skravlings onsdag

Buffi

Forumet er livet
[:D]

Hmz er veldig usikker på hva som skjer her i dag men når jeg titter opp mot himmelen er det helt hvitt[:)]

Hva er dette montro[8D][8D]

Så idag har jeg ikke noe særlig med planer for det ene dekket på vognet er poffa...

Sitter her hjemme og nyyyyter å være alene![:D] Pc`en på fanget, beina på bordet og kose meg[8D][:D] Skal jabbe litt på nett, så kanskje gjøre litt skolearbeid, pakke inn litt presanger og kose meg. Planer om å ta sol i dag også, og tenkte på en treningsøkt, men får se[8D] 

Deilig med juleferie!!!![:D][:D][:D]

mårnings!

i dag er det meget kaldt her, nesten så man må være hjemme for å fyre i ovnen.

endelig har jeg fått dusja thomas, han har ikke vært helt i form så da er det ikke noe moro å presse han. prikkene begynner å tørke inn og det virker som kløen er på vei bort den å[:)]

snart skal vi dra å hente maria, hun har vært hos mine foreldre siden lørdag så nå skal det bli godt å få henne hjem. thomas har spurt etter henne hver dag så han savner henne han å[:)]

ha en fin dag!

Heisann! [:)]

Ida sovna ikke før kl 22 i går kveld, så hun var litt vanskelig å få opp i dag. Men vi kom oss i bhg til slutt, i kulda. Er -10 grader her i dag.
Jeg og Tobias gikk i 1,5 time, og kom hjem med nye vintersko til poden. Han er superstolt, selv om han går som hovmesteren i dem! [8D] Han ble så glad da han fikk dem på at han ga meg et kjempekyss! Måtte kjøpe dem på Coop da, for vi er utsolgt på jobben, og vi måtte ha vintersko I DAG. Kjedelig å bruke 600 kr, når jeg kunne fått 45 % rabatt, men men...
I ettermiddag er det juleavslutning i bhg til Ida, vi skal spise grøt foran bål i hagen. Blir nok kjempekoselig, selv om det blir kaldt! [;)] Er i tillegg avslutning for assistenten som slutter, så Ida skal ha med kortet og gaven vi fiksa til henne i går.
Sambo er på kurs i dag, så han kommer ikke hjem før kl 19. Kjedelig at han ikke får vært med på avslutninga, men sånn er det jo bare...

Det går rykter om at mobilen min kommer i dag også, men jeg tror ikke vi rekker å hente den i dag. Jaja, jeg klarer å vente til i morgen! [:)]

Jeg satt og mata Tobias her istad. Mens han gapa SKIKKELIG høyt, fikk jeg øye på noen røde flekker på tunga hans. De ligger ganske langt bak, og ligger på en måte midt på tunga.. derfor tror jeg ikke det kan være at han har biti seg mens han har tryna, eller noe sånn. Noen flekker var større enn de andre. Den fremste delen av tunga ser normal ut, derfor jeg ikke har sett dette før. Aner så klart ikke hvor lenge han har hatt dette...

Noen som har noen formening om hva det er? Det lukter litt av munnen hans også, men det har jeg trodd var pga tannfrembrudd... bakteriefloraen i munnen blir jo litt annerledes når de får tenner, så jeg tenkte den dårlige ånden kom av det. Men kanskje det kommer av flekkene?

Jeg er på jobb. Jobber til tre, så skal jeg ta sol og hjem å lge middag. Var på jobb før sju i morges så er rimelig trøtt. Pappa skal hente N i dag i bhg for de skal visst ut å kjøpe gave til meg[:)] Jeg skal trene klokken sju i dag og. Lenge siden sist nå, så trening trengs virkelig.

Jeg sitter og venter på at lillemor skal våkne. Hun gråt i store deler av morningen, fra halv fem og utover, så jeg skjønner jo at hun er trøtt nå! Angrer på at jeg ikke heiv henne i vogna, for da kunne jeg vært på butikken og sendt de siste pakkene og kjøpt middag nå. Isteden blir det hurtigforing av henne (hvilket ikke er mulig, hun gjør ting i sitt tempo hun her![:D]), så butikken og så barnehagen, helst kl 15. Kan vel hende vi blir litt sene, men det gjør ikke noe, for nå har storemor begynt å hale ut hentinga der, det tar jeg som et tegn på at hun trives, hurra for det!! [:D][:D]

Ellers har jeg bakt brune pinner i dag, aldri gjort før. Aldri smakt før heller forsåvidt! De var gode, og enkle å lage. Kanskje jeg må lage en ny runde, inviterer nemlig barseljentene hit på fredag og da er det vel på sin plass med litt julekaker?? http://www.tine.no/7327.cms [:D]

