Skurv

Ny_spire

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
Noen som har fjernet skurv med olje? Forsvant det mye hår når dere børstet av skurv??

Fikk beskjed av hs om å gjøre det, for lillegutt har så tykk skurv. Dette for å forhindre at det tar med mye hår når det detter av. Men det er jo veldig mye hår som detter av når jeg går iver med kam!

No er der lenge sidan, men meinar eg brukte ein slik mjuk børste med storesøster. Kan ikkje hugse at det for mykje hår, men tok det i fleire omganga.

Hun har ikke så mye, så har foreløpig ikke gjort så mye for å få set bort. Smurte henne inn i olje i går, men børstet ikke bort etterpå annet enn å gni litt ekstra med håndkle:P
Men er vel bedre om de mister hår nå enn senere forsåvidt. Storebror hadde ikke hår, så hadde ikke det problemet:P hun her har litt, men mest bak:p

Han her hadde mye hår, men det ser ut som det sitter fast så når jeg børster så blir alt med :/

Ka type børste bruker dere da?

Lillegutt hadde mye, jeg gned inn med olje og lot det virke en stund, greidde så godt med lusekam! Fikk bort alt da. Helt vanlig at det blir med en del hår!

Lillegutt hadde mye, jeg gned inn med olje og lot det virke en stund, greidde så godt med lusekam! Fikk bort alt da. Helt vanlig at det blir med en del hår!
Baby olje da?

Mini her hadde mye skurv. Vi kjøpte salisylsyre på apoteket (står i babyhyllen) det var mye mer effektivt enn olje. Vi smører inn, la virke 3-4timer og så kammer jeg det ut m babykam (evt bruk lusekam. Myk børste funker ikke like godt tror jeg.) Så bader vi og vasker ut restene. Dette har funket bra hos oss og vi er nå nesten kvitt det!
Lykke til!

Jeg har nå brukt babyolje og lusekam. Funket bra, tar en ny runde inatt da det er så tykk i midten.

Godt å høre at det er vanlig, for min sønn har måne i en alder av 3 mnd nå haha

Min mini har ikke hår på toppen :p han har heller ikke så mye heldigvis men vi bruker bare baby olje. Smører han godt inn med det å lar det virke hvertfall 1 time før han bades :) så tørker jeg bare godt med håndkle :)

Denne tråden hjalp meg mye. Vår jente på 17 uker har mye hår, men også mye skurv. Får vel finne frem kokosoljen og ta en runde :)

Sønnen min (nå 4 år) hadde mye skurv. Vi lot salisylolje virke over natta, sov med lue. Så gredde jeg med lusekam og da ble det med noe hår. Tilslutt badet han. Selv om litt hår forsvant viste det seg at nytt hår vokste lettere ut når det tykke laget med skurv ble borte. Etter det brukte jeg barneshampo i stedet for babyprodukter med olje - det holdt skurvet unna framover. Så tørket vi håret med hårføner :-)
Ser at datteren vår har begynt å få skurv også, så skal begynne med den rutinen igjen nå.

Jeg brukte å bade storebror, han hadde mye skurv noen ganger men var flink å bløtla godt når han ble baset også kammet jeg håret :-) storebror hadde også masse og langt hår ^^ var ingenting som datt av som jeg kan huske :-) men brukte å pille mye på det og når det begynte å komme igjen, derfor ble det aldri så mye å tykt :-)

Back
Topp