Skuffet og lei...

Kattekvinnen

Forumet er livet
Augustlykke 2015
Jeg har en katt som bor hos foreldrene mine, pga at jeg ikke kan ha katt her jeg bor...
Denne monsen er snart 11 år, og har bodd i det huset siden den dagen han ble født. Han er noe av det kjæreste jeg har, han kan virkelig redde dagen og få deg i supert humør..[:)]

Var en tur der ute i ettermiddag, og da fikk jeg en sjokknyhet..[&:] I morgen tar mamma han med seg til vetrinæren, og han får ikke bli med hjem igjen..[:(][:(][:(][:(]
De avliva den andre katten min i sommer (hun var syk), og da lovet de meg at de aldri skulle avlive monsen, han skulle få leve til hans tid var over, da han er så spesiell...

Nå sitter jeg bare her og strigråter..., vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre..[&:][:(][:(][:(]
Jeg elsker jo den kjære katta mi!!! <3 [:(][:(][:(][:(][:(]

ORIGINAL: Citerza

Hvorfor skal de avlive han da???

Og om han er det kjæreste du har, hvorfor ikke flytte til ett sted hvor det er lov med katt?

ORIGINAL: eplemos

Og om han er det kjæreste du har, hvorfor ikke flytte til ett sted hvor det er lov med katt?

Ja, for det er visst veldig enkelt 

De har hatt katt i alle år, og nå var mamma lei. Lei av å støvsuge og vaske katthår hver eneste dag, av å spekulere på hvor han er om han ikke kommer hjem, etc.., og jeg skjønner jo det, men når det gjelder denne katta, så synes jeg virkelig at alt det positive overgår de få "negative" tingene.

ORIGINAL: Habib Galbiii

ORIGINAL: eplemos

Ja, for det er visst veldig enkelt 

Ja, ikke sant. De fleste som leier ut vil ikke ha dyr, spesielt katt, fordi de gjerne kvesser klør på lister og vegger, bruker sandkassen til ungene deres som toalett, osv. Har full forståelse for det.

ORIGINAL: Renate Røverdatter

Er det ikke mulig å omplassere ham?
Klem

Vil ikke gi ham til hvem som helst, da han bestandig har bodd i samme hus, og der har han fått leve som en prins [:)]
Han unnviker å "hilse" på folk han ikke kjenner, liker ikke små barn og gamle mennesker ([8D]), så vi frykter at han ikke vil trives, og så vondt vil vi ham ikke. Mamma er også redd for at han skal havne hos noen som ikke er snill med ham.
De har prøvd å omplassere han til broren min, men han har katt fra før, så min monse trivdes ikke der og ble ikke akseptert av den andre katta.

Så jeg vet liksom ikke helt hvilke alternativer som finnes da...[:(]

Jeg synes det er utrolig dårlig gjort når de vet at du vil overta pusen så snart som du har mulighet! [:'(]

Avlive en frisk katt fordi det plutselig ikke passer å ha den?? !![:'(][:'(][>:] Nei, vettu hva!! [:@][:@][:'(][:'(]Sånt blir jeg sint over, og skjønner godt at du er lei deg.

ORIGINAL: Kattekvinnen

Jeg har en katt som bor hos foreldrene mine, pga at jeg ikke kan ha katt her jeg bor...
Denne monsen er snart 11 år, og har bodd i det huset siden den dagen han ble født. Han er noe av det kjæreste jeg har, han kan virkelig redde dagen og få deg i supert humør..[:)]

Var en tur der ute i ettermiddag, og da fikk jeg en sjokknyhet..[&:] I morgen tar mamma han med seg til vetrinæren, og han får ikke bli med hjem igjen..[:(][:(][:(][:(]
De avliva den andre katten min i sommer (hun var syk), og da lovet de meg at de aldri skulle avlive monsen, han skulle få leve til hans tid var over, da han er så spesiell...