Jeg merker at jeg har litt mere overskudd nå, det er helt fantastisk hvor mye det hjelper å få sove på nettene!!
I går fikk jeg unna litt julehandling, altså julepyntehandling til huset. VI har jo aldri feira jul hos oss selv, så dermed har vi ikke akkurat flust med julepynt, og ihvertfall ikke nok duker og sånt! Nå mangler vi bare juletrefot, juleservietter og julelys, så har vi alt som trengs. Og så må jeg bake brød, loff, og noen flere kaker. Og handle ribbe og kveite og juleskinke og annen mat. Ja, og vaske da. Og kjøpe juletre! I morra kanskje jeg får fiksa gaver til jentene, det er de eneste som mangler. Hehe, godt en har noe å gjøre [:D]

Håper alle har det bra! [:D][:D]

Så godt å høre at energinivået stiger papaya, og at storemor trives bedre i bhg! [:D] Kjenner til det der med julepynthandling, vi har jo alltid bodd hos foreldrene våre i jula, men i år skal vi jo være endel hjemme... og da må det pynt til! [:)] 

Ja, og jeg har jo for sikkerhetsskyld svigermor på besøk, så dermed måtte jeg kjøpe stor duk. Det har vi aldri, bruker bare løpere. Men julaften er jo tross alt julaften! Og så må jeg vaske steikovnen igjen! Hadde faktisk gjort det, men så eksploderte det noen tomater inni der....

Har bare løpere jeg også, alt annet blir jo revet ned av Tobias-fingrene! Så her får vi heller vente med storduk til neste år, hehe.
Typisk med tomater som følte for å eksplodere i nyvaska steikovn!
Jeg burde vaske vinduer før jul, men det er kanskje ikke så ideelt med så mange minusgrader...

Neida, du slipper å vaske vinduer når det er minusgrader, jess! [:D] Og her ryker jo løperne også, lillemor er rabiat, ALT skal ned! Men vi har så stort spisebord at duken ikke rekker mer enn bittelitt nedenfor kanten, så den rekker hun ikke, tror jeg. Har ikke testa, i så fall får det bli løper, men da har jeg ihvertfall unnskyldning [:D]

Hehe, husker perioden da ALT skulle ned ja! Heldigvis er ikke Tobias like klåfingra som Ida var da hun var like gammel, ellers hadde jeg vel bare løpt rundt her og rydda opp i rotet hans! [:)] 

Hun her er like ille som søsteren, eller, litt verre, for hun er litt tidligere ute, så hun skjønner INGENTING når jeg sier nei og prøver å avlede. Det ser ikke ut her, har barrikadert alt, i går måtte jeg tape igjen dørene foran dvd-spilleren. Det var ikke populært da storesøster kom hjem og skulle se Emil og ikke fikk opp døra. hehe [:D] Juletreprosjektet er jo egentlig dødfødt, men vi må jo ha det! Får sette det bak trappegrinda om hun ikke klarer å dy seg. Satser på at hun lærer fort at det stikker [8D][:D]

Haha, sånn hadde vi det da Ida var lita og! [:D] alle skapdører, skuffer osv var enten teipa igjen, eller hadde barnesikring! Nå er ingenting Tobias-sikra, og han lar det være i fred. Hender seg jeg finner han i dvd-skuffa, men han gir seg fort når jeg sier det ikke er lov.
Ida var jo så fæl på å spise telys, men de får stort sett være i fred for lillebror. Samme med dopapir, Ida spiste jo det og hun!
Kjære vene, så lettere unge Tobias er! [8D][:D]

Heldige dere! [:D]
Her er favoritten rognebærblader i gangen [8|][X(]

Herremin, hun sover enda jo!!

Haha, rognebærblader faktisk! [:D][&:]

Tobias sover enda han og, mystisk! Nesten så jeg lurer på om han har fryssi ihjel... hehe. La seg kl 12, det er nesten 3 timer søvn det! Og det er noe heeeeelt annet enn 40 min, som han har sovet den siste uka... [>:][:)]

Da har jeg vært å shoppet litt. Det ble stellematte til lillebror og noen nye flasker. De gamle flaskene kastet jeg pga det der BPA styret. [8|] Det er jo ikke sikkert vi trenger det med en gang men det er jo kjekt å ha.
Også fikk jeg byttet en vinterdress Hannah fikk til bursdagen. Hun har plutselig vokst litt og da ble 98 for lite. Og jeg har ikke somla meg til å bytte den før nå. I morgen er det meldt 12 minus grader så da MÅ hun ha en tykkere dress.[:)]

Nå skal jeg hvile bekkenet litt før jeg henter tuppa. Vi kom oss ikke i bhg før kl. 10.15 i dag siden vi forsov oss og våkna 09.00!![;)]Deilig....

Ja også var jeg hos legen og ble "flyklarert" i dag. Må jo ha med lege erklæring når jeg skal på flyet i jula.

Innom en tur etter jobb før trening[:)] Skal trene styrke klokken sju. 

Back
Topp