Skriver dere middagsplan hver uke?

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Jeg prøvde for ett par år siden og det funket i noen uker så dabbet det av. Men nå skal jeg endelig begynne igjen med middagsplan/ukesmeny og da skal vi i tillegg ha en til to handledager i uka, mest sannsynlig mandag og fredag som blir handledagene her.

Her er min middagsplan for mandag og tirsdag. (Reiser på onsdag)

Mandag: Lapskaus
Tirsdag: Fish & Chrisp med båtpoteter og grønnsaker

Skriver dere ukesmeny/middagsplan hver uke? Hva står på menyen til uka som kommer? :-)

Ja vi har hatt ukesmenyer i flere år vi, det er det som funker best her, og er billigst.

Lager liste for lørdag-torsdag og handler hver lørdag.
Vi supplerer litt i løpet av uka hvis det trengs, og så handler vi for fredagen den dagen. Kommer litt an på om vi har klart å finne på noe til den dagen uka i forveien. Det er litt vrient innimellom nemlig :-P

Blir som regel fiskeburger, fiskepinner, ørret, fiskegrateng av fiskeretter, pasta med enten kjøttsaus eller pølser, kylling med ris, salat, wok osv.

Vanskelig å huske alt nå :-P

Ja, det gjør vi og vi har gjort det siste 4 årene. Det fungerer veldig godt for oss, og vi sparer tid og penger på å ukehandle:)

Kommende uke: hjemmelagde fiskepinner, pasta -og chorizogryte, kjøttkaker og brun saus, laksewok med nudler, hjemmelaget blomkålsuppe, taco, hjemmelaget pizza og skinkestek.

Nei, det gjør vi ikke. Og vi kaster heller ikke noe mer mat pga det. Lager litt ekstra middag som mannen har med på jobben dagen etter. Noe fryses ned og noe blir tatt med til bhg av storesøster.

prøver!
nå med en liten i hus (snart 4 uker gammel) er det praktisk å ikke dra på butikken hver dag! :p

foreløpig plan for kommende uke:
mandag: fiskeboller
tirsdag: bali kyllinggryte
onsdag: torsk i purreløksaus

fredag eller lørdag: fajitas

I perioder har vi gjort det, og det er egentlig veldig greit, men vi faller liksom av etter en stund.

Vi har skrivd opp middager for hele mnd på en kalender. Hender vi tar noe annet, men handler stort sett inn det samme hver uke. Så blir bare til at jeg tar opp noe annet enn planlagt til tining.

Handler som regel lørdag, og fyller på med brød noe annet som er tomt på vet til jobb eller på onsdager.

Den uka som kommer er dette på planen: fiskeburger, omelett, pølse og stappe, fisk i fløte, wok og ett par dager som er usikre pga litt usikre planer.

Tar alt på sparket på mandagen når jeg er på butikken. Da handler jeg for mandag til fredag. Helga handler jeg utenom :)

Skriver hver uke, handler torsdag eller fredag.
Fram til torsdag er menyen:
Wok
Fiskekaker
Kjøttboller og pasta
Laks i folie
Gryte

Ukeshandler onsdag, lager da middagsliste fra onsdag til mandag. Har en fast middag i uka, og det er onsdagen. Vi har da salat med mye godt. Enkelt å lage etter at vi handler etter at mannen er ferdig på jobb. Planlegger ikke noe søndag og tirsdag, da tar vi rester eller noe annet vi har i fryseren, hvis vi ønsker middag de dagene.

Ukeshandler onsdag, lager da middagsliste fra onsdag til mandag. Har en fast middag i uka, og det er onsdagen. Vi har da salat med mye godt. Enkelt å lage etter at vi handler etter at mannen er ferdig på jobb. Planlegger ikke noe søndag og tirsdag, da tar vi rester eller noe annet vi har i fryseren, hvis vi ønsker middag de dagene.
Uffda. var ikke uenig altså :p
vi ukeshandler også hver onsdag. så har alltid en plan. men er ikke slik at på den og den dagen har vi det og det :p

Back
Topp