Slankekurs- hva er å anbefale?

Aewen

Elsker forumet
Sommerfuglene
Noen som har forsøkt grete roedes slankekurs på nett? Hvordan er dette sammenliknet med ordinært kurs tro? Det er samme pris for dem, pluss at det er individuell oppfølging på internettkurset, med mail etc.

Hvordan er grete roede internettkurset sammenliknet med vektklubb (vg) tro?

Tar gjerne i mot innspill og tips fra dere[;)]

Jeg kan ikke snakke for internettkurset til GR, men har gått vanlig kurs der. Synes det fungerte fint, og hadde grei vektnedgang.
Men nå etter at lillegutt kom til verden, var det på tide å ta seg sammen igjen. Meldte meg inn i vektklubb(vg), for det første er det myyye billigere enn GR, for det andre så kjenner jeg en som fikk gode resultater der.
Trives veldig godt med det, og det er i bunn og grunn samme prinsipp som GR. Man skriver inn hvilket aktivitetsnivå man ligger på i løpet av en dag, høyde, vekt m.m.
Man fører dagbok hver dag, som er til stor hjelp. Det er forslag til meny, for en hel uke, dette gjelder også treningsprogram. Hvis det er noe mer du lurer på, så kan du sende meg en PM[:)]

Takk for svar. Jeg er veldig usikker på hva jeg bør velge, for har en liten mistanke om at internettkurs/vektklubb kan bli for lite "bindende" på en måte.. Men samtidig hadde det rent praktisk vært den beste løsningen om jeg klarte gjennomføre det slik.

På vektklubb, er det mulighet for noe personlig oppfølging der eller er hele opplegget standard for alle?

Drit i Grete! Slutt å spis melk og gluten så ordner det seg !

ORIGINAL: charlieb

eg har gått på lav karbo/ketolyse siden 6 juli, gått ned 5 kg[:)]
Sjekk ut på www.ketolyse.no [:D]

Hm, er det å kutte ut brød, pasta, poteter etc, litt fedon-aktig??

ORIGINAL: eaks

Takk for svar. Jeg er veldig usikker på hva jeg bør velge, for har en liten mistanke om at internettkurs/vektklubb kan bli for lite "bindende" på en måte.. Men samtidig hadde det rent praktisk vært den beste løsningen om jeg klarte gjennomføre det slik.

På vektklubb, er det mulighet for noe personlig oppfølging der eller er hele opplegget standard for alle?

Eget opplegg, egne kalorier. Jeg skal ha 1300 på en dag [8D]

ORIGINAL: frøkensnurp

Jeg har brukt vektklubben til Grete Roede (dog ikke betalt for internettkurs) OG gått på ordinære kurs. Det er ikke store forskjellen, annet enn at du ikke har møte hver uke. En som gikk på kurs med meg, sa at hun hadde brukt internettkurs først, men det var så lett å "jukse". Du skal jo veie deg selv en gang i uken, og det var fort gjort å tenke "jaja, 500gram opp, det registrerer jeg ikke, for det skal jeg ta igjen neste uke" og sånn fortsetter det... Anbefaler ordinære kurs på det varmeste, jeg har mistet 16 kg og 1 meter på 3 kurs [:)]

Når det gjelder vektkubb (vg) har jeg dessverre ingen erfaring, men internettkurs krever generelt enorm kustus...

Det er nettopp dette med disiplin jeg tenker på som drawbacket med internettkurs/vektklubb.. Slikt sett er standardkurs sikker mye mer fornuftig.

ORIGINAL: FrøkenFryken

Det der stemmer ikke, garantert. De fleste trenger iallefall rundt 16-1700. Får du i deg mindre risikerer du å bare ligge i sparebluss

Kommer jo an på str, hvor mye en er aktisv og på hvor kort tid en vil ta av [;)]

Det var lite... Jeg spiser 1900 på en dag, men trener endel, da...

ORIGINAL: Bonia

Det der stemmer ikke, garantert. De fleste trenger iallefall rundt 16-1700. Får du i deg mindre risikerer du å bare ligge i sparebluss

Hehe, neida, det gjelder bare å velge riktig mat, jeg er ikke sulten [;)] Som sagt så kommer det an på høyde, vekt, aktivitet og på hvor kort tid du vil ta av så og så mange kilo [;)]

ORIGINAL: Bonia

Hvis jeg trener kan jeg spise mer [;)]

ORIGINAL: Tøsa

Vil så absolutt anbefale Grete Roede (lavkalori)
Da får du i deg næringsstoffene du trenger, du slipper å gå sulten (jeg sliter ofte med å spise nok, og jeg er en slukhals!) og du kan spise litt av alt.
Der får du lagt om livsstilen, og du føler ikke at du går på slankekur.
I mine øyne, og mange andres, er dette den definitivt sunneste måten å gå ned i vekt på.

