Skravlingstråd :)

Nei det er rart! Det er i overkant av 4 mndr igjen til termin(for meg, 26feb foreløpig)og tror ikke jeg kommer til å innse det før vi er hjemme fra sykehuset og alt er stille og rolig rundt meg. Sitter å skriver liste nå over alt vi må gjøre før den kommer... Det er en lang liste! :p
Vi har termin samme dag!

Listene, ja, de evige listene.. Har dere tenkt på navn enda, da?

Vi har termin samme dag!

Listene, ja, de evige listene.. Har dere tenkt på navn enda, da?

Så moro! :D(det visste jeg egentlig, vi har jo kommet frem til det før :p) Vi skal snakke om det til helga. Det må kunne gå an å uttales på norsk og nederlandsk, men jeg er så besatt på å ha norskt navn. Haha. Er dere enige? Jeg tenker at det er så lenge til, men det er jo ikke det.

Her nede må man ha navnet klart innen 3 dager etter fødsel ellers får man visstnok bøter? Hm.

Så moro! :D(det visste jeg egentlig, vi har jo kommet frem til det før :p) Vi skal snakke om det til helga. Det må kunne gå an å uttales på norsk og nederlandsk, men jeg er så besatt på å ha norskt navn. Haha. Er dere enige? Jeg tenker at det er så lenge til, men det er jo ikke det.

Her nede må man ha navnet klart innen 3 dager etter fødsel ellers får man visstnok bøter? Hm.
Seriøst? :confused: Kjenner mange som hadde fått bot da..

Vi skal ha et norsk og et vietnamesisk navn. Det vietnamesiske navnet skal både høres fint ut på norsk, være mulig å uttale, ha en fin betydning, passe sammen med det norske navnet og ikke være brukt før av noen i min manns gigantiske familie, for i vietnamesisk kultur er det uhøflig med oppkalling. Og når det gjelder det norske, så må det være kort nok til å gå overens med et navn til, og helst være mulig for internasjonal slekt å uttale, men samtidig så er jeg ikke så veldig begeistret for f.eks. bibelske navn. Foretrekker norrøne navn. Fire måneder igjen, sier du? Her er det bare å sette i gang!

Seriøst? :confused: Kjenner mange som hadde fått bot da..

Vi skal ha et norsk og et vietnamesisk navn. Det vietnamesiske navnet skal både høres fint ut på norsk, være mulig å uttale, ha en fin betydning, passe sammen med det norske navnet og ikke være brukt før av noen i min manns gigantiske familie, for i vietnamesisk kultur er det uhøflig med oppkalling. Og når det gjelder det norske, så må det være kort nok til å gå overens med et navn til, og helst være mulig for internasjonal slekt å uttale, men samtidig så er jeg ikke så veldig begeistret for f.eks. bibelske navn. Foretrekker norrøne navn. Fire måneder igjen, sier du? Her er det bare å sette i gang!
Hahaha, ja, jeg kjenner en del selv. Søstra mi fikk brev i posten etter 6mndr at han snart blei tildelt et navn av staten..!

Ole/Kim/Arn/Karl-type navn da eller? Jeg er også glad i norrøne navn, ville så gjerne ha Viljar, men det er plutselig blitt relativt vanlig.. Og hadde blitt Filjar med skarre-r på nederlandsk.. haha! Stakkars babyen.. Jøss, er det uhøflig å kalle opp? Så rart, her som det er helt vanlig! Er spennende hvor store forskjeller det er mellom kulturene! :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Ser ut som det blir mye forumsurfing på meg framover..
Blodtrykk på 135/95, så nå gjør jeg et forsøk med å være 100% sykemeldt og bare slappe av i ei uke. Håper det bedrer seg, uke 21 er altfor altfor tidlig for svangerskapsforgiftning og andre komplikasjoner. Heldigvis var urinprøven helt fin, krysser fingrene for at dette ikke er noe som utvikler seg..
Nettopp vært sykmeldt pga høy puls. Lykke til med avslapping!:)

Hahaha, ja, jeg kjenner en del selv. Søstra mi fikk brev i posten etter 6mndr at han snart blei tildelt et navn av staten..!

