Skvirevippens første ❤

Gratulerer med ny vogn
 
Dåpsuka er igang [emoji324]
Dåpskjolen er klar, og nå er det bare resten igjen [emoji14]
Ut å kjøpe bordkort etterpå og begynne å skrive i kveld. Samt bok til dåpshilsner osv.
Ellers tror jeg igrunn alt er klart, har hatt svært lite stress med dåpen -HITTIL [emoji14]
All pynt er kjøpt på ebay, mangler bare noen ballonger, papirduk og lys som vi tar i løpet av uka :)
 

Vedlegg

  • 20180730_120609.jpg
    20180730_120609.jpg
    67,4 KB · Visninger: 26
Lykke til med forberedelser og dåp
 
Da var dagen over. Kan nesten ikke huske dagen. De 5 timene vi hadde nede på lokalet gikk med til å løpe rundt, varme mat, fylle på mat, lete etter sønnen min og så fort jeg fikk han i armene kom det noen bort å ville låne. Måtte bare si nei, for jeg hadde skikkelig behov for Henrik kos mellom slaga. Helt til slutt fikk jeg da i meg noe mat, og så fort vi hadde fått tatt oppvasken så ville folk ha bilder. Og når kakene sto på bordet og jeg endelig fikk satt meg ned så ble det mas om å åpne pakker. For GUD så mye pakker han fikk. Og når de gavene var åpna så skulle alle dra [emoji37] faktisk så var den koseligste tiden på dagen når vi rydda:p
Hadde ei venninne som kom helt fra Nederland kun for dåpen, og følte jeg nesten ikke fikk snakka med henne :( går rundt med en følelse at mange syntes jeg var frekk eller noe fordi jeg aldri var inne i salen.
Men gud så fint det var da, super fornøyd med pynten:)

Vis vedlegget 269676
Vis vedlegget 269682
Vis vedlegget 269678
 
Gratulerer med vel overstått

Nok å sette fingrene i ja, og dessverre kjedelig når man føler man ikke selv har tid til å nyte selskapet ordentlig
 
Mååå bare skryte av Henrik. Sover godt og lenge. 3 dager har han sovet fra 19.30-9.30, idag måtte jeg vekke han kl 8 fordi vi skulle bort [emoji14] Finner søvnen selv når han blir lagt, så sant han faktisk er trøtt. Nyter hvert sekund, for jeg veit det fort kan snu. Idag når vi skulle kjøre langt sov han hele veien til og nesten hele veien hjem [emoji7] Vært nervøs for at han får for lite næring nå som han er nede i 4 flasker + 1 grøt, men legger perfekt på seg og alle hjerter gleder seg :) vaksinene på 5mnd kontrollen var vonde der og da men glemt så fort flaska traff munnen og smilte og lo etterpå.
Nå skal jeg planlegge litt mer nøye slik at vi får en ordentlig rutine på smaksprøver og mellommåltider :)

7720g, 66,5 cm lang og 43 cm i ho [emoji172]
 
Fine gutten.

Så deilig med ordentlig nattesøvn. Bare å nyte ja!
 
Kjenner jeg blir stresset av beskrivelsen din av dåpen.. Om vi skal ha navnefest blir vi fort 40-50 stykk, og ser for meg det kaoset.. Vurderer ikke ha :p

Og herlig med lang søvn, heldige! Er vel kanskje en av fordelene med flaske har jeg skjønt av andre venninner med samme erfaring :)

Hvordan var vognen foresten? Fornøyd? :)
 
Kjenner jeg blir stresset av beskrivelsen din av dåpen.. Om vi skal ha navnefest blir vi fort 40-50 stykk, og ser for meg det kaoset.. Vurderer ikke ha [emoji14]

Og herlig med lang søvn, heldige! Er vel kanskje en av fordelene med flaske har jeg skjønt av andre venninner med samme erfaring :)

Hvordan var vognen foresten? Fornøyd? :)

Tror navnefest er litt anderledes, da kan man ha klart maten før gjestene kommer. La oppvasken stå og nyt dagen :) det som ødela for oss var at vi måtte rett på kjøkkenet etter kirka..

