Skrikekur/ trøst etter klokka

Babyverden har jo en artikkel som kom i et par mailer siden som oppfordrer til skrikekur. Trist!
 
Babyverden har jo en artikkel som kom i et par mailer siden som oppfordrer til skrikekur. Trist!

Ble nysgjerrig her (men ikke overrasket da det er mange rare artikler å lese på babyverden) og lurer på hvilke artikler du refererer til?
 
Absolutt imot. Her trøstes det når hun trenger det og slik fortsetter vi. Husker med skrekk når mine foreldre prøvde noe sånt på meg (slet langt oppi barneskolen).
 
Ble nysgjerrig her (men ikke overrasket da det er mange rare artikler å lese på babyverden) og lurer på hvilke artikler du refererer til?

43289696_10155569945642484_3674380539323744256_n.jpg


Dog, så nå at artikkelen endelig er oppdatert i en litt mer barnevennlig tone https://www.babyverden.no/baby/sovn-og-gode-sovnvaner/ og det er enda godt. Vi bør komme oss ut av forrige århundre snart altså, så bra artiklene oppdateres.
 
Godt å lese at det er så mange som er imot skrikekur :Heartred skjønner ikke at noen kan vurdere det en gang..
 
Vi har strevd lenge med søvnen på minsten, og det var pga magevondt. Det endte med at vi bar mye på ham, trøstet og styrte. Når magevondten endelig ga seg, så var han vant til det.
Da innførte vi at en av oss var på rommet når han skulle legge seg. Vi klappet på rumpa og gjorde det som funket for at han roet seg. Når han roet seg, la seg ned og blundet, så trakk vi oss unna. Da han begynte å gråte igjen, var vi der, klappet og trøstet. Slik gjentok det seg helt til han sovnet.
Det er jo ikke skrikekur, men han "måtte" lære seg å finne søvnen selv. Hvis han ikke sovnet selv så våknet han veldig fort igjen, og våknet mange ganger om natta.
Jeg er imot skrikekur som går ut på hva navnet sier, det er ikke greit! Det finnes jo så mange milde alternativer der ungen ikke trenger å hyle seg i søvn :(
Vi gjør noe liknende med tv2. Rett og slett fordi han kaver seg veldig opp om vi er i rommet med han når han finner ut at han skal være våken. Tv1 sovner veldig raskt av seg selv som regel, men tv2 skal opp og stå og klatre og krype overalt.. Hvis vi er der vil han bare opp til oss etc og prøver å klatre ut av senga. Å gå inn/ut x antall ganger er det eneste som funker for han å finne roen. Men det er stor forskjell på det og skrikekur! :)
 
Back
Topp