Skuffet

Bente78

Forelsket i forumet
Hei.
For noen uker tilbake skjedde det noe som skuffet meg veldig.
På en fest,var ei av mine beste venninne veldig ufin mot meg. Hun beskylte meg for ting og pratet samtidig veldig stygt om mannen min. Jeg ble skikkelig sint og lei meg og trodde aldri hun kunne gjøre slik. Dette er ei jeg har betrodd meg til flere ganger og har ansett henne som en real venn. (Har vært venninner i årevis)
Siden har jeg ikke hørt fra henne og jeg har heller ikke tatt kontakt (jeg mener det er hun som må komme med ei unnskyldning til meg)
Hva hadde dere gjort? Er det noe vennskap å ta vare på syns dere?

Uff, så trist. Var det noe som hadde gått ut over henne, det som du angivelig skulle ha sagt? Min første tanke var at hun har blitt veldig såret av ett eller annet som hun tror du har sagt. Var hun veldig full? Ikke at det er noen unnskyldning, langt ifra. Viss det hadde vært meg og min venninne, så hadde jeg nok tatt kontakt selv, om ikke hun gjorde det. Først og fremst for å få en forklaring på hvorfor hun snakket sånn om meg, siden vi hadde vært venner såpass lenge.

Snakk med henne. Hør hva som lå til grunn for oppførselen. Ikke la dette ødelegge.
Vær den større personen og ta kontakt først.
Vil du miste henne?

Litt vanskelig å gi noe svar uten å vite hva det dreier seg om. Ting kan ofte misforstås med alkohol innabords, tenker da på at hun pratet stygt om mannen din. Selvsagt IKKE greit, men kan det ha noe sammenheng med ting du har betrodd henne? Syns uansett du ikke bør la et vennskap gå i vasken pga en krangel i fylla. Prat ut. :) kan være hun husker en helt annen situasjon enn deg. :)

Om det var alkohol inne i bildet så kan jo mye rart bli sakt desverre :( opplevd dette selv, men jeg hadde nok sendt en sms, vanskelig å svare uten å vite hva dette dreier seg om men da har du ihvertfall gjort det du kan... Du trenger jo ikke si unnskyld men sende en vanlig sms til henne å se hva hun sier, kanskje hun sitter med samme tankene som deg ;)

Jeg sa ingenting stygt til henne. Hun hadde med seg en annen venninne også og hun andre venninnen var ufin mot meg med en gang. Venninnen min begynte å unnskylde hun andre og ba meg bare dra hjem.
Hun beskyldte meg for at jeg ikke tålte at hun hadde andre venner å gå ut med,noe jeg aldri har sagt eller antydet noe om.
Hun kalte mannen min noe som såret meg veldig mye (de har alltid hatt et godt forhold).
Jeg sendte henne mld.senere om at jeg fremdeles ventet på unnskyldning fra henne,men har ikke hørt noenting fra henne.
Vet ikke hva jeg skal gjøre,har ikke lyst å miste henne som venn heller,men mener det er hun som burde tatt kontakt med meg. Og når noen kan få seg til å oppføre seg slik mot en venninne som hun har hatt i mange år (uansett full eller ei,hun var heller ikke så veldig full), ja da vet jeg ikke om hun er verdt vennskapet vårt . Mener bestemt at det er henne som burde ta kontakt. Jeg gidder ikke be på mine knær om at vi skal bli venner igjen,så lenge hun ikke gidder å ta kontakt.
Og ja jeg vet helt sikkert at jeg sa ingenting til henne som kunne gjøre at hun ble lei seg!

Jeg sa ingenting stygt til henne. Hun hadde med seg en annen venninne også og hun andre venninnen var ufin mot meg med en gang. Venninnen min begynte å unnskylde hun andre og ba meg bare dra hjem.
Hun beskyldte meg for at jeg ikke tålte at hun hadde andre venner å gå ut med,noe jeg aldri har sagt eller antydet noe om.
Hun kalte mannen min noe som såret meg veldig mye (de har alltid hatt et godt forhold).
Jeg sendte henne mld.senere om at jeg fremdeles ventet på unnskyldning fra henne,men har ikke hørt noenting fra henne.
Vet ikke hva jeg skal gjøre,har ikke lyst å miste henne som venn heller,men mener det er hun som burde tatt kontakt med meg. Og når noen kan få seg til å oppføre seg slik mot en venninne som hun har hatt i mange år (uansett full eller ei,hun var heller ikke så veldig full), ja da vet jeg ikke om hun er verdt vennskapet vårt . Mener bestemt at det er henne som burde ta kontakt. Jeg gidder ikke be på mine knær om at vi skal bli venner igjen,så lenge hun ikke gidder å ta kontakt.
Og ja jeg vet helt sikkert at jeg sa ingenting til henne som kunne gjøre at hun ble lei seg!

