Skurv

• Trådstarter Trådstarter Millli
  • Opprettet Opprettet
Smøre olivenolje på hodet på kvelden sa hun. Dagen etter gre av med kam og børste.

Jeg har tatt og tar litt og litt over tid. Er veldig forsiktig med kam, har aldri blitt sår. Huden er helt fin under. Koster med baby børsten hver dag.

Har kjøpt kam og børste på apotek, som er beregnet for baby og skurv.

Jeg har faktisk brukt lusekam helt forsiktig også.
Når man tar på olje så detter det jo nesten av dagen før så man slipper heldigvis å ta i så hard for å få det vekk. Prøve eventuelt å bade med mye olje i vannet da trekker det seg bedre inn mot hodebunnen under bading og så kan man tørke av etter bading så slipper du for mye olje og søl i senga :)

Mini her hadde en del. Smøret med tykk krem fra burts bees ( den i krukke) ventet en stund, børsta med baby børste, bada, gjentok børsting, og vipps- ingen mer skurv! Og det er sikkert en mnd siden, og ikke komt igjen... Lille her hadde og ned i pannen og øyenbrynene.. Deilig å få det vekk!:) Bruker generelt lite produkter på lille, og er opptatt av at huden skal fikse seg selv, men klarte ikke vente på at dette forsvant av seg selv:p

Det finnes en egen olje på apotek som fjerner skurv om det blir veldig ille.
Besøkte helsestasjonen nå, har kjøpt salisylsyre 2% som skal smøres på. Håper det blir bra. Skurven tar jo helt av.
Noen som har brukt det før og vet om det kan brukes i flere omganger? Det er så mye at jeg har liten tro på at alt går ut med en påføring.

Besøkte helsestasjonen nå, har kjøpt salisylsyre 2% som skal smøres på. Håper det blir bra. Skurven tar jo helt av.
Noen som har brukt det før og vet om det kan brukes i flere omganger? Det er så mye at jeg har liten tro på at alt går ut med en påføring.
Jeg har aldri brukt det, bare sett det på apoteket. Spør de ;)

Lille fikk plutselig masse skurv og et ganske tykt lag... Smurte bare litt olje oppi og lot det virke et par timer, badet og da var det så og si borte :)

Jeg var på Boots og kjøpte et nytt produkt mot skurv i huet, og det ble helt rent oppi der :-) Fulgte med alt man trengte i pakka, kam og en liten svamp/myk børste. Anbefales :))
Hva het produktet?

Jeg var på Boots og kjøpte et nytt produkt mot skurv i huet, og det ble helt rent oppi der :) Fulgte med alt man trengte i pakka, kam og en liten svamp/myk børste. Anbefales :))

Hadde din mye skurv? Her har vi hatt på salisylsyre to ganger, smører med olje to ganger daglig, og likevel så blir det ikke borte. Nå vesker det til og med. Får så vondt av henne! Men helsesøster sa vi skulle prøve et nytt produkt som var på apoteket mot skurv. Kanskje det var dermicin hun mente, hun husket ikke navnet. Men var innom apotek1, og der hadde de det ikke. Ikke hørt om det en gang. Får prøve boots!

Ja, han hadde ganske mye :/ Prøv denne fra Boots :) Vi har gjort det flere ganger etterpå også, for han produserer fælt. Bak øra og litt i øyebrynene :/ så godt å få bort så det ikke blir sår ! :)
Smører på godt med olje og så masserer det inn så godt man kan, og så løsner det mye. Så kan man bruke de to kammene som følger med :)
Håper det funker :)

Jenta mi har litt skurv, hatt det veldig lenge.. Ikke gjort noe med det for det går vel borr av seg selv etterhvert? Har i hele hodet og ved øyenbrynene :)

Jenta mi har litt skurv, hatt det veldig lenge.. Ikke gjort noe med det for det går vel borr av seg selv etterhvert? Har i hele hodet og ved øyenbrynene :)

Hvis det blir tykt og mye ville jeg kanskje forsøkt å ha i litt olje og la det virke for så å børste bort litt... Kan visstnok bli sår under...

Back
Topp