Skravlingstråd :)

Det med herding tror jeg ikke du trenger å tenke så mye på, bare la brystvortene være i fred du. Når babyen kommer er det derimot veldig viktig at du passer grundig på at den får riktig tak og har riktig sugeteknikk. Det må du spørre om på sykehuset, og min erfaring er at de er god på å veilede om det. Man er uansett litt sår de første ukene, men om babyen tar riktig blir det ikke skikkelige sår på tuppen, og da vil det kun være de første sugetakene ved ammingen som er litt vonde. Etter et par uker merker man vanligvis ikke smerte når man legger babyen til.
Iiih, kjenner at brystvortene snurper seg innover når jeg leser dette :D

Det var før at de anbefalte herding, nå fraråder de det vel, fordi det gir større sjanse for brystbetennelse? :)

Det var før at de anbefalte herding, nå fraråder de det vel, fordi det gir større sjanse for brystbetennelse? :)
Det kan godt tenkes, har ikke minste peiling på dette :D men da jeg holder meg unna brystvortene, de er så ømme fra før, så det er bare bra at de ikke må herdes ;) fikk tips om å "skrubbe" de med et håndkle som ikke var mykt, høres helt forferdelig ut :confused:

Ei venninne av meg som fikk barn for 6 år siden eller noe hadde fått samme beskjed når hun var gravid, og "tipset" meg om å gjøre det. Heldigvis hadde jeg lest at man ikke skal det :p

Iiih, kjenner at brystvortene snurper seg innover når jeg leser dette :D
Haha :) Sorry, tenkte bare jeg skulle si hvordan det ofte er.. Jeg gruer meg ikke til å gjøre det igjen, så det er ikke så voldsomt ille. :) Men det kan bli skikkelig ille hvis babyen får suge feil lenge, eller flere ganger.

Mannen er på konferanse og jeg skal slappe godt av resten av kvelden! Gikk amokk på rema 1000 idag... Wooooops :excited001 1/2 kg smågodt bare til meg. På en tirsdag :oops:

Mannen er på konferanse og jeg skal slappe godt av resten av kvelden! Gikk amokk på rema 1000 idag... Wooooops :excited001 1/2 kg smågodt bare til meg. På en tirsdag :oops:
Woops! Slike arbeidsuhell kan skje :)

Helt fantastisk svigermor du har....
Min svigermor tørr såvidt fortelle at en ku har mistet kalven sin. Hun er redd jeg skal tro hun sammenligner meg med en ku :)
Slett det hun skrev på facebook, og ikke tenkt mer på henne på en stund.

Gratulere så mye med dagen, forresten :)

Hahahaha for en fantastisk svigermor du har :D

Ooouch... Hoppa i senga for litt mere kos før vi sto opp i dag. Landa på ene hånda, og klorte meg til blods på ene brystvorta.. Klabb!

Last edited:
Som om brystvortene ikke var såre nok fra før.. :D *facepalm*

Back
Topp