Er nok en stor fordel med flaske slik sett ja. Han våkna jo hver 3. Time en god stund, men trappa gradvis ned og sov lenger og lenger :)
Husker ikke eksakt når han sov hele natta, men mellom 2 og 3 mnd en gang :)

Veldig fornøyd med vogna, ble ikke noe problem med kalesjen da den kan åpnes bak og vippes fremover, kjøpte også en parasoll vi bruker av og til for ekstra skjerming om det trengs :)
 
Der, NÅ kan jeg juble. Mage-ryggkoden er knekt :D

Men jubler ikke for mye, Henrik er sylte forkjøla. Nesa surkler om natta så mor ikke tørr å sove. Heldigvis ikke noe feber, bare litt høyere temperatur enn vanlig og litt redusert ellers.
Men kjøpt rhinox idag så med litt hjelp fra får i kveld så kanskje han får en full dose i nesa si:p
Vært oppe to ganger i natt og sugd nesa, noe han hater (sikkert alle babyer), men så lenge han får puste gir gråten seg fort. Det å dryppe i nesa derimot er heeelt uaktuelt og han vrir seg som ei katte [emoji21]
 
6mnd kontroll

Vekt: 8220g
Lengde 69,5 cm
Ho: 43,3 cm

Han har stukket seg enormt den siste måneden !!
Jeg som var redd at utviklingsfasen med mattull og forkjølelsen hvor han nesten ikke ville ha mat hadde satt spor, men neida. Legger fint på seg.
Eneste jeg er bekymra for er at kurven på hodeomkrets har flata ut noe, men legen var ikke bekymra i det heletatt. Men jeg blir jo selvsagt det så skal en tur til hs for å måle om en måneds tid :)
Ellers fikk han masse skryt for at han var så tålmodig på helsesjekk "slikt blir det gode studenter av" så legen

Ellers går det i ett om dagen, og de dagene vi ikke gjør noe ligger vi kun på gulvet og leker og utforsker :)
Vi har begynt på babysvømming, kl 16 på eftan, lite tid i vannet og litt så som så opplegg. Hadde vi ikke allerede betalt hele kurset er jeg usikker på om vi hadde fortsatt, mer stress enn kos. Men vi får undervannsbilder på slutten av kurset, og det er forsåvidt helt ok mtp at jeg blir trygg på å ha med han i vann også. Blir veldig gøy idag da papsen bruker litt flex på jobb for å bli med :) Fattern er nemlig den kuleste personen i verden om dagen, mamma er fortsatt aller best når ting ikke er greit, men ansiktet lyser opp når han ser pappaen sin og ingen får han til å le som han ❤

Med meg går det mye bedre, gjenvunnet kontrollen på sukkersuget, det er der nesten hele tiden men jeg klarer å takle det. Jeg har nesten klart å slutte med nesespray, fortsatt en dose nesespray hver kveld for jeg legger meg men blir mindre og mindre tett.
Så sånn alt i alt smiler livet
 
Her går det unna om dagen
Han har ikke fått med seg arma for å komme opp i krabbestilling, men beina er strake med hodet godt plantet i gulvet når han prøver å strekke på arma bikker han over, men det er bare et tidsspørsmål før han raser bortover gulvet.
Ellers går det i rulling dit han vil.

Og i natt kom det TO tenner, akkurat de jeg har sett for meg, de to fremme nederst :p ikke hørt noe klaging, ikke vært grinete, kun sikla litt mer. Jeg pleier å la han studere hånda mi mens jeg våkner på morgenen, og plutselig kjente jeg to skarpe små tannebisser på fingeren min :p
Han har også lært seg å lage trutmunn og blåse så det kommer "prompelyd". Og i det øyeblikket er han selvsagt verdens søteste :p
Screenshot_20180922-090151_Snapchat.jpg
 
Back
Topp