskelmasse, og mindre tap av fett. Trimmer du i tillegg til å redusere kaloriinntaket (etter at fullammingsperioden er over), beholder du muskelmassen og mister nesten bare fett. Energiske treningsturer i treningstøy og med barnevogn er flott!

http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=67

nei nå har eg tenkt litt her, å vil ishe at d ska gå ud øve emilie gullet mitt. så nå blir d bare en masse sunn mat på meg å ishe noge snop i vekene bare litt på lørdagen. Så då begynne eg imårå masse frukt å grønt å masse masse morsjon så då ska eg klara å slanka meg en del t dåpen den 15 nov. trur d e lurare me tanke på at eg fullamme.

man skal ikke slanke seg når man ammer, men om man spiser litt mindre å sunnere og beveger seg litt mere, så skader det ingen[:D] kan jo trene å¨sånt selv om man ammer.

ORIGINAL: mkt

man skal ikke slanke seg når man ammer, men om man spiser litt mindre å sunnere og beveger seg litt mere, så skader det ingen[:D] kan jo trene å¨sånt selv om man ammer.

eg spise ishe så usunnt å går meg jo nesten i hæl, jekk 15 km her en dag. men eg tar ishe av meg nogen ting. derfor eg e så leie for uansett ke eg jer så nytte d ishe. å går minimum 6 km t dagen

Har også lest det med giftstoffer. Ville heller gått for å spise riktig og trent. Kjøp deg en pulsklokke og hiv deg på timer i spinning eller en skikkelig time på step og litt styrketrening[:D] Er mye kjekkere å trene når du har en pulsklokke og kan sjekke fremgangen der (syns iallefall jeg).

ORIGINAL: Emilieprinsessåmi

ORIGINAL: mkt

eg spise ishe så usunnt å går meg jo nesten i hæl, jekk 15 km her en dag. men eg tar ishe av meg nogen ting. derfor eg e så leie for uansett ke eg jer så nytte d ishe. å går minimum 6 km t dagen

Det kan hende du rett og slett spiser for lite til å gå så mye[;)]
Da holder kroppen på reservene sine istedet for å gå ned i vekt

har aldri hatt problem me å gå ner i vekt før, har våre knall enkelt, kan ta av 3 kg i ukå uten problem, men e ishe så lett nå itte graviditeten. føle kroppen jer alt for å holda på alt fette.

ORIGINAL: Emilieprinsessåmi

har aldri hatt problem me å gå ner i vekt før, har våre knall enkelt, kan ta av 3 kg i ukå uten problem, men e ishe så lett nå itte graviditeten. føle kroppen jer alt for å holda på alt fette.

Hmmm... hvor mange måltider spiser du om dagen da??

Da jeg begynte på Grete Roede kurs sist så begynte jeg å gå ned i vekt;
selv om jeg spiste mere mat generelt + mer av det jeg hadde trodd var usunt.
Det var 5 måltiderom dagen. Men det er jo ikke noe slankekur, det er livsstilsendring...
Det går på variert (OG NOK) mat og hyppige måltider.

Det finnes ikke noe vidunderkur. Jeg har selv prøvd rikshospitalets slankekur tidligere, og jeg føk opp igjen i vekt med en gang den var ferdig...

Du klarer det sikkert på den sunde måten selv om det tar litt ekstra tid![;)]

amminga tærer jo enormt på fettreservene på kroppen vår.. så for min del så blir jeg undervektig av å amme..så jeg har bestemt meg for å slutte tidlig dene gangen.

jeg gikk på libra kurs og der spiser man sunt, mindre mengder og oftere. det er ikke slanking egentlig mere som roede så er det endring av livsstil. det kan en sikkert gå på om en ammer, vet de har kurs for gravide hvor en bare øker litt på mengden mat så en  får alt en trenger.

eg spise 3-4 måltider t dagen, så spise eg frukt eller grønnsaker mellom måltidene.

Back
Topp