Skriv noe på din dialekt..

Æ e fra Trondheim, så æ snakke jo trøndersk æ da. I dag har æ bare kosa mæ heim me litjgutn, å i kveill ska æ slapp av å skravle litt her på nætte ;)
 
E e fra Froland:) 10 minuttå fra ændal kommune:) e liggå på soffan å glor på TV ikvell. Ikkje mye liv hær om daen.. gledå mæ til formen blir bedre igjen! Ellårs har e å storebror vært ute å ronsa idag, men mi fikk litt vondt i fua.. så då gikk mi inn igjen:) ha ein fin fin kvell jentå:)
 
Begynne e da;)
Har akkurat ete meddag, og blei så mett! No ska e berre slappe tå, te gutta ska ordnes før kveldn... Då ska e sjå på tv å slappe tå. I mørgo ska e te Gjøvik :)
Sånn;)

du må være fra etnedal/Valdres? :p
 
I dag har je hatt eksamen, så drog je rett i en begravelse.. Seinere tok je mæ Markus på bading, og vi storkoste øss:)
 
Ég er heima í dag með sjúkling svo að við höfum það kósý í sófanum.
Er svo að fara á námskeið með vinnunni eftir hádegið.

Hihihi, dette er jo ikke dialekt men mitt morsmål, islandsk ;)
Hvis jeg oversetter er det:
Jeg er hjemme med sykt barn i dag så vi koser oss på sofaen.
Så skal jeg på kurs med jobben etter lunsj.
 
Eg vente på lillesøsterå mi. Hu passe ei litå jenta i dag. De blir koseli. Utenåm de så hålle eg på me å laga pynt te ein babyshower eg ska på i helgå. Masse å jørr, menn ikke mye ti elle årk.. :p
 
Æg æ jærbu, me he flytta t indre østlanne, så nå æ dialekten blitt veldig avslæpte, men æg slår fort øve t jærsk når æg kjæme heim t jæren igjen :) i dag ska æg prøva mæg på litt husarbeid, elles ska æg bare slappa av å ta live mæ ro, å håba at kvalmen helle sæg vekke i dag :)
 
eg skal på 6 ukars kontoll etter fødselen med Aron i dag!!! er har prøvd å ringe de for å høre om eg ska komme ellar isje, men har isje kommet gjennom. Så då e det avgårde seinare å snakke med de og håpar på å få en liten kikk på lille i magehuset ;)
 
Ja, ka man ska skriv da tru? E sett no hær å spis ostesmørbrød, det går jo faktisk ned idag! Det e kje værst bære det!;p
Bor i trøndelag no, så e har heldigvis ikkje den breiaste brønnøydialekta når e prata! TAKK GUD!:eek:
sola skjinn idag, og e håpa snøøn hold se vække, e vel ha VÅR!
 
Åh har alltid ønsket meg en fin dialekt, og her var det mange fine! Jeg er fra Oslo, og snakker østlandsk om man kan kalle det det. Jeg er fra østkant- Oslo, men har gått på vestkantskole på vgs, så jeg snakker nok penere enn resten av nabolaget jeg er oppvokst i :) Nå bor jeg midt i byen (Grunerløkka for de som er kjent)- og her er det dialekter og svensker i fleng, syntes det er så koselig med mangfold!
 
Jeg har familie i valdres:) fin dialekt:)
 
Æ kjæm egentli fra nord trøndelag,men har no bodd på Gjøvik i snart sæks år. Vænna å bekjente her tænkitj over at æ e trønder længer,så dialækta e nåkk litt utvannja,men når æ snakke mæ dæm heim i trøndelag så går d i trøndersk:)
 
kjohei så gøy! :D vigeland e jo nesten mandal ja :) :)


hehe jah nesten ivertfall. jobber i Mandal da. og har stort sett alle vennan mine der. men fløtta t Lyngdal for 3 år sia. å bor nå i Alleen :p. men gøy at flere e fra det blide sør-sørlande. sånt no lige mi jo :D
 
Back
Topp