Skravlingstråd :)

Å, kjenner at jeg er litt misunnelig på dere som har termin tidlig i måneden.. skulle ønske jeg var mye lengre på vei! Men ukene går fort nå, altså.

Er det noen andre som får følelsen av at mageskinnet revner når den lille er som mest aktiv? Merkes at det begynner å fylles opp inni der allerede, så nå lurer jeg på hvordan det blir uker og måneder fra nå..

Det føles som om livmora skal gi etter av og til ja. Haha! Men vi er jo konstruert for detta, så satser på at det går seg til. Kjæresten sier hver dag at magen er større enn dagen før, så jeg lurer også på hvordan midten av februar seg ut med en uke igjen til termin :p

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Foooooorings ;)

Vedlegg

• 1417707433750.jpg
    1417707433750.jpg
    77 KB · Visninger: 28
Å, kjenner at jeg er litt misunnelig på dere som har termin tidlig i måneden.. skulle ønske jeg var mye lengre på vei! Men ukene går fort nå, altså.

Er det noen andre som får følelsen av at mageskinnet revner når den lille er som mest aktiv? Merkes at det begynner å fylles opp inni der allerede, så nå lurer jeg på hvordan det blir uker og måneder fra nå..

Jepp, her føles det som magen spjærer innimellom.. Kan ikke skjønne at den kan bli større, da må han jo snart komme opp gjennom halsen :P

Sitter på legekontoret å venter. Har tatt glukosebelastning! Æsj... Hva gjør dere på? :-)

Sitter på legekontoret å venter. Har tatt glukosebelastning! Æsj... Hva gjør dere på? :-)

Huff, det høres ikke så godt ut! Jeg sitter på sykehuset, venter på at intravenøsten skal bli ferdig så jeg kan dra hjem :D Har planer om og få pyntet ferdig til jul i dag, og muligens på julebord :D

Hei jenter :-) Har ikke skrevet så mye her inne, vært lite tid foran data og mobil med en aktiv kommende storebror, og 100% jobb.
NÅ kjenner jeg at jeg er sliten, jeg har vært sykemeldt uka som har gått, for første gang! Jeg er 33+1 i dag, og merker veldig på kroppen at dette er de siste ukene. Er mye mer sliten og kvalm... Blæh :-(
Helsesekretæren i luka sa jeg bare skulle si fra dersom jeg ønsket å forlenge sm, måtte bare ringe på mandag... Vet ikke om jeg skal prøve å jobbe litt, eller om jeg rett og slett skal ta det med ro ... Klarer ikke å "bestemme" meg :-/
Tenker at jeg svikter de på jobb på en måte... Dette er ikke så lett...

Skjult forum, hva er det egenglig? Samme som denne tråden?
Denne tråden virker veldig ålreit :-)

Hei jenter :) Har ikke skrevet så mye her inne, vært lite tid foran data og mobil med en aktiv kommende storebror, og 100% jobb.
NÅ kjenner jeg at jeg er sliten, jeg har vært sykemeldt uka som har gått, for første gang! Jeg er 33+1 i dag, og merker veldig på kroppen at dette er de siste ukene. Er mye mer sliten og kvalm... Blæh :-(
Helsesekretæren i luka sa jeg bare skulle si fra dersom jeg ønsket å forlenge sm, måtte bare ringe på mandag... Vet ikke om jeg skal prøve å jobbe litt, eller om jeg rett og slett skal ta det med ro ... Klarer ikke å "bestemme" meg :-/
Tenker at jeg svikter de på jobb på en måte... Dette er ikke så lett...

Skjult forum, hva er det egenglig? Samme som denne tråden?
Denne tråden virker veldig ålreit :)
Jeg har det litt som deg. Sykemeldt nå fram til og med onsdag, og kan bare velge selv hvor mye jeg vil være sykemeldt eller jobbe etter det. Men jeg er nyansatt og har bare jobbet der siden midten av oktober. Jeg ble sterkt rådet av jm til å ikke begynne igjen med mer enn 40 % jobb. Da er sjansen størst for å klare å jobbe lenger. Jeg tror det er lurt å ta det med ro. Jeg har to gutter å ta meg av hjemme om ettermiddagen og i helgene. Jobbe skal vi jo gjøre i årevis etter permisjonen.

Det skjulte forumet er for de samme folkene som er her inne, men man kan skrive om ting som man ikke vil at andre enn de som har tilgang skal kunne gå inn å lese.

Desember kommer sikkert til å fly avgårde, også kommer januar til å føles som en evighet for oss!! Vi får krysse fingrene for januar begge to:) Har du mye igjen og ordne før lille kommer?

Nei- egentlig ikke. Sprinkelseng, stellebord, vugge, vogn, voksipose, bilstol, vasket alt av klær i 56/62 fra forrige barn - alt er klart. Jeg har kjøpt stoff og vatt for å sy babynest, men har ikke gjort det ennå. Holder på å strikke et babypledd - et er såååå kjedelig- men blir godt, mykt og varmt :) ellers så vurderer jeg bilstolpose- men føler ikke at det er et must...eller? Det meste er klart ja. Åh- ja mangler en kommende til mini:-) Rommet er ikke helt klart, man han/hun blir nok å ligge på rommet vårt i starten likevel :)

Enn du da?

Strikker og strikker, koselig ;)

Da har jeg akkurat komme hjem fra føden etter massevis av sjekker! Har hatt mye mensmurringer idag, men ikke tenkt så mye over det før det økte i smerte nå på kvelden! Ringte føden og fikk beskjed om å komme for en sjekk! Var veldig rolig selv, og har ikke tenkt at det kunne være sammentrekninger ettersom det var vondt hele tiden og ikke i tak.. Lå en stund til ctg som viste regelmessige sammentrekninger hvert 5 min, og jordmor begynte å snakke om at det kunne være rier og at ho ville at legen skulle se på meg.. Fikk beskjed om at jeg skulle ta innvendig og utvendig ul, og kjente at jeg gjerne ville på do først;-p Men da jeg satt på do banket jordmor på og sa at hvis eg følte avføringstrang så måtte jeg vente til etter ul i tilfelle det var hodet som sto langt ned!! Gjett om jeg ble litt stressa da:-O Ul visste heldigvis ingen åpning, men livmorhalsen var bittegrann avkortet. Ikke noe av betydning heldigvis! Så da ble jeg sendt hjem igjen med beskjed om å ha laaav terskel for å ringe igjen! Ganske letta for at jeg kom hjem, men nå sitter jeg med masse spørsmål om det kan bety fødsel om et par uker! Noen som vet? Er 32+4, så vil jo gjerne at ho holder seg inne til uke 37 hvertfall:-)

Oi oi Bkno, det er litt tidlig enda ja. Håper babyene holder seg inne til nyåret hvertfall, koselig med julebaby, men koselig med baby etter jul også, starte 2015 med en liten fersking :-)

Når vaske dere babyklær, sengetøy ol?
Og når får seng/vugge/vogn sengetøy? :)

Når vaske dere babyklær, sengetøy ol?
Og når får seng/vugge/vogn sengetøy? :)
Jeg tenker å ordne med sånt en gang etter jul. Vi har egentlig ikke plass før. Minsten bruker fortsatt den senga som lillesøster skal ha. Jeg har sengetøy rent forsåvidt de er aldri blitt pakket lenger vekk enn sengetøyhylla i skapet, men må vaske noen klær.

Tenkte det var greit å ta dette etter jul - sist gikk vi 11 dager over tiden, i påvente av storebrors ankomst, så å vaske og re klart tror jeg vi venter litt til med. :)

Back
Topp