Skuffet etter OUL

Synes ikke du overreagerer. :( Men dessverre er vi i en meget rar situasjon for tida.

Fikk du noe informasjon om at fosteret var friskt og fint?
Det er første gang jeg er gravid, men jeg synes jeg fikk kjempegod informasjon underveis i ultralyden. Jeg vet ikke om det er normalt?
Fikk du med deg papir om hvordan det står til med babyen?

Fikk ingen informasjon fra hun som utførte ultralyden. Det var ikke før jeg kontaktet min egen lege at jeg fikk vite hva som var skrevet og at det ikke var noe galt :( Fikk ikke med meg et papir nei
 
Sniker fra september. Jeg tenker ikke at du overreagerer. Hvis du har energi og ork til det synes jeg du skal skrive en klage (om ikke annet for å bearbeide din egen opplevelse). Spesielt det at de har skrevet ned feilinformasjon er jo ikke bra.

Da jeg var på OUL samme sted med førstemann i 2017 ble vi begge satt ut over hvor lite informasjon vi fikk. Samboeren hadde også problemer med å forstå hva hun sa (det gikk greit for meg). Vi hadde vært på et par private ultralyder tidligere, med verdens beste jordmødre som tegnet og forklarte i hver minste detalj. Her sa hun bare korte ord - og vi fikk ingen bekreftelse underveis på at alt var i orden. Jeg var helt sikker på at hun holdt tilbake de dårlige nyhetene til slutt - så da vi var nesten ferdige spurte jeg om alt så greit ut. Jada, alt var i sin skjønneste orden. Savnet veldig å få noen bekreftelser underveis.

Har du anledning til å ta en privat ultralyd? Synes jo egentlig at du virkelig burde få tilbud om en ny etter den opplevelsen der.. ❤️

Stiller meg 100% bak denne!

Hvordan går det med deg i dag, MD20? :smiley-angelic003

Jeg har bestilt privat ultralyd i en annen kommune, nærmeste blir ca 5 timer unna her i bil. Vi har dessverre ikke privat ultralyd her jeg bor :( Får bare håpe at jeg får kommet meg dit og at de holder åpent (per tiden stengt pga coronaviruset). Så krysser virkelig alt jeg har, har time 14. april. Håper håper håper <3 Føler meg ennå trist og litt nedfor, synes bare det var en veldig kjip opplevelse. Det som gir meg mye glede disse dagene er at lille i magen til tider er veldig aktiv, så det gir meg en god følelse ☺️
 
Da kan jeg oppdatere dere og si at jeg tilslutt fikk tilbud om en ekstra ultralyd i slutten av april. I tillegg har jeg fått tilbud om å delta i et forskningsprosjekt der jeg skal levere en blodprøve for å sjekke jodmangel hos gravide, og belønningen for deltakelsen er en gratis ultralyd hos en privat gynekolog her i byen (som vanligvis kun tar imot pasienter med henvisning fra lege). Jeg får nok ikke like mye informasjon hos han som jeg får hos sykehuset, men sånn som situasjonen er nå tar jeg alt jeg kan få ❤️
Å, det var godt! :smiley-angelic003 Har tenkt på deg!
På Jessheim er det en gynekolog som er kjent for å gjøre meget grundige ultralyder. Så du skal ikke se bort fra at den private du skal til ikke er så verst. :) Du får gjøre litt undersøkelser selv først, og spørre om organene.
Masse lykke til! :smiley-bounce016
 
Så godt at det løste seg og du får tilbud om ny ultralyd:Heartred Hørtes ikke ut som en fin opplevelse du hadde.
 
Back
Topp