Skurv

• Trådstarter Trådstarter Millli
  • Opprettet Opprettet
M

Millli

Guest
Snapchat-4106913608629482551.jpgEr det dette som er skurv? Eller bare tørr hodebunn? (Dårlig bilde)

Ikke så lett å se men skurv er liksom fet gulaktig flass. Ser ut som det øverst på bildet. Smør med olivenolje på kvelden sier vår helsestasjon og prøv forsiktig å børste med baby børste dagen etter.
Det er fuktighet som hjelper :-)

Vi bruker olivenolje i bad, i rompa, og på hodet, etter anbefaling helsestasjon. De er super fan og vi synes det funker veldig bra :-)

Ser ut som litt skurv ja. Vi børster med en myk børste morgen og kveld og da løsner det litt om litt :)

Ikke så lett å se men skurv er liksom fet gulaktig flass. Ser ut som det øverst på bildet. Smør med olivenolje på kvelden sier vår helsestasjon og prøv forsiktig å børste med baby børste dagen etter.
Det er fuktighet som hjelper :)

Vi bruker olivenolje i bad, i rompa, og på hodet, etter anbefaling helsestasjon. De er super fan og vi synes det funker veldig bra :)
Er rett over fontanellen så tørr ikke å røre det :p skal prøve med olivenolje:happy:

Det er fuktighet som hjelper :)

Vi bruker olivenolje i bad, i rompa, og på hodet, etter anbefaling helsestasjon. De er super fan og vi synes det funker veldig bra :)
Funker det like godt med babyolje?

Helsesøster grøsset ved tanken på babyolje fra butikk, spesielt Natusan. Helsestasjon var opptatt av naturlige oljer som olivenolje sa hun.

Hva er galt med natusan?
Who knows. Tror de var veldig opptatt av naturlige produkter til baby. Barnelegen (utenfor helsestasjon) også, var opptatt av at det er fryktelig mange produkter til barn/ baby og at det ligger mye penger i den industrien der og mye er dårlige ingredienser. Men jeg spurte ikke noe nærmere om det. Han anbefalte miniderm krem fra apotek forresten.

Vi bruker selv ulike produkter av krem, men olje da liker vi faktisk den olivenolja ;-)

Ingenting galt med det. Han har ikke så mye så det faller nok av litt etter litt:), men det virker som at hodebunnen er litt tørr så kommer til å ha på litt olje når vi bader:)
Ok ☺
Husker de to andre fikk MASSE etter de bikka 3-4 mnd.. Fikk beskjed om å la det være..Ikke så lett :P
Men det forsvant i løpet av de første årene..

Ok ☺
Husker de to andre fikk MASSE etter de bikka 3-4 mnd.. Fikk beskjed om å la det være..Ikke så lett :p
Men det forsvant i løpet av de første årene..
Det klør litt i fingrene etter å pirke, men vet det ikke blir bedre av det så prøver å la vær:p

Nå har jeg dratt av litt, eller, egentlig en del. Blir det værre av å pelle, eller har det ingenting å si?

Her Var det ekstremt. Bløyta med olje, og greide forsiktig. Fikk vekk masse som ikke har kommet tilbake:)

Jeg piller bort litt jeg... Gjorde det med storesøster også, men kun der det er tykt nok til å nesten løsne av seg selv.

Etter vi bada han så brukte vi en myk børste og den tok bort det som satt løst. Smurte han med krem etterpå :)

Jeg plukker litt bort av det jeg :P

Back
Topp