ORIGINAL: Aewen
ORIGINAL: Lillezilje
vil bare tipse om www.diett.no som er gratis. Ganske lignende system som den vektklubb greien.
Ellers vil jeg annbefale lavkarbo. Jeg har vel egentlig prøvd å slanke meg hele livet, og har egentlig altid vært aktiv og hatt et sundt kosthold. Men alikevel aldri gått ned i vekt på disse "gammeldagse" måten som grete roede.
Med lavkarbo kan man spise utrolig mye godt, man slipper å gå sulten, og man MÅ ikke trene. Så for min del synst jeg dette er en 1000ganger enklere måte. I tillegg har man mange helsefordeler med å spise lavkarbo.
Kan du si noe om hvilke helsefordeler det gir? Fortsatt i stuss om hva jeg skal velge, det eneste som er helt sikkert er at jeg må velge NOE! [8D]
Det er så mye at jeg vet nesten ikke hvor jeg skal begynne. Kan si litt om hvordan jeg fysisk merker det på kroppen i alle fall
- Holder meg MYE lengre mett
- Er mye friskere i forhold til sykdomen min (ME, så jeg sliter med slapphet og store muskel/leddplager)
- Slipper den ekkle oppblåste magen og følelsen av å være overmett men samtidig sulten
- Har plutselig fått sterkere negler
- Må farge håret oftere, så det vokser tydeligvis fortere enn før
- Mindre PMS plager.
- Økt sex lyst [8D] (trodde en periode jeg var gravid siden jeg plutselig ville ha meg hele tiden.. haha)
- Gjevnt blodsukker
Her står det en del gode grunner for å velge lavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=31219
Lavkarbo er jo noe som annbefales for både ME pasienter, revmatismepasienter, diabetikere + + + +
Prøvde å finne en link om helseforelene.. men fant den selvfølgelig ikke nå som jeg trengte den.
Før mente jo de fleste at grunnen til hjerte og karsykdomer var for mye fett i kostholdet, dette er det flere og flere som har gått bort i fra nå.. og flere og flere leger mener lavkarbo er den sunneste måten å leve på. Så bare vent 5-10 år.. da har man nok gått helt bort fra kaloritelling, og gått over til karbohydrattelling. [;)]