Nå sitter jeg bare her og strigråter..., vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre..[&:][:(][:(][:(]
Jeg elsker jo den kjære katta mi!!! <3 [:(][:(][:(][:(][:(]

Hvis de har hatt den i 11 år kan de vel ha den videre? Skjønner ikke folk som plutselig skal avlive pga at de er leie av å støvsuge /vaske kattehår[8|][8|][8|] og hvis de vet at du elsker den katten i tillegg så skjønner jeg d ihverfall ikke at de kan gjøre noe sånt. Stakkars lille pus[:(]

Sender en klem til deg og pusen

Man avliver ikke dyr bare fordi det ikke passer å ha de lenger, fordi man blir lei.
Herregud, jeg blir forbanna på sånne folk![:@]

ORIGINAL: *pilutta*

Avlive en frisk katt fordi det plutselig ikke passer å ha den?? !![:'(][:'(][>:] Nei, vettu hva!! [:@][:@][:'(][:'(]Sånt blir jeg sint over, og skjønner godt at du er lei deg.

Den har bodd der i 11 år, og skal nå avlives fordi den røyter og ikke kommer hjem til avtalt tid? Sukk. 

Hva om du drar dit en gang i uka og tar husvasken? Eller at du betaler litt?
Ikke vet jeg, men om det er helsemessige årsaker til at mamman din er lei/sliten av det ekstra husarbeidet det blir med en katt, kan jeg kanskje skjønne det.. men det var litt drøyt med EN dag varsel da..

Jeg har egentlig prøvd å "godsnakke" med dem i hele dag, og den eneste som kunne ha reddet ham er at jeg hadde fått ha ham her jeg bor, men det er ikke en mulighet.

Vi har hatt katt helt siden jeg ble født (blir 24 på onsdag), aldri bare en av gangen, og hatt syv på det meste.
Så det er jo ikke sånn at de bare plutselig har funnet ut at nå er det nok, de har vurdert dette lenge. De har også prøvd å omplassere ham til et hjem der de visste det var trygt og han ble tatt godt vare på, i tillegg til at vi kunne treffe ham når vi ønsket, men det alternativet fungerte ikke.
Mamma var fryktelig lei seg i sommer da de måtte avlive Svartepusen min, selv om vi ikke hadde annen mulighet da hun var syk..[:(]
Jeg vet at det ikke har vært lett for henne å ta denne avgjørelsen, hun gråt og gråt da hun fortalte dette, og jeg forstår valget, men jeg respekterer det ikke da han betyr uendelig mye for meg og de har lovet at dette aldri skulle gjøres med ham. Han er født i huset deres, har bodd der hele sitt liv, og han skulle få bo der til alderdommen tok ham. Og da skulle det være slutt på katt for deres del.

ORIGINAL: *pilutta*

Dårlig gjort av mammaen din synes jeg.. Jeg hadde blitt drit forbanna!!
Man avliver ikke en katt bare fordi man er lei... Guuud så sint jeg blir på sånne.. [:@]

mamma gjorde det samme med min pus....tok litt tid før jeg kom over den.... men er ok igjen nå.

ORIGINAL: Rullepupp

Dårlig gjort av mammaen din synes jeg.. Jeg hadde blitt drit forbanna!!
Man avliver ikke en katt bare fordi man er lei... Guuud så sint jeg blir på sånne.. [:@]

Er enig og ikke for avlivning i sånt tilfelle.
Men hvorfor skal mor ta vare på sin datters katt.... Enten får datter ta seg av den selv... eller la mor slippe. Det er jo ikke mor sitt ansvar. Som HI sier... det er hennes katt.

Du sier denne katten er din, men den har alltid bodd i huset hos foreldrene dine. Hvor gammel var du da du fikk den?

Jeg tenker at om man lar barna sine skaffe seg katt, så har man som forelder et ansvar for dyret. Om du var voksen da du fikk den, så blir det en litt annen sak.

Back
Topp