Vil anbefale deg å melde deg inn på vektklubben.no (helt gratis[:)])
Der får du bl.a, ved hjelp av en kalkulator, regnet ut hvor mange kalorier du skal ha i løpet av dagen, basert på vekt, trening, høyde, alder, kjønn osv...

Ja, tror du er inne på noe der. Jeg er ikke fan av "kurer", det er varig endring som må til...

vil bare tipse om www.diett.no som er gratis. Ganske lignende system som den vektklubb greien.

Ellers vil jeg annbefale lavkarbo. Jeg har vel egentlig prøvd å slanke meg hele livet, og har egentlig altid vært aktiv og hatt et sundt kosthold. Men alikevel aldri gått ned i vekt på disse "gammeldagse" måten som grete roede.

Med lavkarbo kan man spise utrolig mye godt, man slipper å gå sulten, og man MÅ ikke trene. Så for min del synst jeg dette er en 1000ganger enklere måte. I tillegg har man mange helsefordeler med å spise lavkarbo.

ORIGINAL: Lillezilje

vil bare tipse om www.diett.no som er gratis. Ganske lignende system som den vektklubb greien.

Ellers vil jeg annbefale lavkarbo. Jeg har vel egentlig prøvd å slanke meg hele livet, og har egentlig altid vært aktiv og hatt et sundt kosthold. Men alikevel aldri gått ned i vekt på disse "gammeldagse" måten som grete roede.

Med lavkarbo kan man spise utrolig mye godt, man slipper å gå sulten, og man MÅ ikke trene. Så for min del synst jeg dette er en 1000ganger enklere måte. I tillegg har man mange helsefordeler med å spise lavkarbo.

Kan du si noe om hvilke helsefordeler det gir? Fortsatt i stuss om hva jeg skal velge, det eneste som er helt sikkert er at jeg må velge NOE! [8D]

Jeg og begynte på ketolyse for en uke siden og har gått ned 3,5 kg, og mye mer skal det bli[8D][:D]

Kommer jo an på str, hvor mye en er aktisv og på hvor kort tid en vil ta av [;)]

Det var lite... Jeg spiser 1900 på en dag, men trener endel, da...

Da må du være en kort flis [;)] mulig du går ned noen kg fort, men du vil nok få de like fort på igjen...

Neida, eller jo, jeg er kort hehehe, 1.58 cm [8D] Målet mitt er 12 kilo på 12 uker, så får vi se [8D]

ORIGINAL: Aewen

ORIGINAL: Lillezilje

Kan du si noe om hvilke helsefordeler det gir? Fortsatt i stuss om hva jeg skal velge, det eneste som er helt sikkert er at jeg må velge NOE! [8D]

Det er så mye at jeg vet nesten ikke hvor jeg skal begynne. Kan si litt om hvordan jeg fysisk merker det på kroppen i alle fall

- Holder meg MYE lengre mett
- Er mye friskere i forhold til sykdomen min (ME, så jeg sliter med slapphet og store muskel/leddplager)
- Slipper den ekkle oppblåste magen og følelsen av å være overmett men samtidig sulten
- Har plutselig fått sterkere negler
- Må farge håret oftere, så det vokser tydeligvis fortere enn før
- Mindre PMS plager.
- Økt sex lyst [8D] (trodde en periode jeg var gravid siden jeg plutselig ville ha meg hele tiden.. haha)
- Gjevnt blodsukker

Her står det en del gode grunner for å velge lavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=31219

Lavkarbo er jo noe som annbefales for både ME pasienter, revmatismepasienter, diabetikere + + + +

Prøvde å finne en link om helseforelene.. men fant den selvfølgelig ikke nå som jeg trengte den.

Før mente jo de fleste at grunnen til hjerte og karsykdomer var for mye fett i kostholdet, dette er det flere og flere som har gått bort i fra nå.. og flere og flere leger mener lavkarbo er den sunneste måten å leve på. Så bare vent 5-10 år.. da har man nok gått helt bort fra kaloritelling, og gått over til karbohydrattelling. [;)]

Back
Topp