Ole/Kim/Arn/Karl-type navn da eller? Jeg er også glad i norrøne navn, ville så gjerne ha Viljar, men det er plutselig blitt relativt vanlig.. Og hadde blitt Filjar med skarre-r på nederlandsk.. haha! Stakkars babyen.. Jøss, er det uhøflig å kalle opp? Så rart, her som det er helt vanlig! Er spennende hvor store forskjeller det er mellom kulturene! :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
Hihi, hvilke navn tildeler staten, lurer jeg på nå.. "Vi dømmer barnet ditt til å hete Kåre Fjodor!"

Vinjar er faktisk en av mine favoritter, så ja, den typen navn. Er bare å kaste seg over gamle sagaer nå :P

Jeg tenker jo også at det er en stor ære at noen oppkaller barnet sitt etter deg, men det er det tydeligvis ikke i alle kulturer.

Den 8/11 :) Så skal storesøsteren min være med :) Blir nesten en uke sørafor, catch up litt med familien :)
Høres kjempekoselig ut! Ekstra kos å møte familien når man er gravid :)

Kun puls. Men der hjalp det med avslapping. Må det vel gjør med blodtrykk og vel?
Er verdt et forsøk, i alle fall :)
Men oi, da må du sikkert ha hatt kjempehøy puls!

Er så utrolig glad i dag, fikk blodprøvesvar, og det er ingen tegn til svangerskapsforgiftning, jeg har bare høyt blodtrykk.

Er verdt et forsøk, i alle fall :)
Men oi, da må du sikkert ha hatt kjempehøy puls!

Er så utrolig glad i dag, fikk blodprøvesvar, og det er ingen tegn til svangerskapsforgiftning, jeg har bare høyt blodtrykk.
Godt å høre!:)

Fikk ikke vite annet enn det var pga høy puls jeg kjente bankingen i området mellomgulvet. Var som kraftig lemus, såg magen rykkte til liksom. Men bedre nå!:)

Vurderer å kjøpe en brukt gravidpute(slik lang pølseaktig pute). Sambo synes det hørtes ekkelt ut å ligge på en brukt slik en. Den kan jo vaskes.

Er det ekkelt synes dere?

Vurderer å kjøpe en brukt gravidpute(slik lang pølseaktig pute). Sambo synes det hørtes ekkelt ut å ligge på en brukt slik en. Den kan jo vaskes.

Er det ekkelt synes dere?
Jeg liker det ikke men det er jo forskjell fra person til person, hvis du ikke har noe imot det så er det jo sparte penger :D

Snakk om åvære lettrørt for tiden. Sitter på kafe, og ser en treårig gutt og bestefaren sitte å spise vaffler. Helt stille. De sier ingenting , men de er så fine. De utstråler bare Trygghet og kjærlighet. Buhuhuhu... Her sitter jeg og griner og spiser brownien min.

Jeg gjorde et forsøk på å se Jordmødrene på nett-TV. Det gikk ikke så veldig bra, kom meg bare til vignetten før jeg var oppløst i tårer. Så da gjorde jeg et forsøk på Sons of Anarchy i stedet. Drap, tortur og overdose gikk helt fint for meg, men da en knøttliten prematur baby skulle opereres ble det for mye :D

Jeg gjorde et forsøk på å se Jordmødrene på nett-TV. Det gikk ikke så veldig bra, kom meg bare til vignetten før jeg var oppløst i tårer. Så da gjorde jeg et forsøk på Sons of Anarchy i stedet. Drap, tortur og overdose gikk helt fint for meg, men da en knøttliten prematur baby skulle opereres ble det for mye :D
SoA <3

Er det flere som er rastløse som FY? Blir liksom aldri ferdig med prosjekter føler jeg.. Nå er det nye kjøkkenet ferdig, og jeg kjeder meg halvt ihjel. Haha :rolleyes: jobber 70% og trener, er sosial.. Men så kommer jeg hjem og vil male alle vegger, legge gulv, skifte dekk, you name it.. Alt mulig rart. Ting som i utgangspunktet ikke er nødvendig,vil bare gjøre NOE o_O

Back
Topp