slanking og amming

Altså, jeg må bare få sagt at jeg blir litt sjokkert over at du planlegger å slanke deg mens du fullammer! Kroppen trenger det fettet den har til ammingen. Det er jo derfor man går opp i vekt når man blir gravid, og ofte har litt ekstra etter fødselen. Og dersom du skulle finne på å begynne å slanke deg burde du nok slutte å amme. Det som skjer når du slanker deg er at miljøgifter går over i morsmelken. Man kan ikke pumpe for så å amme litt eller gi den pumpa morsmelka, nettopp pga giftstoffene. Jeg, personlig, ville ikke utsatt barnet mitt for det.

Jeg har også noen kilo for mye etter graviditeten og ønsker å slanke meg. MEN da venter jeg heller til jeg ikke ammer lengre. Du ammer jo bare en bitteliten periode av livet ditt. Du har resten av livet ditt på å drive på med slanking!

ORIGINAL: blessa

Altså, jeg må bare få sagt at jeg blir litt sjokkert over at du planlegger å slanke deg mens du fullammer! Kroppen trenger det fettet den har til ammingen. Det er jo derfor man går opp i vekt når man blir gravid, og ofte har litt ekstra etter fødselen. Og dersom du skulle finne på å begynne å slanke deg burde du nok slutte å amme. Det som skjer når du slanker deg er at miljøgifter går over i morsmelken. Man kan ikke pumpe for så å amme litt eller gi den pumpa morsmelka, nettopp pga giftstoffene. Jeg, personlig, ville ikke utsatt barnet mitt for det.

Jeg har også noen kilo for mye etter graviditeten og ønsker å slanke meg. MEN da venter jeg heller til jeg ikke ammer lengre. Du ammer jo bare en bitteliten periode av livet ditt. Du har resten av livet ditt på å drive på med slanking!

viss du har læst alt så står i denne tråen så ser du at der står at eg ishe ska amma di 2 vegene viss eg tar den kuren, men viss eg bare legge om kostholde å spise sunt å mosjonere masse så har d ishe noge å sei, å eg hadde ishe tenkt å je den melkå eg pumpa ud va jo en grunn t at eg sko pumpa å ishe amma, då kunne eg jo bare ha amma då viss eg sko je hu melkå eg pumpa ud. eg må slanka meg på grunn av at eg har en ankel så ishe tåle tyngen min nå. då klare eg ishe å gå på an t slutt, har aleredde problem me an.

ORIGINAL: GuttasMamma!

ORIGINAL: blessa

jeg blir litt sjokkert over at folk sier slikt uten å tydeligvis vite noe om det. det er ikke farlig å gå ned i vekt når man ammer,jeg går selv på eaylife-kurs MED samtykke fra lege.så lenge det er vanlig mat det er snakk om og ikke pulver og piller så er det ikke farlig,tvert imot.Bedre for barnet med en mor som har ett sunt,normalt kosthold.man går automatisk ned i vekt når man legger til en sunnere livsstil,og det er helt ufarlig for melken og barnet.Selv går jeg ned ca 2 kg i uken.

takk guttasmamma[:D][:D] er enig me deg[:D]

Back
Topp