Slik du forklarer det nå så hadde jeg faktisk glemt hele dama... Om du har blitt såret og snakket stygt til fra både henne og en vennine av henne, blitt bedt om å dra hjemm osv og du sendte henne en sms, når hun da ikke svarer er hu ikke verdt tiden din tenker nå jeg...

Synes det er rart slikt kommer helt ut av det blå :-/ Men jenter kan være slemme og stygge desverre.. Drit i kjerringa - ho er ikke verfti din tid og energi.

Uff, så trist. Var det noe som hadde gått ut over henne, det som du angivelig skulle ha sagt? Min første tanke var at hun har blitt veldig såret av ett eller annet som hun tror du har sagt. Var hun veldig full? Ikke at det er noen unnskyldning, langt ifra. Viss det hadde vært meg og min venninne, så hadde jeg nok tatt kontakt selv, om ikke hun gjorde det. Først og fremst for å få en forklaring på hvorfor hun snakket sånn om meg, siden vi hadde vært venner såpass lenge.
Jeg rakk nesten ikke si noe før hun og ei annen venninne av henne begynte å lage kvalme, så det er IKKE noe jeg har sagt nei. Ikke var hun veldig full heller og det var heller ikke jeg. Hun ba meg til og med om å bare ta med meg mannen min å dra hjem......

Snakk med henne. Hør hva som lå til grunn for oppførselen. Ikke la dette ødelegge.
Vær den større personen og ta kontakt først.
Vil du miste henne?
Jeg har bedt henne komme med en unnskyldning til meg. Hun skrev at hun skulle ringe meg,men det har hun IKKE gjort enda. Så jeg vet ikke jeg.....kanskje like greit å bare glemme hele henne? Har flere venninner jeg, så det skal nok gå veldig bra

Jeg hadde ventet til hun tok kontakt og beklaget seg. Dette er ikke ok! :(

Litt vanskelig å gi noe svar uten å vite hva det dreier seg om. Ting kan ofte misforstås med alkohol innabords, tenker da på at hun pratet stygt om mannen din. Selvsagt IKKE greit, men kan det ha noe sammenheng med ting du har betrodd henne? Syns uansett du ikke bør la et vennskap gå i vasken pga en krangel i fylla. Prat ut. :) kan være hun husker en helt annen situasjon enn deg. :)
Vet egentlig ikke selv hva det hele dreier seg om........ble helt sjokkert der jeg satt. Har betrodd henne ting ang.mannen min også ja, men uansett har hun IKKE noe rett i det hun gjorde.

Vet egentlig ikke selv hva det hele dreier seg om........ble helt sjokkert der jeg satt. Har betrodd henne ting ang.mannen min også ja, men uansett har hun IKKE noe rett i det hun gjorde.
Nei.. etter å ha lest de nye innleggene dine, så hadde jeg nok prøvd å glemme hele dama, iallefall fram til hun kom med en real unnskyldning. Sånn oppfører man seg ikke, venner eller ei.

Tusen takk for svar alle sammen. Ja, jeg gidder ikke å bry meg så lenge hun ikke kan si unnskyld engang. Så da får vi se om hun angrer seg snart..........

Tusen takk for svar alle sammen. Ja, jeg gidder ikke å bry meg så lenge hun ikke kan si unnskyld engang. Så da får vi se om hun angrer seg snart..........
Jeg hadde ikke brukt mer tid og energi på henne hvertfall :)

Synes det er rart slikt kommer helt ut av det blå :-/ Men jenter kan være slemme og stygge desverre.. Drit i kjerringa - ho er ikke verfti din tid og energi.

Signerer denne. Vi jenter/damer er forferdelig ufine noen ganger desverre... Spess med alkohol inne i bildet :(

Hadde ei sånn venninne. Sa mye som såret meg, men jeg tok det opp med henne der og da. Da plutselig fikk hun det for seg at jeg er helt ufyselig som venninne og ba meg om å slutte å ta kontakt.
Siden da mistet jeg 2 venninner (ho andre beskyldte meg for noe usaklig som at jeg la meg etter kjæresten hennes, selv om jeg har både mann og barn).
Så sitter igjen med kun 1 venninne som har vært min bestevenninne i over 20 år nå, og vi har daglig kontakt.
Sårt å tenke på, men livet er mye bedre uten de 2 ;)

For ei møkkakjerring:mad: Hadde ikke brukt et sekund mer av tiden min på ei sånn "venninne"!!

Back
Topp